Kukaan tehny Isoveli-langasta villasukkia aikuiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
http://www.novita.fi/public/File/sukkaohje.pdf

Toi on seiskaveikalle, mutta katso vyötteestä silmukka määrä ja arvioi sillä, mulla on jossain novita missä on isoveljellekin toi ohje, mut en ny pääse hakemaan ehkä myöhemmin

Alkuperäinen kirjoittaja lkj:
En ole tehnyt, mutta ottaisin ehkä nelosen puikot ja silmukkoita 12 / puikko.
Ja jos olisi väärä, sitten purkaisin ja aloittaisin alusta!

Tulisko tuosta yhdistelmästä kuinka "kova"? Haluaisin sellaset "pehmeet" sukat. Meillä on koneella tehtyjä villiksiä ja ne on kovia.

Minä käyttäisin 4,5 tai 5 puikkoja, mutta sehän riippuu ihan käsialastasi mitkä on parhaat. 12-14 silmukkaa puikolla on varmasti aika hyvä määrä. Mutta mistä ihmeestä olet isoveljeä löytänyt, kun minä en sitä mistään saanut kuukausi sitten?

Alkuperäinen kirjoittaja vivi:
Minä käyttäisin 4,5 tai 5 puikkoja, mutta sehän riippuu ihan käsialastasi mitkä on parhaat. 12-14 silmukkaa puikolla on varmasti aika hyvä määrä. Mutta mistä ihmeestä olet isoveljeä löytänyt, kun minä en sitä mistään saanut kuukausi sitten?

Mulla on vitosen puikot. Tuolta kaupastahan mä tuota löysin (c; Onko ne ollu teilläpäin vielä "hyllynalla"?

Oisko kellään ohjeita 13 vuotiaalle tytölle villasukkiin? Langaksi valitsin Isoveljen oranssia, ihanan piristävä väri näin syksyllä. Puikot kokoa 4,5.. Tarvis vain silmukka määrän, muuten kyllä onnistuu !

t. Neulomisesta innostunut teini :)

http://www.novita.fi/cms.php?cms_cname=neulemallisivu&nlm_id=90089

ja kirjautumalla voi tulla lisääkin (2 vkoa ilmaiseksi)

toinen hyvä josta voi hakea langan paksuudella, on dropsdesign <3

Novitan sukkalehdessä oli Isoveli-langalle tällaiset silmukkamäärät, puikot 5:

Jalan koko 34, silmukoita 36,
koko 38 silmukoita 40
koko 42 silmukoita 44
koko 46 silmukoita 48

Osasit vastata suoraan kysymykseen. Kiitos - vaikka en kysymyksen aloittaja olekaan - minulla pyörii isovelilanka tietokonepöydällä ja siksi googletin.
Osaan tehdä sukat itselleni noilla 40 silmukalla. Nyt teen "kesäsukkia" ohuella langalla, 12 s puikolla. Niistä tulee tyköistuvat - menee isommissa kävelykengissäkin.

Yhteistyössä