Kummallista vihlontaa virtsatietulehduksen jälkeen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua!!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua!!!!

Vieras
N. kaksi kuukautta sitten sain virtsatietulehduksen, johon söin antibiootit. Antibiootit poisti silloin kivut mutta jäi pitkäksi aikaa tunne, että rakko ei tyhjenisi kunnolla. Se meni vähitellen runsaan juomisen kanssa ohi ja pysyikin poissa 2 viikkoa. No nyt on oireet taas palannut, varmaan sen takia, että vähensin juomisen entiseen. Tämä ei kuitenkaan ole nyt se ongelma, koska pissahädän tunne virtsaamisen jälkeen on ihan pieni ja vaivan kanssa voi elää. Ongelma on nyt vihlonta, joka on jatkunut 4 päivää. Se alkoi alavatsalta ja nyt se vaihtelee paikkaa. Välillä vihloo sisäreisiä, välillä nivusia, välillä häpyluuta. Välillä, kun käyn pissalla, virtsasuihkun aikana iskee todella kova vihlonta nimenomaan häpyluun/alavatsan kohdalle! Mistä ihmeeestä voi olla kyse? Voiko se aiempi virtsatietulhdus olla vaurioittanut jotenkin hermostoa ja siksi tulee tällaista vihlontaa? Tämä siis tuntuu siltä, että kyse on hermokivun tyylisestä. Vihlonta ei ole kovaa vaan sen kanssa voi toimia normaalisti, ainostaan virtsatessa tyleva vihlaisu on todella kova.
Mainittakoon vielä, että pissanäytteet viety 2 kertaa tulehduksen jälkeen, puhtaita. Samoin sukupuolitaudit puhtaat, rakko ultrattu, kaikki ok.
Lääkäri epäili sillon muutama viikko sitten kun oireet oli kadonneet, että kyse oli virtsaputkioireyhtymästä, sillon ei vielä ollut näitä vihlaisuja tai muitakaan kipuja.

Kellään samanlaista? voisiko olettaa, että menee ohitse itsestään..ensi viikolla gyne joten kysyn toki häneltä asiaista mutta en tiedä onko tämä gynen puolen asia vai ei.

moi, mulla on tollasta samankaltaista vaivaa riesana kans.. Alko myöskin virtsatulehduksen jälkee. Eli mulla on nyt 5 kk ollu samantyyppisiä ku virtsiksessä, joka oli marraskuussa. siitä lähtien on vaivannu sellai inhottava polttelu alapäässä ja nyt viime kk aikana tullu toi vihlonta melkee päivittäiseksi. mulla vihloo jos painan alavatsaa jos on hätä niin tuolta virtsa aukolta ja välillä vessassa käydessä koko alamahaa, ihan kun olis tulehus, mut jo monta näytettä otettu.. Vähän menee usko noihin lääkäreihinki ku mitää eivät tiedä. ens viikolla ekan kerran naisgynelle, toiv. ymmärtäis vähän paremmin näitä vaivoja ku noi mies lekurit.. :/ Onko sulla ollu mitään muuta oiretta ku tuo vihlonta???

Alkuperäinen kirjoittaja epätoivoinen;10862833:
moi, mulla on tollasta samankaltaista vaivaa riesana kans.. Alko myöskin virtsatulehduksen jälkee. Eli mulla on nyt 5 kk ollu samantyyppisiä ku virtsiksessä, joka oli marraskuussa. siitä lähtien on vaivannu sellai inhottava polttelu alapäässä ja nyt viime kk aikana tullu toi vihlonta melkee päivittäiseksi. mulla vihloo jos painan alavatsaa jos on hätä niin tuolta virtsa aukolta ja välillä vessassa käydessä koko alamahaa, ihan kun olis tulehus, mut jo monta näytettä otettu.. Vähän menee usko noihin lääkäreihinki ku mitää eivät tiedä. ens viikolla ekan kerran naisgynelle, toiv. ymmärtäis vähän paremmin näitä vaivoja ku noi mies lekurit.. :/ Onko sulla ollu mitään muuta oiretta ku tuo vihlonta???

Hei onko kukaan lääkäri puhunut sulle virtsaputkioireyhtymästä? Sehän voi alkaa tulehduksen jälkeen ja siinä oireet ikään kuin jää päälle. Mulla lääkäri tosiaan epäili sitä. Suositteli vain juomaan PALJON. Siitä olikin apua vaivaan aluksi mut tuli oireet takaisin. Vihlonta on ainoa kipuoire, sekin välillä semmosta pientä polttelua ja ihan kuin olisi alavatsa välillä kosketusarkakin. Mut tosiaan vihlonta katoaa välillä ja vaihtaa paikkaa esim just reisiin. Todella kummallista.

Ite oon päätelly et jos rakon hermotuksessa on tilapäisesti vaan jotain häikkää? Ja että se jotenki ärsyyntyy välillä siitä tyhjentämisestä. Toisaalta mulla toi vihlonta ei liity yleensä siihen onko rakko täynnä vai tyhjä.

Yhteistyössä