kukapa tietäisi....vatsataudista

• Viestiketjun aloittaja tiina
  • Ensimmäinen viesti
tiina
Elikkäs kun lapset on olleet vatsataudissa, oksentelua ja ripulia, lienekkö noroa vai mitä, mutta kuitenkin asia oli se että kauankohan lapset sitä tartuttaa eteenpäin? Eli millon viitsii lähteä kylään toisten lasten luo?

Luulis, et pari oireetonta päivää riittää...Mut entäs sie ite? Mie yhen kerran huokasin helpotuksesta, et miehen vatsatauti ei sit minuu tullukkaa, ni se tulikii vasta viikon päästä minuu ja kyl syletti pahasti =) Meillä oli norovirus ja se kesti lapsessa ja miehessä viikon päivät, mut eipäs tullukkaa minuu, saatoin olla oireeton taudinkantaja..

No kyllä se tarttuu tosi pitkään. Eilen tosin kysyin lääkäristä, että mikä on virallinen ohje: noron kohdalla kaksi päivää, tavallisen vatsataudin kanssa yksi. Eipä oo kyllä ihme, että taudit kulkee... Ja sitä paitsi: vaik esim. omalla lapsella on tänään oireeton päivä, niin ei varmasti ole hoitokuntoinen vielä huomenna. Onneksi ei ole sellainen tilanne, että olis pakko viedä lapset hoitoon.

Kyllä vatsatauti tarttuu viikonkin ja kaksi,jos oikein huono säkä on,mutta käytännössä tuo on mahdoton karenssi.Ehkä kotiäideiltä se just voi onnistua.Töistä tuskin voit olla pois noin kauan.
Mutta kyllä mä olen välttänyt "bestis" kavereiden tapaamista viikkoon,koska en ole halunnut ystävilleni tautia viedä mutta kaupassa olen käynyt (sori te muut)

Alkuperäinen kirjoittaja tulikellukka:
Kyllä vatsatauti tarttuu viikonkin ja kaksi,jos oikein huono säkä on,mutta käytännössä tuo on mahdoton karenssi.Ehkä kotiäideiltä se just voi onnistua.Töistä tuskin voit olla pois noin kauan.
Mutta kyllä mä olen välttänyt "bestis" kavereiden tapaamista viikkoon,koska en ole halunnut ystävilleni tautia viedä mutta kaupassa olen käynyt (sori te muut)
Ihan samoin toimii varman lähes kaikki. Ja selväähän se on, ettei voi töistä olla viikkotolukulla pois.
Mutta esim kerhoihin ei voi olla pakko viedä lapset heti kun ne ei oksenna.

Yhteistyössä