Kukkaihmiset, saisiko apuja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rania
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rania

Aktiivinen jäsen
06.08.2006
1 359
0
36
Sain ihania pelakuita. Nyt kysyisin, että talvehtisivatko ne ulkovarastossa styroksilaatikossa? Mummolla ne olivat viileässä ullakkokamarissa, mulla ei ole semmoista... :'( Mutta ehkä joskus on. :) Vai ottaisinko olohuoneeseen, kastelisin harvemmin ja hankkisin kasvilampun? En tiedä mistä olen saanut tämmösen idean, kai kuullut jostain. Jos kukka talvehtisi ulkovarastossa styroksilaatikossa se olisi parempi juttu, kun mulla on aika täyttä ikkunalaudoilla. Sain semmoisen vanhanaikaisen pelakuun, valkoisen--ja olen ihan myyty!

Etkö sä asu Lontoossa? ...siellä harvemmin pakkanen putoaa niin alas, että saattaa hyvin tuossa stryroksissa pärjätäkin. Laita vielä sen seinän viereen, joka hohtaa lämpöä talosta (jos mahdollista). Tai sitten laita talveksi vaatehuoneeseen, kaapin ylähyllylle tms. Kyllä ne talvehtii (mun äidillä on kanssa tapana käyttää samoja joka vuosi. Tällä hetkellä sen kukat on jo 11 vuotiaita... Äiti talvehdituttaa ne myös ulkovarastossa, joka on kuitenkin hieman lämmitetty. Tosin ei sekään mikään lämmin paikka ole.)

Muista ottaa ajoissa sitten lämpimään ne sieltä kasvamaan, jotta ne kukkii ensi kesänä eikä vasta syksymmällä...

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Etkö sä asu Lontoossa? ...siellä harvemmin pakkanen putoaa niin alas, että saattaa hyvin tuossa stryroksissa pärjätäkin. Laita vielä sen seinän viereen, joka hohtaa lämpöä talosta (jos mahdollista). Tai sitten laita talveksi vaatehuoneeseen, kaapin ylähyllylle tms. Kyllä ne talvehtii (mun äidillä on kanssa tapana käyttää samoja joka vuosi. Tällä hetkellä sen kukat on jo 11 vuotiaita... Äiti talvehdituttaa ne myös ulkovarastossa, joka on kuitenkin hieman lämmitetty. Tosin ei sekään mikään lämmin paikka ole.)

Muista ottaa ajoissa sitten lämpimään ne sieltä kasvamaan, jotta ne kukkii ensi kesänä eikä vasta syksymmällä...

Eiku äh, meni se Rania Royce sekaisin sun kanssa... tuota... voi olla, että meidän ulkolämpötiloissa se ois vähän liian kylymää kyytiä. Mutta saahan sitä kokeilla. ...tosiaan ei tuo äidinkään varasto kovin lämmin ole, vaikka siellä semmoinen lämmitin onkin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Rania:
Kui hää on saanut käsityksen et mie oon Lontoossa? Pohjosta Suomee asustan..en oo ikinä käynykään Lontoossa?

Kuten sanoin, jotenki hetkosen ajattelin sitä Rania/Ronia/Ronya Roycea. :)

(sorry en muista tarkkaan kuinka sen nicci kirjoitetaan...) ;)

Yhteistyössä