Kulmakarvojen siistiminen - miten teette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kulmapöheikkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kulmapöheikkö

Vieras
Olen vähän myöhäisherännyt kulmien muotoiluun ja siistinä pitämiseen. Olen sen verran epänaisellinen, etten käytä muutenkaan paljon aikaa kauneudenhoitoon. Nyt kuitenkin olen kulmakarvoja siistinyt pinseteillä jonkin aikaa. Tuntuu, että karvankasvu kiihtyy sitä mukaa kun niitä nyppii ja kulmakarvat näyttävät nopeasti pöheiköltä, jos ei koko ajan ole niitä siistimässä. Saisko niiden takaisinkasvua jotenkin hillittyä, vai pitääkö niitä todella melkein joka päivä nyppiä, kun on kerran aloittanut?

Kertokaa uusavuttomalle naiselle, kuinka saatte pidettyä kulmanne aisoissa. Käytättekö jotain näppärämpiä konsteja kuin pinsettejä? Tai onko pinsettejä monenlaisia, onko jotain suosituksia millaiset välineet olisivat parhaat kulmien siistimiseen?

Tämä on jotenkin noloa, kun en itse tiedä, kun ei tosiaan ole aiemmin ollut kiinnostusta muutaman ylimääräisen kulmakarvan rehottamiseen. Auttakeehan naista mäessä.

Heissan. Itselläni on käytössä semmonen pieni "trimmeri" tai mikälie. Sillä saa nopeasti ja kivuttomasti kulmat siistittyä. Se ei siis nypi vaan katkaisee sen karvan, eikä ainakaan mun tarvi joka päivä niitä leikellä. Omasta mielestäni karvatkin on vaalenneet ja kasvu hidastunut. Samassa paketissa tuli epilaattori ja pedikyyri laite. maksoi kärkkäisellä hurjat 14,95 =D

Itse piirrän kulmiin paremmin väriä, nypin ulkopuolella olevat karvat (nyppiminen ei nopeuta karvan kasvua, päin vastoin) ja yleensä kampaan kulmakarvat ylöspäin ja lyhennän tarvittaessa (mulla kasvaa kulmakarvat välillä todella pitkiksi ja silloin kulmat pysyy huonosti siistinä).

Kannattaa vaan ahkerasti nyppiä. Se ajan kanssa hidastaa kyllä karvankasvua ja jossain vaiheessa osa karvoista ei kasva enää ollenkaan takaisin. Itse nypin n. kerran viikossa tai sieltä täältä aina kun meikkaan. :)

Nythän on muodissa aika rehevät kulmakarvat, joita ei ole kamalasti muotoiltu :-)

Mä nypin kulmakarvojen alta hajakarvat pinseteillä, muoto on nykyään sopivasti linnunsiipimäinen kun olen vuosia nyppinyt. Jos en jaksa nyppiä, käytän kulmakarvaveistä (jonka jälkeen iho ei mylsköön punoita, niin voi tehdä vaikka aamulla ennen lähtöä), sellainen halpa marketista ostettu, en muista olisko cailapin tai iberon, samalta osastota löytyi kuitenkin kuin ripsentaivuttimet. Onhan niihin olemassa kaikkia vahajuttujakin, mitkä on varmaan nopeampi tapa jos on paljon nypittävää, mutta saa olla varovainen ettei lähde puolet kulmista... :D Voi myös olla hyvä idea käydä kosmetologilla tmv. vahauttamassa kulmat sopivaan muotoon, jatkossa sittem vain pitää siinä muodossa nyppimällä ylimääräiset karvat kun niitä tulee, niin ei tarvitse pelätä että nyppii itse liikaa tai omituisen muotoiset kulmat.

yksi mikä helpottaa, on että käy kosmetologilla muotoilemassa kulmat. Se ei yleensä maksa paljoakaan ja kestää pikkuhetken. Monet kosmetologit tekee sen vahalla tai sokerilla, eli kerralla isommalta alueelta ja sitten pinseteillä nyppii loput.

Sen jälkeen itse on helppo pitää siistinä nyppimällä hajakarvoja. mutta kyllä niitä saa joka viikko nyppiä, että pysyy siistinä.

Yhteistyössä