Kukaan tilannut kuvakortteja ifolorilta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kuvatus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kuvatus

Vieras
Ihmettelen tuota korttien muokkaus/esikatselu -näkymää. Alkuperäinen kuva on hyvälaatuinen ja tarkka, mutta korttipohjaan laitettuna ja esikatselunäkymässä kuva näyttää suttuiselta. Uskaltaako tuollaista nyt sitten tilata, kun kortti kuulemma näyttää juuri samalta kuin esikatselukuvassa?

Ärsyttää myös esikatselunäkymän pieni koko. Vaakamallin kortissa koko on vielä siedettävä, mutta pystymallissa kortin kuva menee niin pieneksi että on vaikea hahmottaa miltä se näyttää luonnollisessa koossa.

Joo se menee rakeiseksi, mutta jos siellä lukee, että kuvan resoluutio on hyvä, niin ei sitten ole ongelmaa. Olen kaksi kertaa tilannut kuvakortteja ja esikatselussa kuva on rakeinen, mitä se ei todellisuudessa ole.

Meillä taas kuvan laatu oli esikatselussa hyvä (vihreä väkänen), mutta kortissa posket oli oudon punaiset ja värit muutenkin kummalliset. Tänä vuonna tilasin tavallisia kymppikuvia ja askartelen ne itse kortiksi. Kuviosaksilla leikkaan reunoja, liimaan korttipohjalle ja tulostan taakse runon ym. tekstit, kuoreen ja postiin. Tuli muuten paljon halvemmaksikin näin, vaikka aikaa tietysti kuluu enemmän. Mutta onhan siinäkin oma tunnelmansa.

Olen tässä pyöritellyt muutaman kuvan ja parin kolmen korttipohjan välillä ja jokaisessa vaihtoehdossa on optimaalinen resoluutio eli just se vihreä väkänen.

Tuohon värien vääristymiseen saattaa vaikuttaa se, onko valittuun kuvaan jäänyt (tarkoituksellisesti tai tahattomasti) ifolorin kuvankorjailu-toiminto päälle. Minä sain pari viikkoa sitten tekemäni ifolor-kirjan kotiin ja siinä oli pari kuvaa harmittavasti aivan väärän värisiä verrattuna alkuperäiseen kuvaan. Mieheni oli sitä mieltä että nuo valmiit kuvankorjailu-toiminnot kannattaa ottaa pois päältä = kuvan pitäisi toistua alkuperäisenä eli juuri sen värisenä kun se omassa tiedostossa on.

Yhteistyössä