kukka- ja parsakaalin keitto soseeseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusavuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vettä pohjalle vain pieni tilkka (tai höyryttämällä jos on sellainen kattila), pilko aika pieniksi, kukkaosat kypsyy 5 minuutissa, "jalkaosat" 10 min. Eli ne jalat voit laittaa ensin kiehumaan.

Parsakaali on aika voimakkaan makuista. Tekisin noista erilliset soseet ja sekoittaisin vasta valmiina, parsakaalia vain vähän kerralla.

mä en oo vauvalle tehny niistä soseita,mutta ittelleni oon ostanu pakesteita ja keittäny ja soseuttanu. kai ne on puolvalmiita..en tiä. ne kestää keittuiä pehmeeks jotain vartin.
älä kovasti vettä laita,sillee et peittyy. kokeilemalla selviää koska valmiita.

Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
mä en oo vauvalle tehny niistä soseita,mutta ittelleni oon ostanu pakesteita ja keittäny ja soseuttanu. kai ne on puolvalmiita..en tiä. ne kestää keittuiä pehmeeks jotain vartin.
älä kovasti vettä laita,sillee et peittyy. kokeilemalla selviää koska valmiita.

mulla on ihan tuoreet kaalit, eli ei pakasteita tai puolvalmiita. kuis paljon sitä keitinvettä täytyy ottaa jemmaan jotta saa tarpeeksi ohennettua sitä sosetta? ei varmaan kovin vähässä vedessä voi keittää että tulee lientäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kerta kun pieni maistaa noita niin kannattaa samalla kypsentää perunaa maun tasoittamiseksi.Tai vaikka porkkanaa...

Meillä on kahdeksankuinen, joka ei ole perunaa maistanut. Porkkanaa muutaman kerran, mutta maha ei tykännyt. Parsa- ja kukkakaali sekä kesäkurpitsa eivät ole aiheuttaneet mitään ongelmia. Tärkkelys se taitaa mahavaivat aiheuttaa kiinteitä aloitettaessa. Poika tykkää maukkaista ruuista ja kiinteiden syöminen on sujunut alusta alkaen hienosti. Ilman perunaa, puuroa ja velliä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap uusavuton:
mulla on ihan tuoreet kaalit, eli ei pakasteita tai puolvalmiita. kuis paljon sitä keitinvettä täytyy ottaa jemmaan jotta saa tarpeeksi ohennettua sitä sosetta? ei varmaan kovin vähässä vedessä voi keittää että tulee lientäkin.

Minä teen soseet pakastimeen ihan pelkästä kasviksesta. Sitten kun syön, niin lämmitän ja ohennan ne lisäämälllä sekaan vedenkeittimellä kiehauttamani veden. En halua turhaan pakastaa vettä.

voiskohan noihin kaalisoseisiin lisätä oolannin pakasteperunamuusiainesta joukkoon ja pakastaa sitten? olis sitten purkki valmiina ja olis helppo ottaa mukaan kyläreissuille tai muualle

Uusimmat

Yhteistyössä