Kuka teillä maksanut 1 vee (2 vee) kuvauksen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

niina

Jäsen
18.05.2004
340
0
16
Meillä kyseessä 1 vee kuvaus. Olen vielä kotona hoitovapaalla ja rahaa ei siis liiaksi ole, joten meinattiin jättää koko kuvaus väliin. Mun äiti alkoi kuitenkin puhua siitä ja sanoi maksavansa sen. Tarkemmin ei vielä ole ollut puhetta, mutta ilmeisesti hän maksaisi ne kuvat mitä itse mun isän kanssa haluaa + tytön kummien kuvat (koska kummit on mun veli ja sen vaimo) sekä meidän (mun ja miehen) haluamat kuvat. Tai ainakin osan niistä. Jäljelle jää siis toisen mummon ja vaarin eli mun appien kuvat, joita tuntus typerältä maksattaa mun vanhemmilla. Toivottavasti siis maksavat itse haluamansa.

Minä en edes teettänyt kuvaamossa vaan otin itse digikameralla kuvat mutta useimmat joko maksaa itse tai kuten toinen kummitytön perhe tekee eli saa itse valita niistä koekuvista jos haluaa ostaa itselleen jonkun....ei ole pakko ottaa jos ei halua ja heidän ei ole pakko teettää.
tosin viimekin keralla kummitytön mummi maksoi kummin kuvan joten kai se menee miten kukakin haluaa....ainakin minä olisin valmis maksamaan noista kummitytön kuvista joten miksi et voisi kysyä haluaako ne toiset mummut ja papat ostaa kuvan ja kerro että itse pitää maksaa...eiköhän ne ota jos oikein haluavat!!!

Itse otin diggarilla kuvat, kun valokuvausta harrastan..

Mutta jos olisi otettu kuvaamossa itse olisimme maksaneet...

Niihin saa uppoamaan rahaa kyllä PALJON.

Sellainen vinkki, että jos paikkakunnallasi on jossain valokuvaamossa päivänsäde tms. kilpailu, silloin saa kuvautettuua edullisesti...

Itse maksoimme sekä omat että isovanhempien ja kummien kuvat. Mitään muita vaihtoehtoja ei käynyt edes mielessä. Mielestäni kuva on muisto ja kiitos läheisille, jotka ovat läsnä lapsen elämässä ja monella tavalla lasta muistavat. En voisi kuvitella esim. kummilta kysyväni, tahtoisitko ostaa lapseni 1-vuotiskuvan?

Mä otin kanssa itse pojasta 1v. kuvat ja ihan hyvät sain ja ainakin halvalla kun vielä netin kautta teettää digikuvista. Kuvat otin silloisen asuintalomme pihassa loppukesällä, joten ainakin vauhtia kuvissa riittää, kun juoksin pojan edellä ja koitin kuvia räpsiä ennakoimalla. Eikä yhtään kaduta pihi päätös, koska kavereilta oon kuullu aikamoisista mokista, joita ammattikuvaajat ovat tehneet ja ainakin Hesassa hinnat on tosikalliit, kaksi kuvaa 79 E!!

meillä kasostytöt sai ristiäislajaksi kuvauksen. ja kummeille tilasin muistoksi kuvat mut muut sai itse valkata kuvista ja maksoivat myös itse. ois tullut kalliiksi kun kummastakin yksityis kuva ja kaikki halus viellä yhteisenkin, tähän järjestelyyn meillä kaikki tyytyväisiä. ja jos joskus lahja pulmia niin toi oli tosikiva lahja meijän mielestä. :hug:

Itse otin digikameralla pojasta 1 v- kuvat ja lukuisista ottamistani kuvista kaksi päätyi lopullisiksi, joista sitten teetettiin itselle suurennokset ja pienemmät versiot mummoille ja papoille sekä kummeille. Ja hyvät kuvat tulikin, vaikka itse sanonkin. Tausta ym. sellaiset, ettei niistä välttämättä tiedä onko ammattikuvaajan ottamat vaiko ei- itse olen kuitenkin harrastanut kuvausta pitkään.

Miksi siis käyttää kuvauksessa valokuvaamossa jos itsellä on digikamera?

