Kulkisitko sinä 6km matkan arkipäivisin kävellen vai autolla 4v lapsen kans?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "moi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"moi"

Vieras
Onko teidän mielestä liikaa kävelyttää joka arkipäivä 4v lasta 6km kahdessa erässä?

Mä täs mietiskelen syksyä ja esikoisen eskarimatkaa. Suuntaansa matkaa n.1,5km ja oon ajatellu kävellen kuskata. Pyörällä ei voi, ku tie on vaarallinen, autot ajaa tossa tosi kovaa ja kävelytietä ei ole. Mukana kulkee myös vauva ja vaunut, eli en voi omankaan pyörän kyytiin ottaa. Autokin meillä kyllä on, ja sitä käytetään jos liian rankaksi menee.

Olen vaan utelias kuulemaan muiden mielipiteitä tästä matkasta. Itsellenihän se ei ole mitään, ja eskarilainen nyt jaksaa hyvinki tuon 3km päivässä. Ainut on et oon miettiny miten 4v mahtaa jaksaa ees taas tota matkaa, mut näkeehän tuon sitten.

Menisin autolla. Sinulla on siis vauva vaunuissa, 4 v ja eskarilainen menossa vaarallisen tien laitaa, jossa ei ole pyörätietä tai jalkakäytävää. Kuullostaa varralliselle.

"... ku tie on vaarallinen, autot ajaa tossa tosi kovaa ja kävelytietä ei ole."

Noooh, meillä oli juna-asemalle 1,5 km ja sit toisessa päässä juna-asemalta 1,5 km tarhaan. Tuli sellanen 6 km käveltyä päivittäin. Alle kolmevuotiaasta kuopuskin jaksoi sen kävellä.

No ei me voida liikkumattakaan olla, vaikka tie ei kovin turvallinen olekaan. Ja lapset siis osaa kyllä kävellä siinä hiekalla, mut pyörällä en päästä vielä. Asutaan maalla, eli liikenne ei onneksi ole samaa luokkaa ku jossain kaupungissa.

Mahtaiskohan ne ottaa 4v:n sinne koululle hoitoon :D Lapsi ku ei tartte päivähoitoa ni käy eskarin koululla. Mut joo, kerhopaikan ajattelin 4v:lle yrittää saada eli eipä sitä joka päivä tarttis kävellä.

Astrolabe, ihanan reipas lapsi sulla :D Mä en 3v:n kans varmaan olis jaksanu... Tai sit mun lapset on vaan laiskoja :p Tai minä...

[QUOTE="moi";26162195]No ei me voida liikkumattakaan olla, vaikka tie ei kovin turvallinen olekaan. Ja lapset siis osaa kyllä kävellä siinä hiekalla, mut pyörällä en päästä vielä. Asutaan maalla, eli liikenne ei onneksi ole samaa luokkaa ku jossain kaupungissa.

Mahtaiskohan ne ottaa 4v:n sinne koululle hoitoon :D Lapsi ku ei tartte päivähoitoa ni käy eskarin koululla. Mut joo, kerhopaikan ajattelin 4v:lle yrittää saada eli eipä sitä joka päivä tarttis kävellä.

Astrolabe, ihanan reipas lapsi sulla :D Mä en 3v:n kans varmaan olis jaksanu... Tai sit mun lapset on vaan laiskoja :p Tai minä...[/QUOTE]

Noin pienten kanssa voi liikkua muuallakin kuin ajoradan reunassa.

Höh, vaarallinen lasten pyöräillä. Muutenki me käydään käveleskelemässä tossa tiellä eli kyllä siinä kävellä voi. Ja 4v luonnollisesti kävelis ojan puolta ja pitäis kiinni vaunuista.

Mä lähinnä tota matkan pituutta mietin, mut toisaalta paljo tuo lapsi liikkuu muutenki ni miksipä ei jaksaisi.

Joskus kävellen, joskus autolla. Kävellen siksi, että tulisi itse tehtyä lenkki samassa, eikä tarvitsisi erikseen lenkille lähteä :)

Seisomalauta voisi olla mukana siltä varalta että 4 v ei jaksaisi kävellä.

Pyöräily tai potkulautakin voisi tosin meillä olla vaihtoehto. On meidän mökkitiekin sellainen, jossa autot ajaa lujaa ja kevyen liikenteen väylää ei ole, mutta hyvin nuo on reunassa osanneet olla ja pysyä mun lähellä. Tai sitten pienemmät olisi fillarin peräkärryssä, minä ja eskarilainen poljettaisiin.

Seisomalautaa minäkin ehdottaisin, jos lapsi ei jaksa koko matkaa kävellä. Raskaalla säällä (eli loskalla, kuravellisäällä yms, jolloin seisomalauta ei oikein hyvin kulje ja kävelykin raskasta) ja kovalla vesisateella sitten autolla. Mukavuudenhalusta.

Miten paljon sun lapsesi nykyään jaksaa kävellä?

Kävellen kulkisin seisomalauta apuna. Meillä on myös pyöräperäkärry, joka ois tuohonkin tilanteeseen erittäin hyvä. Meillä on auto, mutta olemme hyötyliikkujia.