kukkakauppias ei kyllä lainkaan kuunnellut mun toiveita. GRR!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja menee kukkakauppa nyt vaihtoon!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

menee kukkakauppa nyt vaihtoon!!!

Vieras
-hautajaisiin tilasin tuttavalle (eli ei kovin läheinen) kukat. Ite pidän pienestä ja yksinkertaisesta, mielestäni kukat kuolleelle ovat ihan turhia. (eli siis itse en haluaisi kukkia, mutta tietty vien muille kun se tapoihin kuuluu)

Pyysin yksinkertaisen ja halvan kimpun, ei välttämättä mikään hautavihko vaan normaali kimppukin käy. Painotin, että kyseessä tuttava ja tosiaan mahd yksinkertainen, vaikka vaan pari kukkaa.

Mies haki ton ja oli vähän että aijaa, mutta täti sanoi että on "halvin hautajaiskukka".

Toi oli 30 ? hautajaiskimppu, mun makuun ihan hervoton eikä tosiaankaan vastaa tilausta. puoli metriä kertaa 20 cm.

"halvin hautajaiskukka"

Hohhoijjaa, mun mielestä mauton. Oisin halunnu viedä omannäköisen kukan.

Älä mäkätä. Sun ohjeet oli huonot. Olisit käyny itse valitsemassa että haluan nämä ja nämä ja hinnan olisit voinut laskea itse. Ei kukaan ole ajatustenlukija. Voi mooses.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
et oes ottanu sitä...

No ku mies haki, ei se tienny mitä olin tilannu, mut oli kysyny et onks nää varmasti oikeat, ku senkin mielestä iso. Ja vastaus oli se "halvin hautajaiskimppu"

Kuulostaa siltä, että kukkakauppias käsitti, että pitää tosiaankin olla halvin, eikä muulla niin väliä. :/

Olis varmaan pitänyt kysyä tilatessa, että mitä suunnilleen tulee maksamaan tai sanoa oma maksimihintansa sille.

Mutta oliko tehnyt siitä siis sellaisen... miksikä sitä sanotaan.. siis sen mallisen kuin ne hautajaiskukat "kuuluu" olla? Olisi hyvin voinut olla vain pelkkä kimppu. Typerää rahastaa sillä, kun toinen pyytää pientä ja yksinkertaista niin otetaan lisähintaa sillä, että tehdään se tiettyyn muotoon.

Valittaisin ehkä, sanoisin ettei vastannut tilausta.

Älä mäkätä. Sun ohjeet oli huonot. Olisit käyny itse valitsemassa että haluan nämä ja nämä ja hinnan olisit voinut laskea itse. Ei kukaan ole ajatustenlukija. Voi mooses.

Jos mä sanon, että yksinkertainen ja vaikka vaan pari kukkaa ni luulis vähän tyhmemmänkin tajuavan, ettei toi ole sitä. Tos on varmaan kakskyt ruusua ja kaksyt sinistä kukkaa. Eli mäkätän ja vaihdan kauppaa ensi kerralla. Oon mä ennenki saanu kukat tilattua puhelimitse.

Jos ap on sanonut: "Painotin, että kyseessä tuttava ja tosiaan mahd yksinkertainen, vaikka vaan pari kukkaa." niin siinä vaiheessa olisi pitänyt sitten sanoa, että mitä se tulee maksamaan ja että ei ole mahdollista toteuttaa parilla kukalla.

Minä kun olen tilannut ristiäisiin kukka-asetelmat niin olen vienyt maljakot kukkakauppaan ja kertonut mitä kukkia haluan ja minkätyylistä ja kertonut myös, että mitä olen maksimissaan valmis maksamaan. Aina on maksanut alle sen.

Jos mä sanon, että yksinkertainen ja vaikka vaan pari kukkaa ni luulis vähän tyhmemmänkin tajuavan, ettei toi ole sitä. Tos on varmaan kakskyt ruusua ja kaksyt sinistä kukkaa. Eli mäkätän ja vaihdan kauppaa ensi kerralla. Oon mä ennenki saanu kukat tilattua puhelimitse.

Miten ihmeessä sait tuon hintaan 30 ?.

Olis varmaan pitänyt kysyä tilatessa, että mitä suunnilleen tulee maksamaan tai sanoa oma maksimihintansa sille.

Mutta oliko tehnyt siitä siis sellaisen... miksikä sitä sanotaan.. siis sen mallisen kuin ne hautajaiskukat "kuuluu" olla? Olisi hyvin voinut olla vain pelkkä kimppu. Typerää rahastaa sillä, kun toinen pyytää pientä ja yksinkertaista niin otetaan lisähintaa sillä, että tehdään se tiettyyn muotoon.

Valittaisin ehkä, sanoisin ettei vastannut tilausta.

Itseasiassa hinta sinänsä ei ole onkelma, mä vaan yhdistin itse halvan ja yksinkertaisen yhteen. Toi on tollanen pisaramallinen, että just sellanen ku pitää olla, vissiinkin. Kai siltä sit meni ohi se, ettei tartte olla mikään kukkalaite? Mut luulis, että tollasenkin vois tehdä sillai hyvän maun kanssa, ei sellasta johon vois piilottaa kirkon irtaimiston.

