kulta rahaksi, kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja "köyhä"
  • Ensimmäinen viesti
APH
Verkkokullalta kannattaa pyytää ensin tarjous sähkäpostilla, heidän nettisivuilla mainostamansa hinnat kun eivät välttämättä päde, jos kulta lähetetään heille tarjousta pyytämättä.

Lähetimme kultaa heille luottaen, että saamme parhaan mahdollisen hinnan koruistamme. Saimme summan, joka vastasi noin 40% sivuilla mainostetusta hinnasta. Kun pyysimme kullasta erittelyä (kullan pitoisuus ja paino, kaikissa koruissa ei ollut leimaa), emme saaneet tähän vastausta, mutta tarjoutuivat maksamaan 20% lisää jo maksetun summan päälle. Päätimme perua kaupan turvapussin kuluilla 30€. Kaupanteko heidän kanssaan ei tuntunut luotettavalta ilman erittelyä.Tämän jälkeen lyhyt visiitti Tavexin toimistolle ja saimme vielä 20% hintaa Verkkokullan viimeisen tarjouksen päälle sekä tiedon mistä summa (kullan pitoisuus ja paino) koostuu. Tyytyväisinä löimme kaupat lukkoon ja saimme reilusti enemmän kuin Verkkokulta olisi ollut valmis maksamaan vaikkakin tekivät korotetun tarjouksen (joka on kyllä outoa muutenkin, kyllähän annetun tarjouksen pitäisi jo olla se paras mahdollinen).
 
Kynsinhampain
Juupa... Laitoin sinne korujani menemään, tuli tieto että tilille tulee 96e... Sain sitten monen puhelun ja vääntelyjen jälkeen koruni takaisin, vein oikeaan kullanosto liikkeeseen ja sain sieltä 460e... SAMOILLA KORUILLA. Vittu mitä kusetusta sanon minä.
 
yh.isukki
Hei. Onko mitään uusia kokemuksia ko.firmasta? Sain heiltä tarjouksen n.60gr:n kultakoruista ja grammahinta oli n.1,5€ parempi kuin jos veisin paikkakunnalla olevaan kultaliikkeeseen. Jännittää vain lähettää nuo, jos meneekin köyhän rahat johonkin huijaukseen. Kuluttajainsuoja-asiamieshän on voimaton näissä asioissa.., eli voiko tuohon verkkokulta-nimiseen firmaan koruja lähettää?
 
yh.isukki
Oli luotettava firma tuo verkkokulta. Sain enemmäm kuin odotin. Asiakaspalvelu oli todella ystävällistä ja maksu nopeaa.
Yleisesti ottaen nuo kultaa ostavat liikkeet tekevät siinä kyllä väärin, että heidän ilmoittamansa hinta koskee vain suurehkoja eriä.., tosin voi jokainen maalaisjärkeä käyttäen tajuta, että jos 14k kullasta mainostetaan maksettavan jopa 16€/gr, niin on typerää olettaa että 1-2gramman sormuksesta saisi tuollaisen summan, koska tuo 5000€: asti vakuutettu posti maksaa jo 30€...
Mutta itse voin lämpimästi suositella Verkkokultaa, kunhan vaikka sähköpostitse pyytää ja neuvottelee tarjouksen.
 
vieraas
Löysin sormuksen ja lähetin sen jonnekin, en muista mikä firma oli. Palvelu oli nopeaa ja rahat oli tilillä nopeasti. Muutama päivä meni. Sain vähän yli satasen. Miesten sormus oli ja aika iso ja leveä. Hyvin tienasin.
 
Kullan keräilijä
Kannatta aina laskea mikä on omistamasi kultaesineen oikea arvo. Tämän jälkeen pitää pyytää kirjallinen tarjous myytävästä kullasta.

Saat laskettua arvon seuraavasti:

14K kulta: (0,585 * paino) * kullan markkinahinta = X euroa
(0,585 * 10g.) * 35,244 euroa = 206,18 euroa

18K kulta: (0,750 * paino) * kullan markkinahinta = X euroa
(0,750 * 10g.) * 35,244 euroa = 264.33 euroa

Maksettavat summat ovat hintoja, mitä kultaesineesi sisältävät puhdasta 24K kultaa.
Saat 24K kullan markkinahinnan esim. täältä:
http://www.kullanhinta.com/

Tuosta linkistä saat myös muutaman liikkeen tarjoaman hinnan kullastasi.
Huomaat, että yli 200 euron arvoisesta kullasta (14K) saisit 100 - 150 euroa ja vastaavasti 18K kullasta 130 - 200 euroa, minkä oikea arvo olisi n. 264 euroa.
 
vierailija
Itse katsoin nettisivuilta ensiksi hintoja maksuperiaatteita ja soitin kultaplus.fi yritykseen ja pyysin heiltä arvion hinnasta. Painon kullasormuksesta olin katsonut ässän vihannesoston vaalla. Sain pikkasen enemmän mitä puhelimessa puhettiin kun heillä tarkempi vaaka käytössä.
 
vierailija
Älkää vaan lähettäkö sinne. Sain koruista sen verran huonon hinta-arvion, että pyysin palauttamaan. Lähetys ei koskaan saapunut takaisin minulle eivätkä vastanneet puheluihin tai meiliin. Paras viedä suoraan koruja ostavaan luotettavaan kultasepänliikkeeseen, kuten olen tehnyt aiemmin. Se on varminta.
 

Yhteistyössä