Kumipohjamatot, miten pestään?

Laitetaas nyt tänne kun ei tuolla kukaan vastannu..

Kuinka pesen kumipohjaiset matot, niitä ei varmaankaan uskalla koneeseen laittaa?
Meillä on kylppärissä matto, jossa on kumipohja ja sen saa pestä koneessa, niin rupesi vaan mietityttämään että voiko niitä pestä, ja onko joku pessyt,ja jos on niin miten on käynyt?
Laittaisin niin mieluusti ne kumipohjaiset matot lattialle mutta kun ei niitä koskaan ehdi pesemään :(

vieras
mä olen pessyt kumipohjaisen vessan maton koneessa. (useamman pesun myötä pohja "murenee") mutta pestävähän ne on. tietysti kannattaisi varmaan suosia tasopesua ja -kuivausta.

Mä vähän veikkaisin että se kumipohjamaton mureneminen johtuu lattialämmityksestä... Ainakin meillä. Ihan normaalipesun olen tehny semmosille matoille jotka koneeseen sopii, muut olen juuriharjalla hangannut ja suihkutellut puhtaaksi.

vieras
älkää tunkeko niitä koneeseen! menee kone tukkoon ku siitä pohjasta murenee se kumi! joku oli meiän pyykkituvalla matonpesukonees niitä pessy ja se kone meni tukkoon! nyt siel isot varotuskyltit et niitä ei saa koneessa pestä.. et ihan oon lattialle heittänyt ja mäntysuovalla harjannut..puutarhaletkulla huuhdellut

Yhteistyössä