Kukaan pessyt Ikean tyynyjä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja - - -*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

- - -*

Vieras
Mulla on ostettuna Ikean kylkynukkujalle tarkoitettuja hieman kovempia tyynyjä ja yksi tavallinen tyyny. Yllätys olikin suuri, kun katsoin pesulappua - ei saa pestä! Oletteko kuitenkin uhmanneet Ikeaa ja pesseet tyynyjä? Ovatko menneet pilalle? Pelkään, että tyynyistä lähtee jotain höttöä pesukoneeseen...

Meillä on nämä tyynyt :)
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/50136628/

ja oli niin likaiset että pakkohan nuo oli laittaa koneeseen. Otin siis riskin ja ei tosiaan miksikään ole menneet :)
Noissa tyynyissä on se ominaisuus että muotoutuu nukkujan mukaan ;)
Nyt olen näitä tyynyjä pessy jokusen kerran ja ikää noilla on varmaan sen 3-4v ja nyt vasta tuntuu että kohta voisi ostaa ne uudet tyynyt. Ja tosiaan noita on meillä ainakin pesty sen ensimmäisen varovaisen kerran jälkeen ja kunnolla :)
30-40 olen asteiksi laittanut ja kevyt linkous ja kuivattanut tasasesti pyykkikuivatustelineen päällä :)

Onko höyhen- vai tekokuitutäyte? Mun mielestä noita höyhenettömiä tyynyjä on kyllä kaikkia saanut pestä, mutta tää on vaan mutua kun en jaksa käydä tarkistamassa...

se viskoelastinen vaahtomuovi (vrt. tempur) siellä sisällä saattaa hajota linkouksessa sillä se on todella painava kastuessaan. toinen ongelma voi tulla kuivatuksen kanssa. jos et saa sitä nopeasti läpikuivaksi voi home alkaa kasvamaan siellä vaahtomuovin sisällä, jolloin tyyny on "terveysuhka.."

Mie olen pessy ikean tyynyjä kyllä ihan surutta koneessa vaikka kielletään. Mies hikoilee nukkuessa niin kamalasti, että kuukausittain on tyynyt pestävä. Useamman kerran viikkoon vaihdan tyynyliinan ja tyynyn suojan mikä on tyynyn ja tyynyliinan välissä.

Osa tyynyistä on tykänny kyttyrää (= on menneet koviksi) ku olen 60c asteeseen ne heittäny, osa ei ole sanonu mitään :)

Tosiaan kuivatuksesta sen verran vielä että jos sinulla on kuivatuskaappi niin sinne mutta kuivausrumpuun en laittaisi ;)
Me asutaan kerrostalossa ja alhalla on hyvä pyykkitupa ja sinne olen siis usein kuivatushuoneeseen vienyt telineen päälle kuivumaan ;)

Yhteistyössä