Kukaan tehnyt mineriittialoon ulkovuoriremonttia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ja siis vaihtanut tuon mineriitin muuhun materiaaliin (puu/kivi mts ).

Oliko iso projekti?
Teittekö kokonaan itse?
Kuin iso talo ja paljonko (noin ) tuli kustantamaan remontti?

Kiitos vastauksista!

Nykyään siitä on aika tiukat säädökset, tädilläni on ko. vuoraus ja kuulemma ongelmajätettä on tuo. Että ei sitä ihan noin vain itse saisi edes purkaa. Sellaista vaaleaa levyä, eikö?

YTV:n sivuilla lukee näin:

Asbestia sisältäviä mineriitti- ja lattialevyjä voi purkaa itse erityistä varovaisuutta noudattaen.

Taitaa vain olla melkoinen operaatio itse huolehtia.
Paljonkohan maksaisi ammattilaisen tekemänä.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Nykyään siitä on aika tiukat säädökset, tädilläni on ko. vuoraus ja kuulemma ongelmajätettä on tuo. Että ei sitä ihan noin vain itse saisi edes purkaa. Sellaista vaaleaa levyä, eikö?

Muoks. Tai saahan sen kai purkaa itse, mutta tosiaan ongelmajätteenä toimitettava kaatopaikalle. Näin jostain remppasivuilta olen lukenut, mitäs jos googletat :) Meille pelkkä arvio uuden puuvuorauksen & tuulensuojalevyjen laittoon oli firmalla 18 000e, mutta omin voimin se kyllä aikanaan tullaan tekemään :)

On vaihdettu. Hintoja en enää muista kun tästä on monta vuotta aikaa (ja lisäksi oli siis markka aikana). Tosi iso projekti ja aikaa vievä. Meillä aloitettiin se koska sisällä oli vesiputki vuotanut ja jouduimme purkamaan vähän seinää myös ulkoa, sieltä löytyi siistihkö lautavuori alta :) Oli jonku trendin mukaisesti laitettu mineriitti (ruma) päälle.
Mut niissä mineriitti levyissä on asbestia että niitä ei kai saisi edes itse käsitellä, vaan pitää olla joku asiaan perehtynyt firma :) Meillä mies purkasi ne itse ja itse tehtiin muutenkin koko homma. Siinä meni aikaa keväästä myöhälle syksyyn ja oli siis tosi iso projekti kaikkine telligin vuokrauksineen...

Ok.
Olemme tänään menossa katsomaan taloa, jossa em. vuoraus.
Tietenkin jos siinä ei mitään vikaa ole niin kai sen voi antaa olla paikallaan.Mies ei kovin innostunut ollut siitä vain.. :/
Ruman värinen oli, voiko sitä maalata?

Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Ok.
Tietenkin jos siinä ei mitään vikaa ole niin kai sen voi antaa olla paikallaan.Mies ei kovin innostunut ollut siitä vain.. :/

Siinä on just se vika kun sitä ei voi edes maalata :/ ällön värinen on. Mut usein ne on laitettu iihan hyvän lautavuoren päälle, kun niitä on muinoin mainostettu helppohoitoisuudella :) lautavuoressa kun on aika paljo hommaa maalia kun pitää aika-ajoin uusia/korjailla :)

En ole koskaan kuullut & nähnyt maalattavan. Ja jos asutte kaupunkialueella siinä talossa, niin aika kamalaksi se ajan mittaan menee. Kaikki mustat ilmansaasteet jämähtää aika hyvin kiinni ja muutenkin on .. no yleensä ruma. Ihan ok, jos olisi aina puhtaanvalkoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Ok.

Siinä on just se vika kun sitä ei voi edes maalata :/ ällön värinen on. Mut usein ne on laitettu iihan hyvän lautavuoren päälle, kun niitä on muinoin mainostettu helppohoitoisuudella :) lautavuoressa kun on aika paljo hommaa maalia kun pitää aika-ajoin uusia/korjailla :)

Meillä on. vm. -51 oleva talo. 5 vuotta sitten itse maalattiin tosi huolellisesti, iso hommahan se oli. Mutta hyvänä on kestänyt, seuraavan maalauksen tullen vaihdetaankin koko ulkovuoraus ja siinä sitä projektia sitten onkin :)

Mineriitti voi sisältää asbestia tekovuodesta riippuen ja siksi sitä ei ole suotavaa mennä itse repimään sieltä seinistä irti.
Mutta hyvinä puolina, mineriitti on hurjan hyvä ja kestävä ja suojaava ulkoverhousmateriaali (ehkä vähän outo silmään joskus) eli jos hyväkuntoinen niin kannattaa pitää paikoillaan.

No täytyy toivoa, että talo olisi kaikinpuolin kunnossa.Etenkin sen vuorauksen osalta!

Sisältä lähes kaikki remontoitu ja oikein nätiltä näytti kuvissa.
Kuntotarkastus on tehty, joten siitäpä pitää heti ensimmäisenä katsoa mitä tuosta mineriitistä on sanottu, tai sen alla olevasta lautavuorauksesta :)

Pitäkäähän pukut pystyssä! :D

On vaihdettu. Hintoja en enää muista kun tästä on monta vuotta aikaa (ja lisäksi oli siis markka aikana). Tosi iso projekti ja aikaa vievä. Meillä aloitettiin se koska sisällä oli vesiputki vuotanut ja jouduimme purkamaan vähän seinää myös ulkoa, sieltä löytyi siistihkö lautavuori alta :) Oli jonku trendin mukaisesti laitettu mineriitti (ruma) päälle.
Mut niissä mineriitti levyissä on asbestia että niitä ei kai saisi edes itse käsitellä, vaan pitää olla joku asiaan perehtynyt firma :) Meillä mies purkasi ne itse ja itse tehtiin muutenkin koko homma. Siinä meni aikaa keväästä myöhälle syksyyn ja oli siis tosi iso projekti kaikkine telligin vuokrauksineen...

Vai meni keväästä myöhälle syksyyn..

Itselläni ei ole mitään työkokemusta raksahommista ja 2 päivän aikana otin mineriittilaatat 100 neliöisestä omakotitalosta irti. Eikä tarvinnu mitään telineitä vuokrailla kun puusta vaan hakkaa ja naulaa pukit joiden päällä seisoskella. Tikkailla ylimmät.

Ei mene etes 2 kerroksisessa talossa viikkoa pitempään kun nuo mineriittilevyt revitään irti.

Yhteistyössä