Kuka tietää yhtään syytä miksi tuollaisten 0-5-vuotiaiden kanssa kannattaisi mennä etelänmatkalle???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotimaan lomailija tästä lähtien
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotimaan lomailija tästä lähtien

Vieras
Ei nimittäin tule yhtään syytä mieleen :(

Tuo 2,5-vuotias yritti harkitsematonta itsaria niin monta kertaa viikon aikana, etten toivu siitä ihan lähivuosina.

Ihan on onnea eikä osaamista, että tuo lapsi on vielä elossa, niin monta läheltä piti tilannetta on takana niin autojen kuin korkeiden paikkojen ja vesienkin kanssa.

Osa noista olisi ennakoitavissa, mutta ellei lasta köytä johonkin koko ajaksi kiinni, niin kaikille noille tilanteille ei ole paljon mitään tehtävissä.

ku me ollaan lomailtu ku veli oli pieni niin ei meillä tollasia ongelmia ollu :o
sulle nyt vaan sattu käymään noin :)

yks syy minkä mä keksin että ei kannata lähtee on se että jos ei matkaile paljon, niin turha lähtee noin pienen kanssa kauemmaks ku ne ei muista siitä mitään kuitenkaan :)

Mä en tiedä miksi mun pitäisi keksiä syy siihen miksi muut haluaa matkustaa ja minä en. Jos joku haluaa reissata lapsensa kanssa ja joku ei niin se ei ole minun ongelmani ellen minä joudu sinne matkalle mukaan.

Perheet on erilaisia, lapset on erilaisia.

No, meillä nuo olivat 1,5v ja 2v8kk kun oltiin etelässä, molemmat vielä kävelytaidottomia eli ei sen puolesta mitään helpoimpia matkakumppaneita. Silti oli todella onnistunut viikko ja rentouduttiin ihan eritavalla kuin räntäisessä ja pimeässä Tukholmassa. Ja tosissaan, lapsetkin nauttivat auringosta, hiekasta ja vedestä.

Me lähdetään ulkomaille vasta kun lapset on kouluiässä. Jää niille enemmän muistikuviakin matkasta. Itsekin pystyy paremmin nauttimaan matkasta ja voi kierrellä nähtävyyksiäkin katsomassa.

En mä kyl keksi yhtään syytä miksi ei lähtis. Samalla lailla tuo vajaa 2v voi pudota ja hukkua jne kotimaassa kun etelässäkin, täällä ei yhtään vähempää voi olla vahtimatta ja köyttämättä kun ollaan liikkeellä kaduilla, rannalla jne. Ei se ollut ulkomailla sen vaikeampaa ja mahdottomampaa.

Minä olen niin patalaska äiti, etten jaksa matkailla edes täällä kotimaassa 2v:n kanssa. Tällä hetkellä hänelle virikkeeksi riittää ihan hyvin lähimetsä, etc. Vanhempana sitten puuhamaahan, etc.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Minä olen niin patalaska äiti, etten jaksa matkailla edes täällä kotimaassa 2v:n kanssa. Tällä hetkellä hänelle virikkeeksi riittää ihan hyvin lähimetsä, etc. Vanhempana sitten puuhamaahan, etc.

Ja meillä on vielä oma loma-asunto Espanjassa...

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
ku me ollaan lomailtu ku veli oli pieni niin ei meillä tollasia ongelmia ollu :o

yks syy minkä mä keksin että ei kannata lähtee on se että jos ei matkaile paljon, niin turha lähtee noin pienen kanssa kauemmaks ku ne ei muista siitä mitään kuitenkaan :)

Mun isä käyttää tuota lausetta paljon :) Mutta mä en ajattele niin, että jostain asiasta pitää aina jäädä muistot pitkäksi aikaa. Tärkein on se, että sillä hetkellä on ollut mukavaa ja että muistaa sen edes sen kesän. Mulla on ensimmäiset muistikuvat reissuista vasta 12-vuotiaasta eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Mun mielestä ihan turhaa... rahanhaaskuuta! Kotimaassa sentäs ruoka kelpaa eikä tarvi pelätä turistiripulia (tai niinkuin siskontyttö sai salmonellan :x)...

Ihan vaan tiedoksi, että salmonellaa on myös Suomessa ;) . Plus muita kivoja pikku alkueläimiä...

