Kuka tietää ovulaatiosta enemmän? Osaisikohan joku auttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvahaluja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauvahaluja

Vieras
Minä kiertopäivänä sitä hormonia alkaa erittymään, joka on merkkinä ovulaatiotoiminnasta?
Mulla on nyt kp. 11 meneillään ja olen tikutellut netistä tilatulla testillä 2 krt. päivässä, eikä ole vielä viivan viivaa näkynyt testissä.
Pitääkö jo alkaa menettämään toivoa, että tähän kiertoon ovulaatiota ei tapahdu? Mulla on melko säännöllinen kierto, yleensä 30 päivää, ja yleensä havaitsen ovulaation kovana kipuna n. 2 viikkoa ennen menkkoja.

Lh-hormoni huippu (se mihin se testi siis reagoi) on yleensä 24-48 tuntia ennen ovulaatiota. Ovulaatio taas voi olla 12-16 päivää ennen menkkoja. Jos sun kierto on n. 30 päivää, on sulla ovulaatio kp 14-18. Eli testin pitäisi näyttää plussaa joskus välillä kp 12-17. Ne kivut jotka sä tunnet, ei välttämättä johdu varsinaisesti munasolun irtoamisesta. Se voi johtua siitä et munasolu kasvaa tai sitten se voi johtua keltarauhashormonista jota on ovulaation jälkeen. Tai sitten tietenkin itse munasolun irtoamisestakin ;) Malta nyt vielä rauhassa testailla. Jos sulla jostain syystä on pidempi kierto tällä kerralla. Moni on saanut ovisplussan vasta esim kp 25 :)

Yhteistyössä