Kuka tietää taas kissoista??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KAruksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

KAruksi

Vieras
Kirjoittelin tossa aiemmin tarinaa meidän kattimatista,joka sai TAAS kuolemantuomion eläinlääkäriltä..Eli kissa oli ekan kerran 4 vuotta sitten ihan tukossa..siis niin tukossa,että ei jaksanut kävellä..Itse olimme olleet viikon reissussa ja siskon opoikakaveri kävi ruokkimassa kissat ja kun tultiin kotiin, niin kissa oli ihan hirveessä kunnossa :( Ja ei kun lekuriin..Kissasta otettiin kallo- ja keuhkoröntgen, koska ekaksi lekuri ilmoitti mulle,että HYVIN suurella todennäköisyydellä kissalla on KASVAIMIA nenäontelossa..vaan eipä ollut..Sit se seuraavan kerran ilmoitti,että kissalla onkin ASTMA..eipä ollut..Ja aina kissa sai mukaansa antibioottia + kortisonia ja alkoi paranemaan niillä...Sit tuli kevät ja heitin kissan ulos talosta remontin ajaksi ja kissalla loppui tukkoisuus ja räkätauti..

Nyt sitten TAAS kissa oli ennen joulua hyvin räkäinen..Silmät vuosi..räkä lensi..ja kattimatti aivasteli..Ja vein sit sen taas lekurille ja tuomiona KASVAIMIA..ja olis TAAS halunnut ottaa röntgeneitä,kunnes sanoin,että tuskinpa nyt otetaan..Sit lekuri sanoi,että otetaan maksa- ja munuaisarvot,kun kissa ON JO TODELLA IÄKÄS..öö..Mimbushka on 11v..ei todellakaan vanha..Ja taas oli tulokset ok..Saatiin mukaan antibioottia + kortiSONIA JA LEKURI VIHJAILI,ETTÄ PITÄIS VIEDÄ HOITOON JA TUTKIMUKSIIN hELSINKIIN JONNEKIN KLINIKALLE..ÖÖ..ei..

Ja yllättäen kissa on taas kunnossa ja nuhat kateissa..Oliskohan ihan vaan allergiaa????

jos haluat että asia selviää, niin miksi et vie helsinkiin klinikalle? Onko eläinlääkäri kunnallinen, missä olet käyttänyt? Voi hyvinkin olla, että yksityisen puolella asia selviäisi.

Mä veisin eri paikkaan lääkäriin. Ja voi olla ihan kuivasta ilmastakin johtuvaa.

Mun edelliselle tuli kasvaimia ja vaikka koitettiin autta niin loppujuen lopuksi oli armeliaampaa lopettaa :(

ei ole kunnallinen vaan yksityinen, mutta jotenkin nyt eka kerta tuli sellanen maku suuhun,että rahastusta..rahastusta..Ja sit se lekuri tuomitsee kortisonin antamisen kokonaan kissalle..Kun olen muilta kysellyt, niin aikas moni esim koira syö kortisonia ja voi hyvin..

ei teillä siellä kämpässänne vaan ole hometta? ja voi kissakin olla allerginen pölylle. siivootteko kunnolla? mitä syötätte kissallenne? ruoka-aineallergiat yleisiä kissoilla, esim. vehnä voi aiheuttaa ja sitähän on valmisruuassa, niin kuva- kuin märkäruuassa...

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Onko allerginen joulukuuselle? :P Äkkiseltään tuli mieleen, jos tämä on käynyt aina joulun tienoilla. Tai onko syönyt joulukukkia?

ja mulla ei ollut tuoksuvia joulukukkia..edellinen kerta oli 2005 kevättalvella ja sillon me oltiin just tehty aikas massiivisia remontteja talossa ja koko talo pöllysi valkoisesta hiomapölystä..eli tätä me epäiltiin sillon..nyt ei tehty mitään remppaa ja silti tuli tällänen :(

meillä kissa reagoi noin kun asuttii home kodissa.... voisikohan johtua homeesta?? niin tai näin vaihtaisin lekuria ja pyytäisin eri lääkäriltä viel lausunnon ja sit sen jälkeen kyllä veisin helsinkiin tutkimuksiin, makso mitä maksoi, mutta eläin jos tarvii lääkäriä se sille myös suodaan. Kun eläimen ottaa pitää olla tietoinen myös siitä että välillä pitää maksaa korkeat eläinlääkäri maksut varsinkin jos eläin tarvitsee jonkun "alan" pesiaalia... muuten jos ei vie niin se menee jo mun mielestä heitteelle jätöksi, ja vaikka olisi "terve" välissä niin onko se sitä oikeesti vai ummistaako omistaja vaan silmänsä asialle ja valehtelee itselleen ja muille välttyäkseen eläinlääkäri maksuista ja eläin hiljaa kituaa siin vieressä.
karkeesti olen kirjoittanut nyt tämän, ja en todellakaan tiedä teidän todellista tilannetta mutta näitä kyseisiä tapauksia olen joutunut sivusta seuraamaan ja nähnyt niin paljon että pistää todella vihaseksi eläinten puolesta jotka ei saa sitä hoitoa mikä niille kuuluisi ainoastaan ihmisen piheyden vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja aa:
ei teillä siellä kämpässänne vaan ole hometta? ja voi kissakin olla allerginen pölylle. siivootteko kunnolla? mitä syötätte kissallenne? ruoka-aineallergiat yleisiä kissoilla, esim. vehnä voi aiheuttaa ja sitähän on valmisruuassa, niin kuva- kuin märkäruuassa...

