Kuka ottaa kerrostaloon koiran? Voiko koiran räksytyksestä tehdä valituksen?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Koira räksyttää ja ulvoo kun on yksin kotona, välillä omistaja varmaan yötyössäkin ja seinänaapureita kun ollaan, haukkuminen kuuluu erittäin selvästi. Vai onko tuo sit normaalin elämisen ääntä, kuuluu meiltäkin välillä lasten huutoa... Onneks ei lapset nuku enää päiväunia, lastenhuoneeseen kuuluu ihan eniten se ääni.

näin minä tekisin ekaksi
jos haukunta on jatkuvaa niin en ekana tekis valitusta vaan kävisin puhumassa asiasta koiran omistajan kanssa. Voihan se olla että omistaja ei itse edes tiedä että koiraa pitää meteliä yksin jäädessään jos siintä ei olla hänelle kerrottu..

No sano ensin sille omistajalle. Mä ainakin toivosin,et mulle kerrottas. Meillä on nyt sellaset naapurit,et ne ei kuulis/välittäs vaik ois koirakuoro tääl.
Oon monta kertaa kysyny,et kuuluuko mitään ja aina sanoo et ei he oo huomannu mitään. No toinen naapuri kerran soitti et voisitteko tulla kotiin,ku teillä tulee koira kohta varmaan ikkunasta läpi,ku naapuri huudattaa autostereoita tossa teän pihassa :headwall:

paitsi et me asutaan paritalos...

ap.
Onko mitään "koiran lääkettä" millä sen sais olemaan haukkumatta yksin ollessaan? Siis muuta kuin rotanmyrkkyä... joo huono vitsi. Mietin, että mikähän on omistajan suhtautuminen jos ei voi koiran haukkumiseen mitenkään vaikuttaa...

No mene ihmeessä naapurin juttusille. Mistäpä tuo voi tietää koiransa touhuista jos ei kukaan niistä kerro.. Meillä naapurit hommasi koiralleen jonkun pannan ja enemmän aktiviteettiä päivään kun huomautin koiran haukkumisesta, eikä ole enään ollut koirasta vaivaa.

kukavaan
kannattaa vaikka kirjoittaa lappu sille koiranomistajalle ja kertoa, että koira huutaa kun on yksin. Minä asuin ennen kerrostalossa kahden koiran kanssa, ja kun toinen oli pentu, niin huusi myös aina kun jäivät keskenään kotiin. En edes tienny sitä, ennen kun joku naapuri kirjoitti lappusen. Jos kyseessä on vanha koira joka on jatkanu käyttäytymistään jo vuosia, ei se siitä varmaan miksikään muutu, mutta nuoren koiran käytöksen voi vielä muuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Onko mitään "koiran lääkettä" millä sen sais olemaan haukkumatta yksin ollessaan? Siis muuta kuin rotanmyrkkyä... joo huono vitsi. Mietin, että mikähän on omistajan suhtautuminen jos ei voi koiran haukkumiseen mitenkään vaikuttaa...
sitruunapanta/ sit on niitä jotain "rauhottavia" tuoksuja, joillakin saattaa auttaa ihan vaan se sille koiralle jätetään radio auki :)

ap.
Alkuperäinen kirjoittaja kukavaan:
kannattaa vaikka kirjoittaa lappu sille koiranomistajalle ja kertoa, että koira huutaa kun on yksin. Minä asuin ennen kerrostalossa kahden koiran kanssa, ja kun toinen oli pentu, niin huusi myös aina kun jäivät keskenään kotiin. En edes tienny sitä, ennen kun joku naapuri kirjoitti lappusen. Jos kyseessä on vanha koira joka on jatkanu käyttäytymistään jo vuosia, ei se siitä varmaan miksikään muutu, mutta nuoren koiran käytöksen voi vielä muuttaa.
Tämä naapuri ei oo tässä kauan asunut enkä ole häntä kertaakaan edes nähnyt joten en osaa sanoa onko koira minkäikäinen...

ap.
Alkuperäinen kirjoittaja Essi-:
sitruunapanta/ sit on niitä jotain "rauhottavia" tuoksuja, joillakin saattaa auttaa ihan vaan se sille koiralle jätetään radio auki :)
Kiitos, helpotti :)

Sitruunapanta
Sitruunapantaa kannattaa ehdottaa, se päräyttää naamalle sitrus-pilven kun koira aloittaa elämöinnin, ja useammalla tapauksella toimii, ei kaikilla kuitenkaan.

Tuo panta on aika tyyris kyllä.. Niitä saa vuokrata aluksi eläinkaupoista, että voi kokeilla toimiiko.

ellu
Alkuperäinen kirjoittaja Essi-:
mä jätin mun koiralle radion auki kun lähdin kouluun, eikä se yksin ollessa pitänyt meteliä muuta ku sillon ku posti kolahti luukusta tms.. :)

Yhteistyössä