Kukaan myynyt taloaan, ja jäänyt silti velalliseksi pankille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Höyry
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Höyry

Vieras
Onko ihan hullua lähteä taloa myymään, ja saada persnettoa siitä verrattuna mitä lainaa on jäljellä?
Halvemmalla me asuttais pienemmässä asunnossa, ja vuokralla.. Muita ehdotuksia? Omakohtasia kokemuksia?

Joo, vanhasta kämpästä jäi velkaa pari tonnia. Remonttilainaa oltiin otettu, eikä ihan saatu sitä hintaa mitä pyydettiin.
No, täytyy sanoa että kyllä sitä "remppalainaa" muuhunkin käytettiin kuin itse remontointiin, joten ei niin haitannut.

Alkuperäinen kirjoittaja hjs:
Joo, vanhasta kämpästä jäi velkaa pari tonnia. Remonttilainaa oltiin otettu, eikä ihan saatu sitä hintaa mitä pyydettiin.
No, täytyy sanoa että kyllä sitä "remppalainaa" muuhunkin käytettiin kuin itse remontointiin, joten ei niin haitannut.

Oliko se teille helpotus myydä talo pois, vaikka periaatteessa tuli persnettoa?

Mun kaverilla on talo, jonka osti ilman välittäjää ja ihan liikahinnalla, edes kuntotarkastusta eivät teettäneet. Taloon on uponnut remppoihin rahaa (tosin osa niistäki lainarahoista mennyt muuhun) ja talossa on kiinni 160tht. Kv kävi nyt arvioimassa talon, 98tht :whistle: Ei kannata rueta myymään..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hjs:

Oliko se teille helpotus myydä talo pois, vaikka periaatteessa tuli persnettoa?

Joo, kyseessä kerrostaloasunto. Vaihdettiin isompaan.

Vuokrahinnaksi täytyy laittaa ainakin 1000e + sit käyttökulut vuokralaiselle.
Ja jos jotain menisikin rikki, niin mehän siitä vastuussa ja korvausvelvollsiia ollaan. Talo on melkein uusi, 5vuotta.

Yhteistyössä