kukaan yskinyt kylkiluunsa murtuneiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi että
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi että

Vieras
Oireet?

Itselläni kauan ollut yskä ja pahana(lääkkeet on nyt) ja nyt vasen kylki alempaa kipeä kylkiluiden kohdalta. Yskin välillä niin, että meinaan oksu tulla, eli tosi lujaa. :/. Siis kai toi kylki on voinu tulla kipeeks yskästä ilmankin murtumaa???

En ole yskinyt kylkiluita murtuneiksi, mutta niin, että lihas on revähtänyt kyljestä. Tarvitsin vahvaa kipulääkettä ja kunnon yskänlääkkeen, että rupesi kylki paranemaan. Ennen lääkitystä kävi tooosi kipeetä yskästä tai aivastaa, piti kädellä painaa kylkeä ja mennä vähän kyyryyn jos piti yskiä. Kesti toista kuukautta parantua siitä kokonaan.

Mulla on myös käynyt samalla tavalla aiemmin - yskimisestä tullut kylki tosi kipeäksi. Ei ollut murtuma, mutta jokin lihasrevähdys. Eikä niille kylkyluun murtumille oikein mitään voi hoidollisesti kuitenkaan tehdä, joten jaksamista sinne! Toivottavasti paranet pian!

Mun työkaveri mursi kylkiluunsa yskimällä. Oli todella kivuliaann oloinen pitkän aikaa. Ei tuolle oikeastaan mitään tehty, ei ollut edes sairauslomalla. Ja yks työkaveri nyrjäytti selkänsä jumiin aivastaessaan :) No miehet on jotenkin niin perusteellisia kaiskessa, onnettomuuksissakin.

no hengitä tosi syvään taikka aivasta. jos tuntuu kipua niin on murtunu. ei voi muuta kuin ottaa rauhallisesti ja kokeilla kylmägeeliä. mulla on ollu kylkiluut murtuneet, kaksi viikkoa kesti toipuminen. sairaslomalla olin viikon.

mikä lääkitys sulla nyt ap?
mulla karmea yskä, mutta kun ei kuumetta, niin olen vaan jättänyt lääkäriin menemättä. oksentelen kun tulee niin kovia yskänpuuskia

Alkuperäinen kirjoittaja heli:
mikä lääkitys sulla nyt ap?
mulla karmea yskä, mutta kun ei kuumetta, niin olen vaan jättänyt lääkäriin menemättä. oksentelen kun tulee niin kovia yskänpuuskia

Kirjauduin nyt, ap olen minä. Mahd homeen takia koko talvi sairasteltu ja koko talven yskinyt. Nyt pahana. Pitkä antibkuuri jota 3kert/pvä. Ja tabletteina yskänlääkettä joka irrottaa limaa ja muuttaa juoksevammaksi ja hillitsee yskää. Tai no, pitäis hillitä :|

Alkuperäinen kirjoittaja niin ja yskää ei ollu:
no hengitä tosi syvään taikka aivasta. jos tuntuu kipua niin on murtunu. ei voi muuta kuin ottaa rauhallisesti ja kokeilla kylmägeeliä. mulla on ollu kylkiluut murtuneet, kaksi viikkoa kesti toipuminen. sairaslomalla olin viikon.

Pah, en pysty hengit syv kun alkaa yskä siitä :/

Minä olen yskinyt hajalle. Kuului vain sellainen paukahdus ja tuntui myös. Ennen kuvia pidettiin mahdollisena, että sieltä on vain joku revähtänyt. Yskiminen oli sen jälkeen yhtä tuskaa.

Yhteistyössä