Kuka rupeis mun ilmaiseks WEDDING PLANNERiksi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en tajua että miten jotkut jaksaa valmistella häitä. Mä haluaisin, mutta kun tuntuu että kaikki on niin vaikeeta, taisitte oon katsonu vaan liikaa hääohjelmia :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Älä stressaa kauheesti tai stressaat koko hääpäivänki jotain olematonta ja se hauskuus jää vähemmälle.
Mitä sulla on tekemättä tai suunnittelematta?

No siis tässähän ollaan ihan vasta vauvan kengissä koko aiheen suhteen, eli hmm... KAIKKI |O

Alkuperäinen kirjoittaja Piin:
Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Älä stressaa kauheesti tai stressaat koko hääpäivänki jotain olematonta ja se hauskuus jää vähemmälle.
Mitä sulla on tekemättä tai suunnittelematta?

No siis tässähän ollaan ihan vasta vauvan kengissä koko aiheen suhteen, eli hmm... KAIKKI |O

Kuinka isot bileet tulossa ja millä aikataululla?

No niin pienet kuin vaan mahdollista ja pienellä budjetilla, mut kuitenkin oikeet juhlat, ei mitkään pelkät kakkukahvit (ihan max.100 vierasta, nyt listalla reilu 60) ja heinäkuun alussa olis h-hetki..

No niin pienet kuin vaan mahdollista ja pienellä budjetilla, mut kuitenkin oikeet juhlat, ei mitkään pelkät kakkukahvit (ihan max.100 vierasta, nyt listalla reilu 60) ja heinäkuun alussa olis h-hetki..

No edelleen minä voin !

Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:

No edelleen minä voin !

No kerroppa mistä aloitetaan, kenelle soitetaan. Maistraattiin menevä pyyntö avioliiton esteiden tutkinnasta on tossa valmiina täytettynä, mut sitä ei kai vielä voi laittaa eteenpäin kun eikös ole voimassa vaan 4kk..

Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:

No edelleen minä voin !

No kerroppa mistä aloitetaan, kenelle soitetaan. Maistraattiin menevä pyyntö avioliiton esteiden tutkinnasta on tossa valmiina täytettynä, mut sitä ei kai vielä voi laittaa eteenpäin kun eikös ole voimassa vaan 4kk..

http://www.naimisiin.info/

Sieltä hääfoorumi :)

Mulle kelpäis että meen synnytyksen jälkeen pukukauppaan ja esittelen visaa aina tarpeen tullen ja saavun sovittuna aikana sovittuun paikkaan.. Mut se ei menekkään niin.. :) No ehkä tuolta nettisivuilta löytyy joku ohjelista mitä noudattaa.. Tattis :flower:

Mulle kelpäis että meen synnytyksen jälkeen pukukauppaan ja esittelen visaa aina tarpeen tullen ja saavun sovittuna aikana sovittuun paikkaan.. Mut se ei menekkään niin.. :) No ehkä tuolta nettisivuilta löytyy joku ohjelista mitä noudattaa.. Tattis :flower:

Sieltä löytyy kaikki tieto mitä tarvit :) Onko sulla kaasoa?

Pitopalvelu tulis kaiken järjen mukaan fiksuimmaksi vaihtoehdoksi niinku ruokailun suhteen, eikös niiltä tulis sitte astiat yms... Kakku tulis tod. näk omasta takaa, ellei kuulu menuun. Illaksi pikkupurtavaa omasta takaa, koska kaveriosasto kutsuttais vasta illemmaks juhlistamaan. Paikkoja olen kattellu, todennäköisesti joku vpk- tyyppinen ratkaisu, jos enää heinäkuulle saa.

Sormus on :D Siskosta meinasin kaasoa, se on semmonen organisaattori, mut tuntuu et hänellä on miljoona rautaa tulessa tällä hetkellä et en oo uskaltanu vielä ehdottaa, ehkä olis aika..

