Kuka tietää jotain viivakoodeista tuotteissa?

  • Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti
"aloittaja"
Siis mä sain lahjaksi todella kauhean hajuveden siskoltani, ja se osti sen lontoon lentokentältä. Pakkaus näyttää ihan samalta kuin mitä suomesta ostaisi ja mietin että voinko mennä stockalle vaihtamaan tuon hajuveden? Onko niissä viivakoodeissa eroja vai miten homma toimii? (yleensä kun palauttaa tuotteen niin ne piippaa sen tuotteen kassaan).

(kukakohan heittää ekan kiven moraalista ja oikeasta ja väärästä?)
 
Ainut missä voit vaihtaa tämän tuotteen, taitaa olla tämä lentokenttä mistä se on ostettukin. Valitettavasti.

Enarilla ei siinä tapauksessa ole mitään merkitystä, koska tarvitset tähän kaupan oman kuitin jotta voit tuotteen vaihtaa, ja epäilen ettei lentokentän kuitilla voi vaihtaa mitään Stockalta.

Jätä hajuvesi koristeeksi, ja osta itsellesi jotain miellyttävämpää. Pysyy siskokin tyytyväisenä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mårran;26535680:
kuittia eivät tarvitse, tiedän koska olen itse vaihtanut kuitittoman tuotteen stockalla. Henkkarit riittää.
Eikö todellakaan tarvi? :eek: Miten omituinen käytäntö. Kaikissa kaupoissa missä oon töissä ollut, on vaihto-oikeus vain kuittia vastaan, mutta näemmä sitä oppii joka päivä uutta :)
 
"vieras"
Viivakoodit saattavat vaihdeilla kaupoittain, ja ainakin maittain! Lontoosta ostetussa tavarassa on hyvin suurella todennäköisyydellä eri koodi, kuin mitä suomalaisessa vastaavassa tuotteessa olisi. Ainahan sitä voi tietysti yrittää jos kävisi vaikka tuuri.
 
"Vieras"
Stokkalla tosiaan lahjan saa yleensä vaihtaa ilman kuittia. Voithan kirjoittaa ylös ne viivakoodin numerot siitä paketista ja käyt katsomassa liikkeessä onko numerot samat?
 
"mona"
No meillä ainakin laitetaan samaan tuotteeseen erilaisia viivakoodeja, esim. asiakasketjuttain, maittain, kampanjoittain tmv. Jos tuote kulkee valmistajan järjestelmässä eri koodeilla, niin niihin tulee eri ean-koodit.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Mikä moraali?;26535795:
Kyllä stocka myös hyvitti minulle puolen vuoden käytön jälkeen rikki menneet kengät, vaikka eivät olleet edes stockalta ostetut ;)
sinuna en yhtään ylpeilisi tuolla. Käytännössä tuo on ihan sama kuin olisit käynyt laittamassa kenkähyllyltä popot kassiisi ja marssinut ulos. Säälittävää.
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";26535645]Siis mä sain lahjaksi todella kauhean hajuveden siskoltani, ja se osti sen lontoon lentokentältä. Pakkaus näyttää ihan samalta kuin mitä suomesta ostaisi ja mietin että voinko mennä stockalle vaihtamaan tuon hajuveden? Onko niissä viivakoodeissa eroja vai miten homma toimii? (yleensä kun palauttaa tuotteen niin ne piippaa sen tuotteen kassaan).

(kukakohan heittää ekan kiven moraalista ja oikeasta ja väärästä?)[/QUOTE]

Sun kaltaisesi ihmisen kannattaisi oikeasti vähän miettiäkin sitä oikeaa ja väärää, etenkin jos olet jonkun lapsiparan äitikin vielä.
Mun tekisi mieli heittää sua sillä kivellä, mutta mulla on moraali kunnossa joten en tee sitä.
 
Mikä moraali?
[QUOTE="vieras";26535823]sinuna en yhtään ylpeilisi tuolla. Käytännössä tuo on ihan sama kuin olisit käynyt laittamassa kenkähyllyltä popot kassiisi ja marssinut ulos. Säälittävää.[/QUOTE]

Tiedän, mutta silloin n. 20v sitten ei tuntunut ollenkaan huonolta idealta.
 
"vieras"
A) Hyi taas, miten ällöttäviä ihmisiä täällä on! Onneksi meillä AINA vaaditaan kuitti palautukseen.

B) Eri maissa on tuotteissa eri koodit. Mietippäs nyt hiukan miten noloa selitellä tuota siinä palautustilanteessa myyjälle?
Myyjä tajuaa heti sun olevan huijari kun ei kuittia ole ja kassa ei edes tuotetta tunnista.
Noloa.
 
"vieras"
Stokkahan on tunnetusti Suomen suurin hääpukulainaamo. Sieltä voi "ostaa" hääpuvun ja palauttaa sen häiden jälkeen kaikkine huulipuna, punaviini ym tahroineen ja saada rahat taikaisin. Stokka on siis Suomen suurin huonon moraalin kouluttaja. Odotan vain koska sieltä saa "varastaa" ilman jälkiseuraamuksia hyvän palvelun nimissä.
 
"Mona"
Alkuperäinen kirjoittaja Mikä moraali?;26535795:
Kyllä stocka myös hyvitti minulle puolen vuoden käytön jälkeen rikki menneet kengät, vaikka eivät olleet edes stockalta ostetut ;)
No mut tässä tapauksessahan valmistaja/maahantuoja hyvittää ne stoccalle, joten ei se siinä mitään häviä.
 
grrrr
[QUOTE="Mona";26536378]No mut tässä tapauksessahan valmistaja/maahantuoja hyvittää ne stoccalle, joten ei se siinä mitään häviä.[/QUOTE]

no ei muuten hyvitä läheskään kaikissa tapauksissa! Kyllä se aika usein menee stockan hävikkiin. olen ollut töissä stcokalla ja kyllä niin otti pattiin tuollaiset asiakkaat jotka käyttävät väärin tuota palautusoikeutta! Mutta kun asiakas on aina oikeassa niin pakkohan sitä on hymyssä suin ottaa tavara vastaan.
 

Yhteistyössä