L
"Lenkkeilijä"
Vieras
Tämän voisi googlatakin, mutta laitan nyt kuitenkin tänne... En edes tiedä onko tuo maantie oikea sana tähän. Mutta tosiaan, olin aamulla juoksulenkillä alueella, jossa jalkakäytävät loppuvat välillä kokonaan ja täytyy juosta ajotien reunalla, jolloin juoksen aina tien vasenta reunaa. Vastaan lenkkeili mies samaa puolta kuin minä, ja väistin häntä siihen keskelle ajotietä. Kun olimme ohittaneet toisemme, selkäni takaa kuului kun mies huusi "oikealle!".
Ketään ei näkynyt missään, joten ilmeisesti mies tarkoitti että minun olisi pitänyt mennä tien oikealle reunalle. Onko tosiaan näin? Olen aina luullut, että jos kevyen liikenteen väylää ei ole, niin kuljetaan autoja vastaan, eli vasenta reunaa.
Kävi kyllä ärsyttämään, on jotenkin niin suomalaista että juostaan turvallisen matkan päähän ja sitten selän takana huudellaan neuvoja. Mutta ehkä olen siis väärässä, sivistäkää minua kiitos.
Ketään ei näkynyt missään, joten ilmeisesti mies tarkoitti että minun olisi pitänyt mennä tien oikealle reunalle. Onko tosiaan näin? Olen aina luullut, että jos kevyen liikenteen väylää ei ole, niin kuljetaan autoja vastaan, eli vasenta reunaa.
Kävi kyllä ärsyttämään, on jotenkin niin suomalaista että juostaan turvallisen matkan päähän ja sitten selän takana huudellaan neuvoja. Mutta ehkä olen siis väärässä, sivistäkää minua kiitos.