Kuka tietäisi 70-80 -lukujen äitiyspakkauksien huovista?

  • Viestiketjun aloittaja veli ponteva
  • Ensimmäinen viesti
veli ponteva
Aukeni loistava mahdollisuus, kun pääsen erään mummon vinttiä penkomaan.. onko kellään kuvia noista vanhoista, retro-äitiyspakkaushuovista, kun itse en niiden kuoseja oikein tunne? Harmi vain, etten pääse sinne yksin, joten varmasti joudun tekemään kompromisseja, jos sieltä nyt ensinnäkään mitään mukavaa löytyy..

Kiitos kaikille etukäteen, jos osaatte / jaksatte jeesiä tässä asiassa!
 
v
itse syntynyt -75 ja mulla se huopa on ollut keltainen/oranssi ja muistaakseni pallokuvioo vai oliko aurinkoja?? siskoni on syntynyt 82 ja sillä oli valkea jossa vaaleanpunaisia palloja.
 
ninni
Ainakin vuonna -77 on ollu sellanen toinen puoli oranssi, toinen keltanen jossa isoja aurinkoja ja jotain pienempiä kuvioita. Mulla ja mun miehellä on sellaset. Oon yrittäny niitä fiksata tulevalle vauvalle, mutta aika huonossa kunnossa ovat...paljon on siis käytetty.
 
veli ponteva
Kiitos näistä, ne onkin tainnu olla silloin ennen vanhaan pidemmän aikaa sama malli. Nyt kun mainitsitte, niin oonhan mäkin semmoisen oranssi-keltaisen jossain kavereiden kuvissa ainakin nähnyt (mulle ei otettu pakkausta, kun olin 4.lapsi).
Kun nyt teitä tietäjiä tuntuu olevan paikalla, niin osaatteko muuten sanoa että ovatko harvinaisiakin, vai löytyykö useinkin esim. kirppareilta? Hintaluokassa mikä..?
 
Finttu
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
miksköhän muuten nykyään vaihtuu vuosittain? kun ei kai sillä värillä niin väliä... ennemmin sais olla ehkä eri pakkaus kesävauvalle ja talvivauvalle.


on lapsia jotka ei oo yhtään talvea äp-haalarin kokoisia, kun eka talvi on kokoa 56 ja toka talvi onki sit jo 86...
Tässä oon muuten ihan samaa mieltä. Mulla LA ens kuussa ja voipi olla, et jää käyttämättä esim toi toppapuku kokonaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
miksköhän muuten nykyään vaihtuu vuosittain? kun ei kai sillä värillä niin väliä... ennemmin sais olla ehkä eri pakkaus kesävauvalle ja talvivauvalle.


on lapsia jotka ei oo yhtään talvea äp-haalarin kokoisia, kun eka talvi on kokoa 56 ja toka talvi onki sit jo 86...
Tässä oon muuten ihan samaa mieltä. Mulla LA ens kuussa ja voipi olla, et jää käyttämättä esim toi toppapuku kokonaan.
kyl sen pienen voi siihen haalariin laittaa. rullaa hihoja. ei sen tarvikkaan olla niin sopiva.
 
Finttu
Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
miksköhän muuten nykyään vaihtuu vuosittain? kun ei kai sillä värillä niin väliä... ennemmin sais olla ehkä eri pakkaus kesävauvalle ja talvivauvalle.


on lapsia jotka ei oo yhtään talvea äp-haalarin kokoisia, kun eka talvi on kokoa 56 ja toka talvi onki sit jo 86...
Tässä oon muuten ihan samaa mieltä. Mulla LA ens kuussa ja voipi olla, et jää käyttämättä esim toi toppapuku kokonaan.
kyl sen pienen voi siihen haalariin laittaa. rullaa hihoja. ei sen tarvikkaan olla niin sopiva.
Voin muuten kertoa, et jos syntyy esim. 48 senttisenä, ni aikast paljon saat rullata hihoja. No, mä kävin kaupasta ostamassa jo pienemmän toppapuvun meille. Nou hätä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja peekoo76:
Mulla on tällainen huopa ja on muuten hyvässä kunnossa. Olen käyttänyt sitä jo kolmella lapsella ja säilyy varmasti lasten lapsillekin. Huopa on veljeni äitiyspakkauksesta vuodelta 1974.

Huopaa on moni ihaillut ja se onkin tosi ihanan aurinkoinen ja pirteä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maxine:
Alkuperäinen kirjoittaja peekoo76:
Mulla on tällainen huopa ja on muuten hyvässä kunnossa. Olen käyttänyt sitä jo kolmella lapsella ja säilyy varmasti lasten lapsillekin. Huopa on veljeni äitiyspakkauksesta vuodelta 1974.

Huopaa on moni ihaillut ja se onkin tosi ihanan aurinkoinen ja pirteä.
Tuo oli mun omassa äitiyspakkaukses -77 ja on tuolla varastossa käyttämättömänä,kuten koko kyseinen äitiyspakkaus

 
vm77
Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vm77:
Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:
Tuo oli mun omassa äitiyspakkaukses -77 ja on tuolla varastossa käyttämättömänä,kuten koko kyseinen äitiyspakkaus
paljolla myisit koko pakkauksen?
En myy,haluan säilyttää muistona :D
Ja jos joskus tulee rahapula,ni mulla on jo ostaja joka lupas maksaa 500e(mitä en ite maksas tollasesta kyl koskaan)
miksei äitisi ole käyttänyt sitä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vm77:
Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vm77:
Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:
Tuo oli mun omassa äitiyspakkaukses -77 ja on tuolla varastossa käyttämättömänä,kuten koko kyseinen äitiyspakkaus
paljolla myisit koko pakkauksen?
En myy,haluan säilyttää muistona :D
Ja jos joskus tulee rahapula,ni mulla on jo ostaja joka lupas maksaa 500e(mitä en ite maksas tollasesta kyl koskaan)
miksei äitisi ole käyttänyt sitä?
Halusi säästää sen muistona kun mahdollisuus siihen oli kun minulla on 4 vanhempaa serkusta ja heiltä jäi tarpeet minulle.

 

Yhteistyössä