Kuka tietää pyörän renkaista? Kun tuumakoko on 26

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Niin minkä kokoiset renkaat siihen sopii?
En tarkoita sisäkumeja, ne vaihdoin jo ja on hyvät.

Näissä nettikaupan renkaissa lukee esim. 700 X 35.
700 X 45 jne. Mistä mä tiedän mikä sopii mulle? En halua mennä pyöräkauppaan, ne on liian kalliita. Haluan tilata netistä.

Mun pyörän vanhassa renkaassa lukee 26 x 1.75 ja siinä lukee myös 47-559 sekä HS-312.

Pliis kuka kiltti osaisi auttaa?

Niin minkä kokoiset renkaat siihen sopii?
En tarkoita sisäkumeja, ne vaihdoin jo ja on hyvät.

Näissä nettikaupan renkaissa lukee esim. 700 X 35.
700 X 45 jne. Mistä mä tiedän mikä sopii mulle? En halua mennä pyöräkauppaan, ne on liian kalliita. Haluan tilata netistä.

Mun pyörän vanhassa renkaassa lukee 26 x 1.75 ja siinä lukee myös 47-559 sekä HS-312.

Pliis kuka kiltti osaisi auttaa?

Nuo 700 mm halkaisijan renkaat ovat 28-tuumaisia eli liian suuria pyörääsi. Osta uudet renkaat tuon vanhan renkaan kokomerkinnän mukaan, siis 26 x 1.75 vastaa ISO-standardin kokoa 47-559. 47 mm on renkaan leveys ja 559 mm sen sisähakaisijan mitta.

Tässä halpa rengas:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/381...gas-47-559-26x175-musta-valkoraita-semislicks

Tässä vielä halvempi:
https://www.tokmanni.fi/ulkorengas-26-47-559-6438114913031

Piti laittaa tuo pyöräwikin linkkikin mutta Pistepirkko oli minua nopeampi. @..... harrastatko aktiivisesti pyöräilyä? Erittäin mukava liikuntamuoto (y)

Sanotaanko näin, että jos Tokmannilta ostaa pyörän renkaan niin, varmasti se on halpa... Mutta valitettavasti halpa ei pyörän osista ja tarvikkeista puhuttaessa juuri koskaan ole hyvä. Halpa hinta kostautuu lyhyemmässä käyttöajassa ja huonommassa käyttömukavuudessa.

Varsinkaan vähissä varoissa olevan ei kannata ostaa halpaa mitä tulee polkupyöriin.

Joo kyllähän se niin on, että kun pari kertaa kesässä ajaa sen kauppareissun fillarilla, niin ehdottomasti pitää olla parin tonnin mankeli. Köyhän kun ei kannata ostaa halpaa.

Ihan asiasta toiseen, minkäköhän takia pyöräilijöissä on niin paljon hifistelijöitä ja elitistejä? Harvemmin törmää siihen, että jos Timo haluaa ostaa lenkkarit ihan vaan jalassa pidettäviksi, niin pitäisi perustella jollekin maratoonarille miksi ei hommaa 1000 euron kilpatossuja. Maratoonari kun tietää, ettei niistä Timon tennareista ole mihinkään.

Joo kyllähän se niin on, että kun pari kertaa kesässä ajaa sen kauppareissun fillarilla, niin ehdottomasti pitää olla parin tonnin mankeli. Köyhän kun ei kannata ostaa halpaa.

Ihan asiasta toiseen, minkäköhän takia pyöräilijöissä on niin paljon hifistelijöitä ja elitistejä? Harvemmin törmää siihen, että jos Timo haluaa ostaa lenkkarit ihan vaan jalassa pidettäviksi, niin pitäisi perustella jollekin maratoonarille miksi ei hommaa 1000 euron kilpatossuja. Maratoonari kun tietää, ettei niistä Timon tennareista ole mihinkään.
En todellakaan ole mikään välineurheilija, mutta lenkkareista maksan aina sen järkyttävän kahta sataa lähenevän hinnan. Muissa lajeissa hyvä kunto ja ulkoilmasta nauttiminen korvaa helposti puutteet välineissä, mutta juoksussa ei.

No jos pari kertaa vuodessa vaan ajaa, niin kyllä silloin huonokin pyörä kestää kauan.

Mutta muuten asiaan pätee se, että jos pyöränrengas maksaa 10 euroa niin se tuskin kestää edes kymmenesosaa siitä ajasta kuin mitä 30 euron rengas. Toisin sanoen se 10 euron rengas ei ole kovin hyvä investointi.

Ei kannata sitä halvinta hankkia, voi ostaa edullisen ja kunnollisen, sellaisen pyörän, mitä pyöräkorjaamot sentään suostuvat korjaamaan. Halvinta kiinapaskaa ei pysty korjaamaan.

Renkaissakaan ei yleensä kannata ihan halvinta ostaa, mutta ei ole myöskään tarvetta ostaa sitä kalleinta. Paikkarasiatkaan ei ole ilmaisia.

No jos pari kertaa vuodessa vaan ajaa, niin kyllä silloin huonokin pyörä kestää kauan.

Mutta muuten asiaan pätee se, että jos pyöränrengas maksaa 10 euroa niin se tuskin kestää edes kymmenesosaa siitä ajasta kuin mitä 30 euron rengas. Toisin sanoen se 10 euron rengas ei ole kovin hyvä investointi.

Höpö höpö. Kyllä normikuski saa kihnuttaa vähintään 10 vuotta, että saa ne renkaat sileäksi. Halpa hinta lähinnä näkyy renkaan painossa ja miten rullaa.

Yhteistyössä