kummalle lapset?

ajattelin kysästä täältä mielipiteitä ja jos on tietoa. minä haluan erota miehestäni ja hän ei. sanoin että jos etsisi oman asunnon, pisti mulle tekstarin että minä saan etsiä asunnon ja hän ottaa lapset. kummalle ne lapset yleensä annetaan jos ei sovussa pysty päättämään vai onko se ihan arvailua? surumielellä nyt kun en viitsis liittookaan jatkaa, pelottaa vaan että menetän lapset :ashamed: :snotty:
ja hei pliis, asiallisia vastauksia kiitos

miimeli, noi asiat taitaa vaihdella tapauskohtaisesti. ite olin ukosta erosta puoli vuotta, niin poika oli isällä joka toinen vkonloppu ja sit sovitusti viikolla. joillakin joka toinen viikko isällä ja joka toinen äitillä...on kyllä niin monenlaisia ratkaisuja. toivottavasti pääsette ratkaisuun ilman tappelua. apuahan voi pyytää sosiaalitoimistosta esim. mihin voitte mennä asioista keskustelemaan jne. en tiiä kyllä sit millä perusteella ne ratkaisut tekee, jos joutuu alkaa riitelemään asiasta...noi on kyllä niin vaikeita asioita.

Ei oo omakohtaista kokemusta, mutta tuttavapiiristäni tiedän, että äiti on jostain syystä liki automaattisesti vahvoilla - jopa sellaisissa tapauksissa, että isä on hoitanut lapsia jääden pois töistä (tosin kuin äiti) lasten sairastellessa jne. Mutta periaate tietysti on, että asiaa pyritään miettimään monilta näkökulmilta, myös lasten ikä vaikuttaa - eli etenkään pieniä lapsia ei kovin helpolla äidiltä oteta. Mutta ei missään tapauksessa pelon takia kannata huonoon liittoon jäädä. Voimia!

kiitokset paljon vastauksista. lasten iät on 5 ja kohta 3v, vanhin onkin edellisestä suhteesta. eiköhän tähän joku selkyys tuu jossain vaiheessa. voimia tässä tarvitaankin. kourii aina välillä tuolta sydämen pohjasta pirusti ja silmät itkussa kokoajan, töissäkin välillä itku vaan tulee.

Yhteistyössä