Vinkki: kannattaa mennä johkin kerhon kuvaukseen. Meillä on srk:n kerhossa kuvaus tulossa tällä viikolla ja maksaa vaan reilut 20 e. Siihen kuuluu ryhmäkuva ja muistaakseni kolme yksityiskuvaa. Sitä en tiiä mitä maksaa lisäkuvat ja kuin onnistuu tilata, mut todella reilusti halvemmalla pääsee ja silti ammattikuvaajan kuvat.

Me maksettiin itse kuvaus ja kuvat tädeille, isovanhemmille ja kummeille. Isovanhemmat maksoivat itse yhdet kuvat, koska halusivat kaksi kuvaa.

Mä en kyllä voisi kuvitella pyytäväni maksua kuvista kummeilta ja isovanhemmilta, jotka muistavat lasta tämän tästä.

Maksoi muuten 69 euroa pk seudulla (sis. 4 kuvan kansio ja n. 15 otosta). Olin todella tyytyväinen kuviin. Oltiin käyty samassa kuvaamossa hääkuvassa. Kuvaaja sai tytölle hyvän fiiliksen päälle.

Minä maksoin. Kuvaus oli kerhossa ja jouduttiin maksamaan vain kuvista. Ne oli muistaakseni 4e/kpl ja niitä teetettiin mummoille, papalle, kummeille ja veljen perheelle. Itelle sit muutama kuva ja yks n. 20e:n suurennos.

Mummo toi yksi päivä lahjakortin lapsikuvaukseen,arvoltaan 49 euroa ja nyt huomasin että oli kyseisessä liikkeessä 35 euroa,vaikka ei ole aikaa kuin kuukausi..Sisälsi kuvauksen ja 15 koevedosta..Kuvien hinnat sitten onkin eri asia.Kallista lystiä!

Itse maksettiin, tottakai, en olisi kehdannutkaan pyytää rahaa kummeilta sun muilta. Oma äitini tosin innostui sitten tilaamaan kuvia useammankin, ja ne hän maksoi itse. Kallis hommahan se tietysti oli, mutta mukava muisto tuo valokuva on.

Esikoiselle otatimme valokuvaamossa 1 v kuvat ja maksoimme myös itselle, kummeille ja isovanhemmille, sekä parille sisarukselle.

Pikkukakkoselle sitten tilattiin kerhokuvauksen yhteydessä, kun 1 v ikä tuli sopivasti siinä kuukauden sisään täyteen ja maksoimme taas itse, säästö oli aika suuri esikoiseen nähden, tosin kuvien tyylikin tietysti vähän erilainen,mutta taso hyvä. Isoissa suurennoksissa oli 7 ? hintaero näillä kuvaajilla.

itse maksoimme. Sellaisen kolmen kuvan sarjan teetimme molemmista.

Mummoille tai kummeille ei, koska eivät ole lasten elämässä mukana, eikä rahatilanne olisi sitä valitettavasti sallinut. Ovat sen verran kalliita kuvia.

Meillä tehtiin pojan 1v kuvan kanssa niin että jos halus aidon kuvan ni pyydettiin maksamaan ite, jos kelpas laservärikopio ni sai ilmatteeks. :) olis meinaa tullu kuville hintaa yli 100? jos oltaisiin kaikille kummeille, isovanhemmille ja isoisovanhemmille hommattu...

Itse maksettiin omat sekä kummien kuvat.
Isovanhemmat halusivat välttämättä kuvista todella isot (muille siis teetettiin vaan sellainen 14x18cm) joten maksoivat ne itse kun yhden hinta oli jo useampia kymmeniä euroja.

Kiitos vastauksista. Meillä oli siis just se tilanne, että aiottiin ottaa vaan digikameralla ite kuvia, kun just aateltiin, että ei kehdata pyytää maksua isovanhemmilta ja kummeilta, kun ne kuitenkin ostaa kaikenlaista. Mutta sitten mun äiti halus otattaa kunnon kuvat ja tosiaan tarjoutu ne maksamaan. Toisten isovanhempien kanssa ei oo ollu vielä puhetta asiasta.

Yhteistyössä