Kuka syö vielä pillereitä?

tea
Havahduin tässä yhtenä iltana tyttöjen saunaillassa huomaamaan, että olen ainoa porukassa, joka vielä yrittää muistaa syödä e-pillerinsä joka päivä. Muilla tuntui olevan jos minkälaista kierukkaa. Olenko siis ainoa ikäiseni (36)? Hormonikierukkaa olen tosin tässä suunnitellut parisen vuotta saamatta mitään aikaiseksi. Ihan uteliasuuttanii siis kyselen, olenko jo jäänyt kehityksestä jälkeen :(

Mä söin myös pillereitä vielä reilu vuosi sitten, ennen tämän vauvan yritystä. Ikää mulla myös 36v nyt.

Samaa mä olen miettinyt, että vieläkö niitä tän raskauden jälkeen popsisi vai täytyykö yrittää keksiä muuta ehkäisykeinoa (hormoonikierukka, sterilisaatio)

Mulla käytössä Evra-ehkäisylaastari. En vois kuvitellakkaan kierukkaa itselleni...inho ajatuskin! Aikaisemmin käytin pillereitä, mutta ongelmana on niitten jokapäiv. muistaminen!! Laastari helppo muistaa, vaihto viikottain.

Samaa itsekin mietin, ikää 35v. Vauvan jälkeen aloitin minipillerit, mutta enpä taida jaksaa aina niitä syödä. Pillerit on myös vuosien myötä alkaneet aiheuttaa välivuotoja, merkkejä olen kokeillut monta. Joten kierukka olisi nyt tarkoitus syksyllä ottaa.

rouskis
mie syön nyt cerazettea kun kokeilen käykö se hormoni mulle koska se on samaa mitä sit hormonikierukassa on jonka aion laitattaa puolen vuoden kuluttua...aiemmat pillerit femoden jätin95 pois eli kymmenen vuotta ilman mitään...saldo kaksi lasta...

Minä 38 v. ja ehkäisynä tällä hetkellä kondomi. Pillerit eivät minulle sovi ja kierukka tuntuu tämän ikäisenä niin lopulliselta, vaikka saahan sen tietysti poiskin, mutta tosiaan pohdituttaa, että jos vielä kuitenkin yksi lapsi.

Pillereitä on tullu popsittua n 15 v. Nyt ajatus hirvittää, vaikka lääkäri sanoi, että hyvin niitä voi vielä syödä.
Kierukkaa kokeilin, mutta heti sen laiton jälkeen sain tulehduksen ja kierukka piti poistaa.
Viikon päästä olen menossa sterilisaatioon, päätin, että pillereiden popsiminen saa loppua. Mulla ikää 36v ja lapsia 2.

Ikää 30 enkä ikinä ole käyttänyt hormonaalista ehkäisyä! Saman miehen kanssa ollaan oltu 13 vuotta ja ehkäisynä kondomi! Ehkäisyn tarve on niin satunnaista etten viitsisi joka päivä "turhan takia" pillereitä popsia! Synnytyksen jälkeen piti harkita pillereitä mutta niin se vaan on jäänyt ja ehkäisyn tarve vähentynyt entisestään. Kondomilla siis jatketaan vaikkei välttämättä olekaan se kaikkein miellyttävin keino...

Ikää 38 vuotta ja syön Yasmin-nimisiä pillereitä.
Olen kokeillut kaik mahdolliset muut ehkäisykeinot, kupari- sekä hormonikierukat, ehkäisykapselit ja kaikki mahdolliset eri pillerit.
Kärsin aivan kamalan runsaista kuukautisista ja Yasmin-pillerit ovat tällä hetkellä ainoat jotka edes vähän helpottavat. Syön kaksi liuskaa peräkkäin eli kuukautiset vain joka toinen kerta.
Olen pari vuotta jonottanut kohdunpoistoon, et sit sen jälkeen ei ainakaan tarvikse ehkäisystä ym. huolehtia =)

Pupu Tupuna
kierukka ei sopinut vaikka 2 vuotta sitä härveliä kärsinkin...nyt viikon päästä jälkitarkastus ja pillerit aion pyytää. ainoa,että pohdin et missä iässä ne alkaa olla riski veritulpan kannalta?

tuulituisku harmaana
Mä kans, ikää 31v. Lääkäri sanoi, että "kannattaa" syödä 40v asti, jos ei aiheuta mitää ongelmia. Kuulemma huoletta voi popsia, jos ei tupakoi. Kierukkaa en halua, vaikka monesti olen miettinyt sitäkin. Mutta onhan kurja popsia pillereitäkin, mutta minkäs teet, kun ei vauvoja halua ;)

Mä syön minuletteja, ainoat pillerit josta ei ole tullut sivuoireita, ainoa huono puoli on et niitä ei suositella synnyttäneille, kuulemma ei ehkäse enään kunnolla, hormonitaso ei riitä jos on saanu lapsia, mutta ei ole muita jotka kävis, joten jossain vaiheessa sitten sterilisaatio.olen 31v

Kukaan ei ole täällä vielä maininnut ehkäisyrenkaasta (Novaring). Nyt olen raskaana, joten en tarvitse mitään, mutta ennen tätä se oli minulle sopivin ratkaisu.

Olin Gynellä keskustelemassa vaihtoehdoista ja tulehdusten takia hän ei suositellut kierukkaa (Ei mitään pahaa, mutta mulla oli ollut 2 sekabakteeritulehdusta). Pillereiden kanssa en tahtonut ehkäistä muistamisten takia (ja hormoonimuutoksetkin tuntuvat enemmän kuin tällaisessa paikallisessa ehkäisyssä.)

Olihan se alkuun hieman totuttelua vaativaa, että oli sellainen rengas emättimessä, mutta parin kuukauden päästä ihan loistojuttu verrattuna muihin vaihtoehtoihin.

Pilleriporukkaa ollaan... ikää rupeaa olemaan liki neljäkymmentä, joten ei niitä kait voi enää montaa vuotta käyttää. Täytyy sitten miettiä vaihtoehtoja, kun kuulun niihin joilla kierukka ei pysy.... :flower:

Yhteistyössä