Mimosa kuuluisa hiiri- ja oravakissa :) sit raksuina : Royal Canin, joka maissipohjaista..mutta märkäruoka ihan tavallista..

Alkuperäinen kirjoittaja canario:
meillä kissa reagoi noin kun asuttii home kodissa.... voisikohan johtua homeesta?? niin tai näin vaihtaisin lekuria ja pyytäisin eri lääkäriltä viel lausunnon ja sit sen jälkeen kyllä veisin helsinkiin tutkimuksiin, makso mitä maksoi, mutta eläin jos tarvii lääkäriä se sille myös suodaan. Kun eläimen ottaa pitää olla tietoinen myös siitä että välillä pitää maksaa korkeat eläinlääkäri maksut varsinkin jos eläin tarvitsee jonkun "alan" pesiaalia... muuten jos ei vie niin se menee jo mun mielestä heitteelle jätöksi, ja vaikka olisi "terve" välissä niin onko se sitä oikeesti vai ummistaako omistaja vaan silmänsä asialle ja valehtelee itselleen ja muille välttyäkseen eläinlääkäri maksuista ja eläin hiljaa kituaa siin vieressä.
karkeesti olen kirjoittanut nyt tämän, ja en todellakaan tiedä teidän todellista tilannetta mutta näitä kyseisiä tapauksia olen joutunut sivusta seuraamaan ja nähnyt niin paljon että pistää todella vihaseksi eläinten puolesta jotka ei saa sitä hoitoa mikä niille kuuluisi ainoastaan ihmisen piheyden vuoksi.

Tämä kissa tuli mulle kodittomilta 9 vuotta sitten ja lekurilaskut + lääkkeet maksaneet mulle reilun 1000?..eli kyllä se lääkäriin viedään,kun ongelmia tulee..

Kokeile vaihtaa vähemmän viljapitoisiin ja vaikka herkkävatsaisille tms tarkoitettuun. Mutta mä ekana vaihtaisin paikkaa ja veisin peruslääkärintarkastukseen, jossa vois ottaa yleisimmät verikokeet kans. Eihän tuosta tule mitään jos mitään ei selviä ja arvaillaan vaan! :kieh:

Mimosa myös kuuluisa kesälomistaan,,eli ottaa hatkat kotoa kesäkuussa ja muuttaa asustelemaan vanhaan kesäsiirtolaan siellä olevien kesävieraiden luokse :) Se tönö on kyllä siinä kunnossa,että siellä voi olla hometta..ja Mimosa aivasteli kesälläkin,mutta ei ollut nuhainen..

Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
Alkuperäinen kirjoittaja canario:

Tämä kissa tuli mulle kodittomilta 9 vuotta sitten ja lekurilaskut + lääkkeet maksaneet mulle reilun 1000?..eli kyllä se lääkäriin viedään,kun ongelmia tulee..

juuri siksi kirjoitinkin etten tiedä teidän asian laitaa kunnolla ;) ja oikeesti noita ihmisiä on monia jotka noin tekee :'(

joka tapauksessa toivottavasti asia selkenee ja kisu tervehtyy :)

Tää kissa ei ole ihan tavallinen tapaus vaan YLIsosiaalinen..rakastaa kaikkia ihmisiä..Saunoo perheiden kanssa kesäsiirtolassa ja situu kalliolla kun kesäsiirtolan lapset onkii sille kaloja :) Kissa on kaikkien rakastama ja hyvänä pitämä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
Tää kissa ei ole ihan tavallinen tapaus vaan YLIsosiaalinen..rakastaa kaikkia ihmisiä..Saunoo perheiden kanssa kesäsiirtolassa ja situu kalliolla kun kesäsiirtolan lapset onkii sille kaloja :) Kissa on kaikkien rakastama ja hyvänä pitämä :)

vaan ne perheen äidit keittää sille kalat ja ostaa sille ruoat koko kesäksi..ihan vaan varuiksi :) Sit ne perheet tulee aina ilmoittamaan meille,kun lähtee jonnekin kesäsiirtolasta reissuun,jotta osataan saalistaa Mimosa kotiin syömään..

Yhteistyössä