KultaRahaksi on huijausta...(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Viime viikolla kävin siinä. Summaksi sanotiin 75 e ja tilille piti tulla 3 päivän sisällä. Noista rahoista tuli vain 45 e. Onko niillä joku "ylimääräinen" maksu minkä ihminen maksaa kun vie sitä kulta sinne!?

Etkö sä saanut mitään tositetta sieltä kun jätit ne kullat liikkeeseen? Mietin vaan kun sanoit "hinnaksi sanottiin"... Toivottavasti asia ei ole näin, mutta mä en ainakaan jättäisi mitään omaisuuttani minnekään ilman että saisin mustaa valkoisella mitä siitä maksetaan ja koska. Ja jos siitä otetaan jotain vähennyksiä niin se pitäisi tietenkin lukea lapussa myös.

Toi juttu o jo ylipäätään kuulostanu huijaukselta. Miten kukaan lähettää kalliita esineitä johonkin randompaikkaan ja saa x-määrän rahaa, jos saa. Panttilainaamosta saa paljon paremmat rahat ja jos alkaa kaduttaa, sen saa sieltä poiskin..

Tuosta oli jo jonkin aikaa sitten telkkarissa. Muutenkin harhaanjohtavaa mainontaa "arvioimme kultasi"... Eikös se kulta pitäsi siinä tapauksessa saada takaisin, jos ei arvio miellytä? Huijaustahan tuo on...maksavat selvästi alempaa hintaa, kuin esim. ihan perus kultasepänliikkeet, jossa voit sentään saada vielä korusi takaisin (ellei ole kiviä, sillä ne irrotetaan) jos ei hinta miellytä.

Kävin ihan mielenkiinnosta tutkimassa Kultarahaksi-nettisivuja ja kyllä minusta vaikuttavat hyvin asiallisilta nuo sivut. En ota kantaa siihen millaista hintaa he kullasta maksavat, mutta ehdot ovat tuolla sivulla kyllä varsin selkeästi näkyvissä ja erilaiset kulut on lueteltu hyvin selkeästi. Omat tavarat saa kyllä takaisin, mutta 30 euron käsittelykulua vastaan. Itse en lähtisi esineitäni tuonne myymään, mutta ei voi kyllä sanoa että kyseessä mikään huijarifirma on, koska asiat on kuitenkin siellä selvästi luettavissa. Siitähän firmat eivät voi olla vastuussa että ihmiset tekevät sopimuksia lukematta mitä sopivat.....!

Kävin ihan mielenkiinnosta tutkimassa Kultarahaksi-nettisivuja ja kyllä minusta vaikuttavat hyvin asiallisilta nuo sivut. En ota kantaa siihen millaista hintaa he kullasta maksavat, mutta ehdot ovat tuolla sivulla kyllä varsin selkeästi näkyvissä ja erilaiset kulut on lueteltu hyvin selkeästi. Omat tavarat saa kyllä takaisin, mutta 30 euron käsittelykulua vastaan. Itse en lähtisi esineitäni tuonne myymään, mutta ei voi kyllä sanoa että kyseessä mikään huijarifirma on, koska asiat on kuitenkin siellä selvästi luettavissa. Siitähän firmat eivät voi olla vastuussa että ihmiset tekevät sopimuksia lukematta mitä sopivat.....!

Oisko ollut Kuningaskuluttaja tai 45minuuttia, ku testasi tuota, saako korunsa takaisin. Siellä väitettiin, että on jo sulatettu, ei voi palauttaa jne..... Vasta, kun kävi ilmi, että on kyseessä tv-ohjelma, koru palautettiin. Ei kovin luotettavaa toimintaa, oli sivuilla mitä hyvänsä.

Oisko ollut Kuningaskuluttaja tai 45minuuttia, ku testasi tuota, saako korunsa takaisin. Siellä väitettiin, että on jo sulatettu, ei voi palauttaa jne..... Vasta, kun kävi ilmi, että on kyseessä tv-ohjelma, koru palautettiin. Ei kovin luotettavaa toimintaa, oli sivuilla mitä hyvänsä.

Siellä luki, että kuluttujan tulee kolmen vuorokauden sisällä reklamoida saamansa summa, mikäli ei hyväksy kauppasummaa. Kolmen päivän kuluttua korut siirtyy yrityksen omistukseen ja heillä on oikeus sulattaa kulta:

"Mikäli Asiakas ei hyväksy KultaRahaksi™:n maksamaa hintaa, on hänen kolmen (3) pankkipäivän kuluessa siitä kun KultaRahaksi™ on maksanut Esineet Asiakkaalle, ilmoitettava asiasta KultaRahaksi™:lle puhelimitse tai sähköpostitse. Mikäli Asiakas ei ole ilmoittanut tyytymättömyydestään kauppaan kolmen (3) pankkipäivän kuluessa, katsotaan kaupan toteutuneen maksetulla hinnalla ja KultaRahaksi™ voi sulattaa Esineet tai muuten käsitellä kaupan kohteena olleet Esineet haluamallaan tavalla."

Mä en edelleenkään puhu sen puolesta ettäkö toiminta olisi rehellistä, kullasta saisi tuolta hyvää hintaa tai että sopimusehdot olisivat asialliset (henk.koht. minusta 3 päivää on todella nopea aika kun yleensä kaupassa/laskuissa on 7 päivän reklamointiaika), mutta en ymmärrä ihmisiä jotka nurisevat saamastaan palvelusta kun EHDOT ovat kerran tuolla noin läpinäkyviä ja selkeästi luettavissa. Piru siellä on useampi sivu missä on selitetty samat asiat eri tavalla - lyhyesti ranskalaisin viivoin, pidemmin sopimusehdoin jne. Kyllä kuluttaja saa vain itseään syyttää jos lähtee lähettämään kalliita korujaan jonnekin ja sitten myöhemmin alkaa mutisemaan, että kun ei tää nyt mennytkään niinkuin mä ittekseni ajattelin et olis reilua... OLIS LUKENUT minkälaisen sopimuksen tekee lähettämällä ne korut....

Viime viikolla kävin siinä. Summaksi sanotiin 75 e ja tilille piti tulla 3 päivän sisällä. Noista rahoista tuli vain 45 e. Onko niillä joku "ylimääräinen" maksu minkä ihminen maksaa kun vie sitä kulta sinne!?

Itse katsoin nettisivuilta ensiksi hintoja maksuperiaatteita ja soitin www.kultaplus.fi yritykseen ja pyysin heiltä arvion hinnasta. Painon kullasormuksesta olin katsonut ässän vihannesoston vaalla. Sain pikkasen enemmän mitä puhelimessa puhettiin kun heillä tarkempi vaaka käytössä. Sain sovitun summan :)

Itse katsoin nettisivuilta ensiksi hintoja maksuperiaatteita ja soitin www.kultaplus.fi yritykseen ja pyysin heiltä arvion hinnasta. Painon kullasormuksesta olin katsonut ässän vihannesoston vaalla. Sain pikkasen enemmän mitä puhelimessa puhettiin kun heillä tarkempi vaaka käytössä. Sain sovitun summan :)
Joo mä käytin tuota kultaplus.fi palvelua niin en todellakaan suosittele. Hinnat ei todellakaan sitä mitä on luvattu!

Yhteistyössä