kukkasiementen/sipulien vaihtarit :) samalla G: mitä kukkia teillä on kotona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja öttismönkiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

öttismönkiäinen

Vieras
Pussissa on siemeniä paljon, joten ehdotan että kevään kunniaksi vaihdetaan siemeniä, sipuleita, silmuja (vai mitä esim onnenapilassa on)
itse en ole vielä mtn kukansiemeniä ostanut, mutta laitetaan tää ajatus poikimaan jo :) tai sit vaikka ketjukirjetyylillä :)

Meillä on vaan kultaköynnöstä, onnenbambu (joka kai kuolee) pari joulukaktusta. Suurin osa kukista kuollut mun masennuksen aikana, ku en oo jaksanut niitä hoitaa. Ai ni, uutena kolme valko-lilaa santtua, jotka odottavat että pääsisivät altakasteluparvekelaatikkoon sisäterassille

Huonekasveja löytyy: raatokukkia, marraskuun kaktus, korallikaktus, isoposliinikukka, rahapuu,passion, kriinumeita, verenpisara,itupökkövehka, mukulapökkövehka, kippuralehtinen vihreä-valkoinen rönsylilja, pari orkideaa, santtu, kultaköynnös, sinikohtalonköynnös, pari vaahtera-auliota, tuoksupelakuu ja muutama tavallinen,pari pullojukkaa, jättikirjovehka muutama aaloe... ja se pakollinen tuoksutraakkipuu. Jotain taatusti unohtuu tästäkin listasta.. eli tämä lista on vaan se että mitä kotona on, vaihtoon ei saa kuin joistain alkuja.

Siemenvarastoja en ole edes vilkuillut.. Chilejä, tomaatteja, hyötykasveja, perennoita, yksivuotisia.. Puutarha.netin puolella kiertää aina noita siemenketjuja, osassa on mitä vaan ja osa on erikoistunut esim. puihin tai kärhöihin. =)

Kyllä mäkin jotain ostan, mutta siemenpussista yleensä jää paljon joten ajattelin että laitetaan ylimääräiset kiertoon :) huomenna käyn kaupungissa, ni varmasti mullekkin tarttuu jotain tavallista mukaan esim krassia :) eipä täällä mtn ihmeellisiä ookkaan myynnissä
Mä en uskalla ostaa huonekasveja, koska mun masennus ei ole voitettu tauti vielä, vaan tuntuu taas pahenevan. En halua heittää taas kuolleita kalliita kukkia meneen.

Yhteistyössä