Kuka saanut äitiysrahan sillä kaksi lasta kolmessa vuodessa systeemillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv27
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv27

Vieras
Kuka saanut saman äitiysrahan kuin edellisestä lapsesta eli se uusi

sääntö kaksi lasta kolmessa vuodessa?

Vein äsken justiinsa kelaan paperit ja mulle tulee sillä systeemillä siis. Laskettu aika muutamaa kuukautta ennen kuin edellinen täyttää 3v ja olen ollut tän välin hoitovapaalla äitiysloman jälkeen, joten ei ole ollut muita tuloja välissä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja paivi76:
No mulla se tais näin olla. Pojilla ikäeroa 1 v 4 kk, enkä ollut välissä töissä.

Koska siis syntyi tämä jälkimmäinen lapsi? Miten et itse tiedä minkä perusteella sun äippäraha laskettu?

Syntyneet ovat 11/05 ja 04/07.
Sen tiedän, että saman rahan sain molemimmista. Tarkastettuna vaan.
En ole niin järin tarkka näistä tällaisista raha asioista. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Kettukarkki:
Kolmosesta sain, ikäeroa kakkoseen 2v9kk =) Kakkosesta en saanut, kun sattui la kuukautta ennen kuin tuo sääntö astui voimaan. No, aina ei voi voittaa ;)

Mutta siis minkä mukaan sait kakkosesta? Työtulon vai minimiäitiysrahan? Mietin vaan, että jos kerran sait kolmosesta saman kuin kakkosesta niin kaiketi et kuitenkaan minimille tippunut?

No mulla se tais näin olla. Pojilla ikäeroa 1 v 4 kk, enkä ollut välissä töissä.

Koska siis syntyi tämä jälkimmäinen lapsi? Miten et itse tiedä minkä perusteella sun äippäraha laskettu?

Syntyneet ovat 11/05 ja 04/07.
Sen tiedän, että saman rahan sain molemimmista. Tarkastettuna vaan.
En ole niin järin tarkka näistä tällaisista raha asioista. :ashamed:

Joo no sait sä sitten sen saman mukaan, jos kerran olit kotona tuon välin niin ei välissä voinut olla tulojakaan josta oltais laskettu. Ja joku pieni korotus siihen tulee kun se muutetaan ns. nykyrahaks se edellinen tulo.

Minä sain. Kakkonen syntyi 7/05 ja kolmonen 10/07. Ihan en minimille tipahtanut kakkosen aikaan, vaikken töissä ollutkaan sitten esikoisen syntymän. Kolmosen kohdalla sain samoihin työtuloihin perustuen kuin kakkosesta, mutta työtuloja korotettiin vielä kertoimella 1,1.

Alkuperäinen kirjoittaja Kettukarkki:
Kolmosesta sain, ikäeroa kakkoseen 2v9kk =) Kakkosesta en saanut, kun sattui la kuukautta ennen kuin tuo sääntö astui voimaan. No, aina ei voi voittaa ;)

Mutta siis minkä mukaan sait kakkosesta? Työtulon vai minimiäitiysrahan? Mietin vaan, että jos kerran sait kolmosesta saman kuin kakkosesta niin kaiketi et kuitenkaan minimille tippunut?

Olin silloin vielä osakkaana yrityksessä, joten sain ä-päivärahaa jotenkin sen mukaan. En nyt enää muista tarkasti miten se meni, mutta jotenkin ne KELAssa räknäili yrityksestä mulle työtuloa. Älkää kyselkö tarkemmin, se on kuulkaas semmonen paperisota ettei paremmasta väliä ;) :D

Eli minkä perusteella sait sitten sen rahan kakkosesta, jos et tipahtanut ihan minimille? Oliko sulla jotain pientä tuloa sitten ollut edellisessä verotuksessa vai?

Esikoinen syntyi 9/03 ja kakkonen 7/05. Minulla oli vielä jonkin verran työtuloja vuodelta 2003 (jonka verotuksen perusteella kakkosen äitiyspäivärahan sain), vaikka jäinkin sairauslomalle aikaisessa vaiheessa esikoista odottaessani.

Yhteistyössä