kuka tietää?

jos jää hoitovapaalle ja on vakituinen työ odottamassa, saako tehdä jotain muuta työtä vaikkapa osa-aikaisena?
onko joku raja minkä yli ei saa tehdä rahassa tai tunneissa?
toivotavasti joku tietää, ettei tartte mennä kelalle polttamaan hihojaan, ne ei siellä ole mitään asiakaspalvelu eliittiä...
kiitos etukäteen! :flower: :flower: :flower: :flower:
:wave: :wave: :wave:

xycy
Kyllä saa. Itse olin kaupassa iltaduunissa hoitovapaalla ollessani.
Soita ihmeessä lähimpään kelaan ja kysy. Minä olen ainakin saanut aina kyseisestä laitoksesta ystävällistä palvelua.

B)

kahogj
En olisi ihan niin varma, että onko ok. Kun hoitovapaan työnantaja myöntää, niin varmaan oletetaan että ei mitään töitä tee? Varmaan ainakaan saman alan - siis oman työnantajan kanssa kilpailevaa työtä ei hyvällä katsottaisi. EN tiedä kyllä varmaksi mikä käytäntö on.

kahogj
Tällaisen löysin kunnallisen puolen sopimuksista. Kannattaa varmaan tarkistaa, mitä omalla alalla on sanottu.

Kunnan virkasäännön mukaan virkavapautta on käytettävä siihen tarkoitukseen, mihin se on myönnetty tai virkavapaus voidaan keskeyttää tai peruuttaa. Jos esimerkiksi hoitovapaalla oleva haluaa tehdä vapaan aikana muuta työtä, on asiasta sovittava työnantajan kanssa.

ainakin saa hoitovapaalla tehdä Suoramarkkinointi businessiä.. koska itse myyn PartyLiten tuotteet tai käyn esittelemässä niin ei kelaan pääse nmuuta kuin hoitolisään kimpuun jos siihenkään riippuu tuloista....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.10.2005 klo 12:30 äpyli kirjoitti:
jos jää hoitovapaalle ja on vakituinen työ odottamassa, saako tehdä jotain muuta työtä vaikkapa osa-aikaisena?
onko joku raja minkä yli ei saa tehdä rahassa tai tunneissa?
toivotavasti joku tietää, ettei tartte mennä kelalle polttamaan hihojaan, ne ei siellä ole mitään asiakaspalvelu eliittiä...
kiitos etukäteen! :flower: :flower: :flower: :flower:
:wave: :wave: :wave:

No jos sinulle tulee palkkaa enempi tai vähempi säännöllisesti niin neiköhän se vähennä tukea. Jos palkkatuloja ja tunteja on alle 30/h niin eikö silloin saa npin 70 euroa?Kysy KELASta mutta tuskin eroa kuka työnantaja maksaa palkkaa.

Itse olen hoitovapalla kunnallisesta työstäni. Kun hain hoitovapaata, pyysin päätökseen maininnan eli luvan, että saan olla muualla töissä vähäisessä määrin hoitovapana aikana. Työ on eri työtä kuin varsinainen virkani. Nyt teen toista työtä joskus enemmän joskus vähemmän. KÄytännössä jos sinulle on ppalkattu sijainen varsinaiseen työhösi, niin työnantajan on käytännössä aika vaikea lopettaa kesken kaiken hoitovapaasi, sillä työntantaja joutuu maksamaan palkan sitten molemmille, sekä sijaisellesi että sinulle. Kun sijaisen työsopimusta ei voi kesken kaiken lopettaa.

Yhteistyössä