ööö.... olen kukkakaupassa töissä ja meillä halvin hautajaisKIMPPU maksaa 25e. se on tehty kimppumalliseksi, kuitenkin muodoltaan huomioonottaen, että on menossa haudalle. toki tuohonkin on muuttamis varaa ihan reilusti. esim. haluaako pitkämallisen, vai pyöreän. ja hintahan riippuu paljon kukista mitä on valinnut. tuohon 25e saa kyllä tosi nätisti kukkia, runsaasti, mutta ei kuitenkaan lähellekään niin "isosti" kuin tavallisessa hautavihkossa, jonka lähtöhinta on 45e.
minusta se on kyllä nyt ap:n oma moka, jos on selittänyt vähän huonosti. toisinsanoen puhunut hautakimpusta, jos on tarkoittanut muutamaa kukkaa vain.

ihan uteliaisuutta kysyn, mitä kukkia siinä kimpussa oli?

Olet tosiaan tyhmä, jos sinulla kerran oli hinta minkä olit valmis maksamaan niin olisit sanonut että haluan kimpun joka maksimissaan maksaa 10? ja kysynyt mitä sillä saa.
Itse olen ostanut pikkutytön synttäreille kimpun ja kerroin mitä se saa maksaa ja olin erittäin tyytyväinen.
Seuraavalla kerralla mene markettiin ostamaan valmis tulppaanikimppu.

Alkuperäinen kirjoittaja ohis:

Jos ap on sanonut: "Painotin, että kyseessä tuttava ja tosiaan mahd yksinkertainen, vaikka vaan pari kukkaa." niin siinä vaiheessa olisi pitänyt sitten sanoa, että mitä se tulee maksamaan ja että ei ole mahdollista toteuttaa parilla kukalla.

No eihän tuollaista tarvitse etukäteen edes tilata. Pokkeaa hautajaisiin mennessään sinne kauppaan, valitsee pari (halvinta) kukkaa vitriinistä ja kauppias laittaa siihen vihreet.

Yleensä kukkakaupoissa on kuvastoja, joista voi valita mieleisensä ja tarvittaessa vaihtaa kukan lajia tai väriä. Lisäksi netistä löytyy kuvia, joilla voi valottaa mitä haluaa.

Meinaatko, että kaikkialla on yhtä kallista? Itse olen ostanut jo kaksi kertaa tuosta samasta paikasta ristiäiskukat. Maljakot vienyt valmiiksi ja kertonut mitä haluan ja sanonut, että maksimissaan 25e saa maksaa. Molemmilla kerroilla maksanut 18e. Eli tuohon hintaan kaksi kimppua. Germineitä ja jotain muuta... murattua yms. Ihanat kimput on olleet. Samasta paikasta ostin myös morsiuskimppuni, heittokimpun sekä miehen vieheen, yhteensä 80e. Eikä ollut mikään pieni tuo morsiuskimppuni ja aika tarkat ohjeetkin annoin sen tekemiseen ja halusin mm. että siitä roikkuu kultalankaan kiedottuja ruusun terälehtiä. Eli semmoista näpertämistäkin oli.

Alkuperäinen kirjoittaja kukkakauppias:
ööö.... olen kukkakaupassa töissä ja meillä halvin hautajaisKIMPPU maksaa 25e. se on tehty kimppumalliseksi, kuitenkin muodoltaan huomioonottaen, että on menossa haudalle. toki tuohonkin on muuttamis varaa ihan reilusti. esim. haluaako pitkämallisen, vai pyöreän. ja hintahan riippuu paljon kukista mitä on valinnut. tuohon 25e saa kyllä tosi nätisti kukkia, runsaasti, mutta ei kuitenkaan lähellekään niin "isosti" kuin tavallisessa hautavihkossa, jonka lähtöhinta on 45e.
minusta se on kyllä nyt ap:n oma moka, jos on selittänyt vähän huonosti. toisinsanoen puhunut hautakimpusta, jos on tarkoittanut muutamaa kukkaa vain.

ihan uteliaisuutta kysyn, mitä kukkia siinä kimpussa oli?

Valkosia ruusuja ja jotain sinistä. en tiedä mitä. Varmaan on moka minussakin kun olen tottunut siihen, että mua kuunnellaan ja ymmärretään. Taytyy taas palata vanhaan kukkakauppaan, vaikka sinne onkin pidempi matka (ollaan muutettu). En mä vaan osannu ajatella, et menis näin paljon ristiin mun puheet floristin ajatusten kanssa...

pakko vastata tähän vielä sen verran, että et TODELLAKAAN ole saanut 30e hintaan noin paljoa ruusuja ja muuta kukkaa. et missään päin suomea. äkkiseltään laskettuna kimpussa on voinut olla esim. 10kpl HALVINTA ruusua ja vähän muuta kukkaa. tai sitten 5kpl norm. hintaista ruusua ja muita kukkia.
ap:n olisi ehkä pitänyt tarkentaa, että haluaa vaatimattomasti esim. 3 isoa ruusua ja vähän sinistä, tai vaikkapa 3kpl kallaa ja vähän jotain lisävihreää..silloin hinta ois pysynyt jossain 15-20e kieppeillä.

Kolmellakympillä et mitenkään ole saanut 20 ruusua ja 20 sinistä kukkaa. Että liioitteletkohan nyt vähän?

Yhteistyössä