Pitopalvelu tulis kaiken järjen mukaan fiksuimmaksi vaihtoehdoksi niinku ruokailun suhteen, eikös niiltä tulis sitte astiat yms... Kakku tulis tod. näk omasta takaa, ellei kuulu menuun. Illaksi pikkupurtavaa omasta takaa, koska kaveriosasto kutsuttais vasta illemmaks juhlistamaan. Paikkoja olen kattellu, todennäköisesti joku vpk- tyyppinen ratkaisu, jos enää heinäkuulle saa.

No se kannattais ekaks varata, samoin soitella pitopalveluita läpi et onko vapaana ja pyydellä tarjouksia eri paikoista. Oma puku tietty, miehelle vaatteet, sormukset, musat, juomat, kaaso, bestman

joo ihan ekana se KIRKKO JA JUHLAPAIKKA varaukseen, sit kaaso ja bestman, saatte paljon heiltä apua kaikkeen. sit pitopalvelujen vertailu... :D kyl se siitä lähtee :flower: ja vaatteet kans kannattaa miettii, ja mitä kaasolle ja bestmanille, morsiusneitoja? sulhaspoikia? heiän vaatteet...

Ja mistä sitä tietää paljonko juomaa tarvii.. Kivoimman pikkulisän tähän kaikkeen tekee se, että tuo ukko-kulta ei kuulu kirkkoon j amä taas edustan katolista uskontokuntaa. Terkkuja vaan tutuille :wave: Oonpa ollu niinkin saamaton että kk päivät oon keränny rohkeutta soittaa papille kysyäkseni voiko tämmöstä avioliittoa edes toteuttaa muualla kuin vaan maistraatissa..

Tervetuliaismaljoja kannattaa varata 1 lasillinen/henkilö sis. n. 1½ dl juomaa tai
kuohuviiniä tai samppanjaa 1 lasillinen (onnittelumaljaksi sama määrä) Kesällä ja suuremmissa häissä suositellaan kuitenkin 1½ kaatoa, jotta viimeksi paikalle tulleen saadessa juoman myös ensimmäisten laseissa on vielä juomaa.
Alkupaloille varataan 1 (-2) lasillista juomaa a' 12 cl
Pääruoalle 2 (-3) lasillista juomaa a' 12 cl
Jos ruoalla tarjotaan vain yhtä viiniä, sitä kannattaa varata 3 lasia/aikuinen a' 12 cl
Olutta viinin sijaan ruokajuomaksi varataan 1-2 pulloa
Jälkiruoan tai kahvin kanssa, niin haluttaessa, tarjotaan yleensä 1 annos likööriä, konjakkia, Calvadosta, punssia tai muuta jälkiruokaviiniä.
Väkeviä juomia tarjoillaan 4 cl, miedompia 8 cl.
Snapseja 1-2 annosta
Jos kakun kanssa tarjotaan kuohuviiniä tai samppanjaa, tätä varataan 1 lasi/vieras
Booleja ja janojuomia kuluu yleensä muiden tarjottavien määrästä, juomien vahvuudesta, häiden ajankohdasta ja kestosta riippuen n. ½-1 l/vieras.
Muista varata juomia myös lapsille ja autoileville juhlijoille!

Annoskoot & riittoisuus
Perusviinipullosta (0,75l ) saadaan 6,2 lasillista
ja magnum-pullosta 12,4 lasillista juomaa a' 12 cl.
Jälkiruokaviinipullosta (0,75 l) riittää pienemmän annoskoon vuoksi juomaa 9,3 annokseen a' 8 cl.
½ litran konjakkipullosta saadaan 12,5 annosta a' 4 cl.
Drinkkeihin menee yleensä yhteensä 4-8 cl alkoholia, riippuen alkoholijuomien vahvuudesta ja sekoitussuhteista.
Jälkiruokalikööri tai kahvin kanssa tarjottava likööri: annoskoko on 4 cl.
½-litran pullosta likööriä riittää 12.5 annokseen, pienemmästä, 0.35l. pullosta 8.7 annosta.
50 kuppia kahvia = 7,5 l vettä & 500 g kahvia

Yhteistyössä