Ajattelin ihan vaan jauhelihakastiketta tehdä ja jos sais tehtyä esim tapiokatärkkelyksellä niin sopis koko poppoolle....onko kukaan käyttäny? Toisena vaihtoehtona ois riisijauho, siitäkin kai saa tehtyä!
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh82:Maizena on maissitärkkelystä eikä mitään riisijauhoa. Minä olen käyttänyt tapiocasta tehtyä suurustetta kiisseleiden suurustamiseen ja hyvin toimii.
Alkuperäinen kirjoittaja mama:Maizena suurusteissa on riisijauhoja ja perunaa, mutta Maizena maissitärkkelyksessä on sitten maissitärkkelystä!!!
Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:mutta valaiskaa mua toki jos suurtalouskokin oppikirjoissakin on väärää tietoa aiheesta koska meille ainakin koulussa aikanaan jankutettiin että maizenassa ei ole maissia vaan riisiä.
Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:Alkuperäinen kirjoittaja mama:Maizena suurusteissa on riisijauhoja ja perunaa, mutta Maizena maissitärkkelyksessä on sitten maissitärkkelystä!!!
mulla on sitten varmaan menny jotain ohi kun en oo koskaan maizenalla nähnyt maissitärkkelystä, vain orginal maizenan joka sekin riisijauhoa ja nämä pikasuurusteet.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Eipä se Nellah palannut kommentoimaan...
Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:lisätään nyt tähän vielä että alunperin oli puhe kastikkeen suurustamisesta, minä henkilökohtasesti käyttäsin tarkotukseen suurustetta josta puhuin. en mitään maissitärkkelystä se kuuluu enempi jälkiruokiin minusta. mutta saahan sitä kukin kotonaan käyttää niinkun haluaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:ja minkäs minä sille voin jos uusia tuotteita tulee, kun en niitä seuraa koska en ole keliakikko eikä ole kukaan perheestämme.
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:Mä suurustan riisijauholla, maissijauholla, tattarijauhoilla tai luont.gluteenittomalla jauhoseoksella. Perunajauhoilla ei kannata suurustaa, onnistuu se tietysti niilläkin muttei mun mielestä ole kastikemainen.
Riisijauhosta en tykkää, se jää niin jauhoiseksi. Maissijauho, tattarijauho tai toi jauhoseos on musta parhaiten sopivia.
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:käykö teillä codex arvon mukaiset vai luontaisesti glut tuotteet?
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:Alkuperäinen kirjoittaja plääh:käykö teillä codex arvon mukaiset vai luontaisesti glut tuotteet?
Mä en tiedä, mitä tuo tarkoittaa :ashamed:
Mutta oletettavasti vastaus on ei, käytössä luontaisesti gluteenittomat tuotteet, jotka ei saa sisältää viljojen tärkkelyksiäkään.
Alkuperäinen kirjoittaja just:Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:lisätään nyt tähän vielä että alunperin oli puhe kastikkeen suurustamisesta, minä henkilökohtasesti käyttäsin tarkotukseen suurustetta josta puhuin. en mitään maissitärkkelystä se kuuluu enempi jälkiruokiin minusta. mutta saahan sitä kukin kotonaan käyttää niinkun haluaa.
Missä mainittiin, että ap.n perheessä keliakiaa? Mulle tuli kyllä ensimmäisenä allergiat mieleen ja allergikolle ei todellakaan käy kaikki gluteiinittomat tuotteet, mutta sen kai jo koulutuksesi puolesta tiedät?