Kuljetaanko teillä ilmoittelematta menojaan?

Yks aloitus joku aika sitten jäi mua mietityttään, jossa kyseltiin että ilmoittaako mies minne menee jos lähtee jonnekin.

Onko moniakin joilla ei sanota, yks kaks vaan lähtee jonnekin tai jos tulee kotiin ei olekaan ketään kotona? Meillä kyllä kaikki kertoo minne menee; lenkille, roskia viemään, kylille, töihin..... "hei mä meen nyt" vaikka sen tietää jos viittä vaille seitsemän aamulla ovesta lähtee että töihinhän se.

Miehen veli ei aina sano, yks kaks vaan lähtee ja ainakin lapsia se vaivaa ettei sano lähtevänsä kylästä just nyt. "joko se meni"
 
"vieras"
Ennen lapsia väliin mentiin ilmoittamatta, mutta ei mitään pitkiä tai myöhään meneviä menoja. Esikoisen synnyttyä tuli itsestään, että menoista sanotaan (ei tarvi kysyä lupaa kuitenkaan). Isäni on tollanen, että häipyy ilmottamatta. Lapsuudessani ennen kännyköitä äiti muutaman kerran puhisi kiukusta, kun isää olisi tarvittu kotona, mutta ei tietoakaan, missä on. Ei se meille lapsille paha ollut, kun siihen oli tottunut.
 
Jos puoliso on kotona, niin ilmoitetaan minne mennään, eikä todellakaan vaan painella ovesta ulos.

Muuten ei. Siis en soita/tekstaa miehelle, jos hän on töissä, että mä lähden nyt lasten kanssa sinne tai tuonne. Mies soittaa kyllä mulle aika ajoin kun tekee lähtöä jonnekin, jos en oo kotona. Muttei aina.
 
"MiMeira"
Jos puoliso on kotona, niin ilmoitetaan minne mennään, eikä todellakaan vaan painella ovesta ulos.

Muuten ei. Siis en soita/tekstaa miehelle, jos hän on töissä, että mä lähden nyt lasten kanssa sinne tai tuonne. Mies soittaa kyllä mulle aika ajoin kun tekee lähtöä jonnekin, jos en oo kotona. Muttei aina.
Joo, en mäkään ilmoittele päivän aikaisia menoja, mutta ollaan yleensä kotona illalla kun mies tulee kotiin ja jos ei olla, laitan viestiä missä ollaan.
 
Kyllä ilmoitetaan aina jos tulemme odotettua myöhemmin töistä tms. Itselläni on tapana soittaa melkein joka päivä koti-isämiehelle että nyt pääsin lähtemään, tarviiko kaupasta jotain.

Tulevaa viikkoa katsotaan myös yhdessä etukäteen, meillä on seinäkalenteri johon merkataan omat menot ja yhteiset kutsut ym. Siellä lukee nytkin siipan pari bändikeikkaa joita menossa katsomaan lähiviikkoina, ja treenit yms.
 
000
Mies ei ilmoittele, minä tas ilmoitan. Tosi kurjaa joskus, kun tulen omilta menoilta ja luulen, että mies on kotona, niin ei ole. Ei siinä vielä mitään, mutta kun lapsetkaan ei tiedä, mihin iskä on mennyt. No onneksi nuorinkin on jo 9, joten pärjää jo itsekseenkin joitakin aikoja. Mies vaan saattaa lähteä ja olettaa, että isommat katsoo pienemmän perään edes tietämättä, miten pitkä lapsenvahtipesti on. Nykyään en enää kyselekään, minne se menee. Itse kerron enää vain lapsille, mihin menen ja milloin tulen.
 
"lisko"
Tietenkin sanotaan. En keksi yhtään syytä olla kertomatta. Ei minulla ole salaisia menoja, eikä kai ukollakaan. Sellaista se on kun yhdessä elellään ja varsinkin kun on lapsia.
Ja sellaisilta vierailta, jotka lähtevät sanomatta selvästi, että "heihei, lähden nyt", on jäänyt kyllä alkeelliset tavatkin oppimatta. Opetan jopa lasten kavereille, jotka eteisessä kaivelevat hiljaisuudessa kenkiään, että lähtiessä sanotaan että lähdetään. Eli menen kysymään oletko lähdössä ja heihei sitten siinä tapauksessa.
 
