kukkaihmiset!enkelinsiipi asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jybis

Aktiivinen jäsen
18.12.2006
9 237
0
36
olen saattanu tän kysyä jo aikasemminkin,e muista..mutta anopilta sain 2 enkelinsiipeä.
toinen on ok,kitukasvunen,ei ole oikeestaan kasvanu juurikaan siitä kun sen sain.
tuo toinen on kasvanu kyllä mutta varsi tuntuu lötköltä,samoin ne lehdet.
kepin laitoin ja varren langala siihen kiinni.
kumpikin yrittää hirveesti puskee uutta lehtee mutta mitään ei tapahdu.

toi joka on kepissä kiinni,ei pysyis ilman tukea edes pystyssä kun on sen verran löllerö varsi.Muutama lehti on alkanu kuivumaan.
kastelenkohan liikaa?kerran viikossa loraus..

juu,en ole kukkaihmisiä..saan kaktuksenkin kuolemaan :laugh:

sitten toinen.anoppi väitti ettei noita saa vaihtaa toisenlaisiin ruukkuihin kun ne kuolee :o
ei muuten mutta purkit on niin kerpeleen rumat,tommoset muoviset alusastialliset :x
pitääkö tolla kukkalla (vai mikä kasvi nyt sitten onkaan) pakko olla tuommonen ruukku jossa se lautanen?onko tohon jotain ohjesääntöä?
ja kuinka iso tuon ruukun "pitää" olla

kertokaa mulle kaikki |O

haluisin sada noi kukkaset "loistamaan"..
sitten tuossa on tomonen kirjovehkakin.

voiko sitä kikkaretta laittaa siihen mulle päälle?

Millaisessa paikassa kukat kasvavat (valoisuus)? Jos ovat suorassa paahteessa niin alkavat lehdet kärventyä. Kuinka monta lehteä/oksaa enkelinsiivissä on? Kyllä ne voi uusiin purkkeihin vaihtaa huoletta.

olohuoneessa on nuo kukkaset,tuota suoraa auringon paistetta en ensin edes ajatellut.
ovat olkkarin päätyseinällä,eli taitavat saada liikaa valoa..tai siis paahtavaa aurinkoa.
nuo molemmat on anopin omista nyppästyjä.
toisessa on 10cm varsi josta lähtee 2 lehteä,kolmas on olut tuloillaan jo muutaman kuukauden (tää on se kitukasvunen)
suukkujen halkaisija on 22cm ja korkeus 20cm eli aika isoissa ruukuissa kokoonsa nähden !
toisessa varsi on noin 30cm, 6 oksaa/lehteä ja yksi uusi silmu
huomasin äsken kun kävin kattomassa että mullasta olleessa varressa pilkottaa 3 silmua :D

Lisäystä vielä eli jos alkavat "kuolla käsiin" niin voit lisäillä niitä pistokkaista. Helpompaa se on kuin alkaa elvyttelemään täysin puolikuolleita kasveja. Ruukkujen koko riippuu ihan kasvin omasta koosta.

Kirjovehkasta vielä eli siis millaisessa astiassa kirjovehka on? Se kuulostaa sille kuin sais ihan liikaa vettä. Ota alimmat mädäntyneet lehdet suosiolla pois.

Kato googlesta hoito-ohjeet, mutta minä hoidan näin: Vaihdan enkelinsiivelle joka kevät uudet mullat ja ehkä ruukunkin, ei isoa. Minulla ne on amppelissa koska ne tykkää roikkua :) Pisimmät oksat katkaisen ja tökkään multaan, kyllä ne siitä lähtee juurtumaan kun pitää mullan kosteana. Tykkää suihkusta ja muutenkin kastelusta. Kukkii lähes ympäri vuoden, mutta pudottaa keskitalvella lehtiä. Ei suoraan paahteeseen, eikä kovin lämpimään huoneeseen, mutta muuten viihtyy lähes missä vaan. Siis tosi helppo, ainoa kasvi joka meillä menestyy :D

Kirjovehka meillä on altakasteluruukussa, annan mullan kuivahtaa välillä, muuten tosiaan mätänee, eikä onnistunu päältäkastelu ainakaan minulla.

Alkuperäinen kirjoittaja Viheriä:
Lisäystä vielä eli jos alkavat "kuolla käsiin" niin voit lisäillä niitä pistokkaista. Helpompaa se on kuin alkaa elvyttelemään täysin puolikuolleita kasveja. Ruukkujen koko riippuu ihan kasvin omasta koosta.

Kirjovehkasta vielä eli siis millaisessa astiassa kirjovehka on? Se kuulostaa sille kuin sais ihan liikaa vettä. Ota alimmat mädäntyneet lehdet suosiolla pois.

vehka on tuommosessa samanlaisessa muoviruukuss ajossa aluslautanen.anoppi sanoi että pitää juureen kastella.pitääkö paikkansa?

tai sitten ostan suosiolla niitä säiliöruukuja :whistle:

Jybis, itse ainakin kastelen enkelin niin että pistän alulautaselle kasteluveden. Enkeli voisi kyllä viihtyä altakasteluruukussa kuten varmasti myös kirjovehka. Itse pidän omia vehkoja altakasteluruukuissa.

Minttuhirviö, rahapuu on todella helppohoitoinen. Se pitää siitä että saa paljon aurinkoa ja vähän vettä.

Yhteistyössä