Kukaan tehnyt tätä porkkanakakkua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja miten hienoa sen porkkanaraasteen pitää olla?
Käykö se perus kartomallisen raastimen hienoimmalla pinnalla tehty raaste? Kun ei mulla muutakaan raastinta ole..
Sitä kakkuvuokaa vaan sillä kyselin, että tulisko tuosta laakeampaan paistoastiaan parempi kun ei se mun mielestä saa montaa senttiä paksu olla se pohja?

Oon tehnyt melkein saman. Tein irtopohjavuokaan ja oikein kuohkea ja hyvä tuli. Vaihtaisin kuorrutteen vanilliinisokerin vaniljasokeriin ja lisäisin vielä pari tippaa sitruunan mehua... Osan jauhoista voi korvata täysjyväjauholla ja osan sokerista intiaanisokerilla tms.

Kivaa leivontaa!

Alkuperäinen kirjoittaja kysyy:
Käykö se perus kartomallisen raastimen hienoimmalla pinnalla tehty raaste? Kun ei mulla muutakaan raastinta ole..
Sitä kakkuvuokaa vaan sillä kyselin, että tulisko tuosta laakeampaan paistoastiaan parempi kun ei se mun mielestä saa montaa senttiä paksu olla se pohja?

Mä oon laittanu ihan sitä karkeinta. Voihan se hienompaakin raastetta olla, mutta siinä on enemmän hommaa. Jos tykkäät ohuesta pohjasta, ni laita ihmeessä laakeampaan, mutta lyhennä paistoaikaa. Mun mielestä kun tuo kuorrute on niin tuhtia, vaatii paksumman pohjan, mutta nämähän on ihan makuasioita.

Alkuperäinen kirjoittaja Mussupussu:
Vaihtaisin kuorrutteen vanilliinisokerin vaniljasokeriin

Mulle henk.kohtasesti nuo ovat sama asia. Ja kaapissa näkyy olevan vanilliinisokeria ja sitä käytän aina, luki ohjeessa sitten vanilja tai vanilliini...

Vaihtaisin kuorrutteen vanilliinisokerin vaniljasokeriin

Mulle henk.kohtasesti nuo ovat sama asia. Ja kaapissa näkyy olevan vanilliinisokeria ja sitä käytän aina, luki ohjeessa sitten vanilja tai vanilliini...

Ok. Erohan on siinä, että vanilja on oikeeta vaniljaa ja vanilliini synteettistä. Ero on oikeesti hiuksen hieno ja jos sulla on jotain jo valmiiksi kaapissa, niin käytä ihmeessä sitä.

=)

Mä oon laittanu ihan sitä karkeinta. Voihan se hienompaakin raastetta olla, mutta siinä on enemmän hommaa. Jos tykkäät ohuesta pohjasta, ni laita ihmeessä laakeampaan, mutta lyhennä paistoaikaa. Mun mielestä kun tuo kuorrute on niin tuhtia, vaatii paksumman pohjan, mutta nämähän on ihan makuasioita.
No en tiedä mitä tarkotat tuolla täytteen TUHTIUDELLA, mutta ohuempi kerroshan täytettä silloin tulisikin.
Itse oon syöny vain paria eri sorttia leipomon valmista porkkanakakkua, ja kaikissa näkemissäni on ohuehko (1,5-2cm) pohja.

Yhteistyössä