"vieras"
Minä kerron, mies ei. Erikseen aina pitää mainita jos lapset jää kotiin, että täytyy huolehtia. Mies menee miten haluaa, ei ilmoittele ja olettaa aina, että minä katson lapsia jos toisin ei sovita. Toisinaan hyvin ärsyttävää!
 
"annika"
No todellakin sanotaan toisillemme aina menot, muut kuin työt. Jos lähtee kotoa jonnekin, menee töistä jonnekin tms. Ja hyvissä ajoin etukäteen jos on jotain erilaista menoa, baari-iltaa likkojen kans, miehellä kalareissua tms yön yli kestävää.
 
Ilmoitetaan jos ollaan kotona molemmat. Lapset ei vielä kulje yksin mihinkään, mutta myös heille sanotaan heipat jos ovat kotona lähdön hetkellä.

Kesken miehen työpäivän en soittele ja ilmoittele menemisistäni erikseen, mutta jos hän sattuu soittelemaan muuten vaan (yleensä ainakin kerran päivän aikana) niin siinä samalla mainitsen jossen olekaan kotona.
 
Foortti harmaana
Kyl mun mies enimmäkseen sanoo minne se menee, siis että sanoo, että lähtee.
Mutta joskus ei, kun sillä on vapaahtoistyön kanssa nyt helvetillnen stressi, jos tulee joku puhelu,
niin se saattaa vaan lähtä hoitaa asoita sanomatta mitään.
Mutta sen saa sitten puhelimella kiinni jos mä tai ipanat "hätäännytään". =)

Lapsien pitää kertoa minne ne menee ja kenen kanssa.
Esikoinen soittaa mummollekin jos lähtee suoraan koulusta leikkii jollekin, ettei mummo oota turhaan ja hätäänny.
 
---
Tää palsta aina jaksaa hämmästyttää. Siis että miehet (tai vaimo, miten vaan, mutta näköjään se on lähes aina mies) menee miten haluavat ilmoittelematta lähdöstään, häipyvät kotoa kertomatta? Ihan uskomatonta!

Olisi kiva saada jotain viitekehystä tälle käytökselle, sosioekonomista luokkaa, kulttuuritaustaa? Millaiset miehet tätä harrastavat?
 
"quu"
Riippuu ihan hetkestä. Jos joku on kotona kun lähdetään jonnekin, ilmoitetaan hälle mihin mennään. Sellainen luonnollinen "Heippa! Lähden jumppaan!" huudahdus ovelta kun on jo toinen jalka oven välissä. Mutta ei mun mies esimerkiksi soita ja viestitä mulle jos lähtee jonnekin kun itse olen vaikka kaupassa lapsen kanssa. En koe sitä ongelmaksi soittaa ja kysyä mihin on mennyt jos on asiaa.
 
"quu"
[QUOTE="Xxxx";26687667]Mitä jos joku tulee käymään ja kysyy sitä miestä? Sit vaan että " en tiedä missä on?"??[/QUOTE]

No mitä sitten? Miksi ei voi ottaa puhelinta käteen ja kysyä että "Hei! Missä oot, täällä on Pekka ovella sua kysymässä?" tms. En ymmärrä mikä ongelma siinä on. Ja vaikka mies olisikin ilmoittanut, että mihin menee, niin enhän minä välttämättä kuitenkaan tarkalleen tietäisi koska on tulossa kotiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
---
En mä tarkoittanutkaan (ilmaisin näköjään epäselvästi) että miehen pitäisi vaikka töihin soittaa aina kun lähtee lenkille tai vastaavaa, vaan sellaista tilannetta, että muu perhe on kotona ja tyyppi häipyy yhtäkkiä touhuilleen ilmoittamatta kellekään. Se kuulostaa uskomattoman itsekeskeiseltä ja epäkypsältä ja tuskinpa nämä ukot ovat muutenkaan mitään esimerkillisiä miehiä.
 
"vieras"
Meillä ollaan aina kartalla siitä, missä kukakin menee. Ei toimisi tuollainen, että vaan painutaan ovesta ulos ja ei olisi tietoa koska tulee takaisin. Tosin me vietetään hyvin tiiviisti yhdessä vapaa-ajat koko perhe, että kovin paljon omia menoja ei meillä vanhemmilla ole.
 
"vieras"
Mies ei yleensä ikinä ilmoita. Olen sanonut siitä hänelle, vaikka kuinka monta kertaa. Nykyisin katson aina vain, onko auto pihalla. Jos ei ole, niin se on lähtenyt. Mihin, en tiedä. Yleensä kauppaan.
 

Yhteistyössä