Kukaan käynyt Prahassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hshs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kannattaa lähteä. Ihana kaupunki varsinkin keväällä, kun hedelmäpuut ja kastanjat kukkivat. Paljon katseltavaa ja upeita kenkiä ja laukkuja shopattavaksi. Ei mikään halpa kaupunki turistille.

Me olimme siellä puolitoista päivää viime kesänä asuntoautoreissun lomassa. Aivan ihana kaupunki mielestäni vaikka tuossa ajassa ei tietenkään hirveästi ehdi nähdä. Minuun teki vaikutuksen se koko atmosfääri, ei siis mikään erityinen seikka. Aiomme ehdottomasti mennä uudestaan kunhan sopiva tilaisuus tulee.

Olen käynyt, kaunis kaupunki. Miinuksena taskuvarkaat, yheltä meidän porukassa vietiin raitiovaunussa lompakko... Meni passit yms ja niitä setvittiin sitten konsulaatissa. Tämä siis jokunen vuosi sitten.

Ruoka ei ollut häällppöstä, ainakaan niissä ravintoloissa missä syötiin. Ruokalistalla oli jälkiruokana tölkkihedelmiä :D vissiin hienoa prahalaisittain.

Olen käynyt, tosin jo vuosia sitten. Haluaisin mennä uudestaan, edellinen reissu oli niin lyhyt. Paljon mielenkiintoista nähtävää, ei välttämättä enää kovin edullinen, ainakaan se keskusta. Kävin talvella, jolloin siellä ei ole niin paljoa turisteja. Talvet voi Tshekissä olla tosi kylmiä ja minua ainakin vähän häiritsi se kylmyys. Lähtisin mieluummin esim. keväällä.

Kävin 5 päivän reissulla ja ehkä vähän lyhyt aika, niin paljon kaikea mahtavaa nähtävää! Ruoka oli hyvää ja hotelli (Hilton), ihmiset ystävällisiä. Olimme talvella ja se joulutori oli ehdoton, turisteja oli kyllä paljon, mutta kesällä sitten vissiin paljon enemmän.

Ollaan oltu pari kertaa ja varmasti mennään vielä uudestaankin! 2vrk on melko lyhyt aika 3 tai 4 on hyvä! Ihana kaupunki, edullinen, hyvää ruokaa ja sitä katseltavaa riittää :) Ja vinkki: menkää lentokentältä bussilla kaupunkiin ja vasta sieltä taksilla hotelliin! Raitiovaunuilla kannattaa kulkea siellä, lippuja saa joka kioskista!