Kuluttajasuojan mukaan kuulemma 5 päivää on kohtuullinen aika odottaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja metsänpeitto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

metsänpeitto

Vieras
pesukoneen korjaamista. Meillä on nyt mennyt muistaakseni jotain 16 päivää, ja menee vielä vähintään viikko :whistle: Ja viimeksi kun luvattiin että osat tulee alle viikossa, niin siihen meni kuitenkin sellainen 10 päivää.

Kone siis "korjattiin" eilen, mutta ilmeisesti toinen vaihdetuista osista oli viallinen, joten uusi osa pitää taas tilata Iltaliasta. Siinä menee taas vähintään viikko. Jos tuon nyt tilattavan osan jälkeen kone ei vieläkään toimi, niin joko me saadaan vaatia uusi pesukone tilalle? Takuuta on siis vielä jäljellä melkein se pari vuotta, kun tuo on toukokuussa ostettu. Myyjä (NetAnttila) kompensoi meille 80 euroa koneen hinnasta, maksamme sen osissa ja kaksi viimeistä osaa voidaan kuulemma hyvittää. Mutta jos toi ei vielä seuraavallakaan korjauksella ole kunnossa, niin mun mielestä kuuluisi jo saada uusi kone tilalle.

P.S. Kun ostatte uuden pesukoneen, kuulemma ainoa merkki jonka varaosia saa vielä Suomesta on Upo. Muihin merkkeihin varaosia tulee Ruotsista, Italiasta, Hollannista ja niin edelleen :whistle:

Jos kohtuulliseksi katsottu aika ylittyy pahasti sulla on oikeus saada hyvityksen lisäksi toinen kone käyttöön siksi aikaa.
Tämän olen kulutttaneuvonnasta varmistanut, ja kun silloin korjausliikkeeseen asiasta kerroin niin korvaava kone tuli paikalle noin 30 minuutin kuluttua soitostani. Kyseessä oli rikki mennyt jääkaappi ja heinäkuu ulko lämpötila + 30 tai yli, kohtuullinen aika oli siihen tilanteeseen 1 vuorokausi ja me oltiin oltu ilman jääkaappia silloin 3 päivää ja korjausfirma sanoi että elo-syyskuun vaihteeseen menee.

Mulla meni hermot, jeee tässä vasikkalaumassa puolitoista kuukautta ilman jääkaappia :o

No kun ei noille tunnu olevan edes selvää se, että kenen kuuluisi se korvaava kone meille tuoda :/

Annettiin muutenkin palautetta, että jo on kummaa huoltopalvelua tuolla merkillä, kun korjaajaakin sai metsästää. Eka antoivat yhden yhteystiedot, ja se olikin lopettanut. Seuraavalle kun soitettiin, niin se sanoi että mulla on kuulkaa muutenkin ihan tarpeeksi hommia, mä en sinne asti lähde :o (oli lähin korjaaja, joka maahantuojalle kävi, ja matkaa jotain 40km). Seuraavalla soitettiin, ja ne ei tuu, kun se toinen oli lähempänä. Sitten löytyi viimein yksi korjaaja, joka tuli myös sen noin 40km päästä ja joka sitten tosiaan tulikin tuota korjaamaan.

Toi korjaaja kyllä eilen sanoi mulle, että sillä oli pari tapausta, jossa oli noita osia jouduttu vaihtaan pari kertaa kun sieltä Italiasta oli lähetetty viallisia varaosia. Ja maahantuoja ei pidä minkäänlaista varastoa täällä, vaan ne tilaa (ilmeisesti etanapostilla, kun kestää niin kauan) osa kerrallaan niitä sieltä Italiasta :/

Yhteistyössä