Kesällä on turhaa, mutta talvella on ihan kiva olla lämpimässä. Voi nauttia valosta ja siitä, ettei tarvitse pukeutua haalareihin, kuravaatteisiin jne. Kesällä etelässä on liiankin lämmintä.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:

Mun isä käyttää tuota lausetta paljon :) Mutta mä en ajattele niin, että jostain asiasta pitää aina jäädä muistot pitkäksi aikaa. Tärkein on se, että sillä hetkellä on ollut mukavaa ja että muistaa sen edes sen kesän. Mulla on ensimmäiset muistikuvat reissuista vasta 12-vuotiaasta eteenpäin.

totta sekin :) ja ei mustakaan ois ollu kivaa jos vanhemmat ois vasta nyt alkanu reissuttaa meitä ku veli on 10 ja mä 22. mä muistan aika paljon santorinin reissusta jolloin mä taisin olla 8.

Toi että ei muista mitään. On täyttä puppua!!! Me ollaan reissattu neidin kanssa Turkissa 2v lähtien joka vuosi (täyttää 5). Neiti muistaa melkeinpä viikottain puhua esim. ensimmäisestä reissusta, kuin sieltä ostettiin konttaava poni tai siellä oli paras putkimäki kaikista tähän mennessä tehdyistä reissuista. Että täysin täyttä soopaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Toi että ei muista mitään. On täyttä puppua!!! Me ollaan reissattu neidin kanssa Turkissa 2v lähtien joka vuosi (täyttää 5). Neiti muistaa melkeinpä viikottain puhua esim. ensimmäisestä reissusta, kuin sieltä ostettiin konttaava poni tai siellä oli paras putkimäki kaikista tähän mennessä tehdyistä reissuista. Että täysin täyttä soopaa!

Mäkin muistan sellaisia reissuja, joilla oltiin kun olin jotain 2½ -3 v.

Ja toisekseen, vaikkei muistaisikaan, niin mitä siitä? Ei kai lomareissuja tehdä siksi, että lapsi muistaisi kaiken, ja osaisi sitten isompana olla erittäin kiitollinen vanhemmilleen...?
Eikös niitä tehdä siksi, että koko perheellä on kivaa, lapsi saa elämyksiä, yms.

Eipä naperot esim. synttäreitäänkään ihan pienenä muista, mutta silti sellaiset järjestetään. Eivät muista joulua, mutta silti suuri osa ostaa jo vauvaikäiselle jonkun kivan joululahjan.

Mä en ymmärrä tota perustelua ettei lapsi muista. Miksi ihmeessä ei tarjoais elämyksiä silti vaikkei muistais jälkikäteen? Se valtavan suuri hiekkaranta ja meri aaltoineen jne oli taatusti elämyksiä pojalle eikä minusta turhia. Suomessa se ehtii niillä hiekkalaatikoilla olemaan aivan kyllikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Kesällä on turhaa, mutta talvella on ihan kiva olla lämpimässä. Voi nauttia valosta ja siitä, ettei tarvitse pukeutua haalareihin, kuravaatteisiin jne. Kesällä etelässä on liiankin lämmintä.

Haalarit ja kuravaatteet on olleet erittäin kovassa käytössä tänä kesänä Suomessa :D eli siinä mielessä etelänmatkailu kesälläkin on erittäin jees.

Ja maisemanvaihdos piristää aina. Jos uimaan haluaa, niin Välimeri on paljon lämpimämpi kuin tämänhetkinen Itämeri. Ja se, että saa mennä valmiiseen ruokapöytään ja joku muu siivoaa jäljet, on myös kivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja v:

Haalarit ja kuravaatteet on olleet erittäin kovassa käytössä tänä kesänä Suomessa :D eli siinä mielessä etelänmatkailu kesälläkin on erittäin jees.

Ja maisemanvaihdos piristää aina. Jos uimaan haluaa, niin Välimeri on paljon lämpimämpi kuin tämänhetkinen Itämeri. Ja se, että saa mennä valmiiseen ruokapöytään ja joku muu siivoaa jäljet, on myös kivaa.

Niimpä. Maaliskuussa sitä lapsen riemua kun uloslähtiessä puettiin vaan paita ja shortsit niiden kaikkien talvikamppeiden sijaan. Ja sai olla ilmankin kenkiä. Kaikkien kannalta kiva matkailla talviaikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Mä en ymmärrä tota perustelua ettei lapsi muista. Miksi ihmeessä ei tarjoais elämyksiä silti vaikkei muistais jälkikäteen? Se valtavan suuri hiekkaranta ja meri aaltoineen jne oli taatusti elämyksiä pojalle eikä minusta turhia. Suomessa se ehtii niillä hiekkalaatikoilla olemaan aivan kyllikseen.

Hyvin sanottu! Samaa mieltä! Ja niinhän se on että kukin tavallaan ja maan tavalla! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
no mä en ihan pienen kanssa lähtis, tollanen 3 vee jo ihan ok kun vähän järkeekin päässä.

Mitä pienempi, sitä helpompi. 3-vuotias on usein erittäin viheliäisessä iässä: jalat vievät, mutta pää ei toimi. ;)

Yhteistyössä