Kuka osais auttaa (SOKERITOUKAT ym)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "wieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

"wieras"

Vieras
eli kui kauan pitäs pitää pakkasessa ulkona (nyt -3) muovi, ym. keittiöastioita että nuo viheliäiset kuolis vai pitääkö olla kovempi pakkanen?

niitä ei näy nyt mutta ennen muuttoa ajattelin pakkaseen laittaa tavaroita koska keittiössä oon niitä nähny.

Siis mitä toukkia on kyseessä? Sokeritoukat viihtyvät kosteassa, joten jos niitä on kylppärin ulkopuolella niin kannattaa ottaa selvää ettei ole kosteusvauriota missään. Muutoin jos toukkia on vähän niin ensiavuksi voi auttaa kiehuvan veden kaataminen viemäreihin.

Esim. turkiskuoriaiset ovat taas laajempi ongelma ja ennenkuin leviävät naapuriinkin, niin on syytä soittaa isännöitsijälle ja pyytää tuholaistorjujaa.

Sokeritoukathan tulee viemäreistä ja niitä on käytännössä kaikissa vanhoissa taloissa.
Meillä oli yhdessä kämpässä kylppärissä niitä, kaadoin parin viikon välein viemäriin kloritea ihan reippaasti ja valot pidettiin päällä kylppärissä yötä päivää niin pikkuhiljaa katosivat kokonaan. Hyi hitto.

Onko varmasti sokeritoukkia ettei oo turkiskuoriaisia? Mulla ollut parissa kämpässä muutama turkiskuoriainen, enkä kyllä ole niille muuta tehnyt kun liiskannut ja vienyt roskiin, eikä oo kyllä tullut ongelmaksi asti. En tiedä miksi niistä aina hysterisoidaan että tuhoaa kohta naapurinkin...

Onko varmasti sokeritoukkia ettei oo turkiskuoriaisia? Mulla ollut parissa kämpässä muutama turkiskuoriainen, enkä kyllä ole niille muuta tehnyt kun liiskannut ja vienyt roskiin, eikä oo kyllä tullut ongelmaksi asti. En tiedä miksi niistä aina hysterisoidaan että tuhoaa kohta naapurinkin...
Älä jauha paskaa. Toukat ne vaatteita syövät ja munat tuhoavat kalusteita, niin että ne pitää pahimmassa tapauksessa heittää roskiin, jos ei halua viedä uuteen asuntoon myrkytettyjä kalusteita. Hirveä vaiva on myös kaikkien vaatteiden pesemisessä ja pakastamisessa.

[QUOTE="vieras";25467301]Älä jauha paskaa. Toukat ne vaatteita syövät ja munat tuhoavat kalusteita, niin että ne pitää pahimmassa tapauksessa heittää roskiin, jos ei halua viedä uuteen asuntoon myrkytettyjä kalusteita. Hirveä vaiva on myös kaikkien vaatteiden pesemisessä ja pakastamisessa.[/QUOTE]
Mitkä toukat? Sokeritoukat vai turkiskuoriaisen toukat? Ja mitäs paskaa mä jauhoin?

No en sitten tiedä, itse olen kuvan kanssa katsonut että turkiskuoriaisista on ollut kyse. Enkä kyllä ole niille mitään erityistä tehnyt eikä niitä kyllä ole lisää tullut. Näkynyt niitä on noin kerran vuodessa. Että en mä kyllä ongelmaa saa tästä millään.

Meil nyt enempi tullu noita sokeritoukkia kun tekee putkiremppaan jotain valmisteluja (huuhtelee putkia). Kylppäri, vessa ja keittiö on kaikki lähekkäin. Ennen näkyi vaan vessassa joskus mut nyt myös keittiössä ja kylppärissä. Päivisin ei niinkään, paitsi vessassa, mut keittiössä oli toissa yönä muutamia kun kävin juomassa vettä ja pistin valot päälle. Ruokakaapeissa niitä ei taas ole luojan lykky näkynyt. Luin et etikan ja kiehuvan veden kaato viemäreistä auttais ja nyt mennyt niillä. Kaikkia ympäristömyrkkyjä ei kannata alkaa viemäreistään kaatamaan.

me on saatu uus talo just valmiiks, joten siel ei kai voi olla. tässä pakkauksen lomassa ajattelen et miten estän niiden kulkeutumisen uuteen taloon. nyt heitin muuttotavaroita mattoja ym. jo ulos.

ja sokeritoukkia siis ne on. ja tää on vuokrakämppä

[QUOTE="vieras";25467183]Astioille riittää normaali pesu. Eivät leviä asunnosta toiseen noin vain.[/QUOTE]

mietin et jos jokunen eksyy muuttolaatikkoon mun huomaamatta niin jatkaako ne sit eloa uudessa talossa..

Mitkä toukat? Sokeritoukat vai turkiskuoriaisen toukat? Ja mitäs paskaa mä jauhoin?

No en sitten tiedä, itse olen kuvan kanssa katsonut että turkiskuoriaisista on ollut kyse. Enkä kyllä ole niille mitään erityistä tehnyt eikä niitä kyllä ole lisää tullut. Näkynyt niitä on noin kerran vuodessa. Että en mä kyllä ongelmaa saa tästä millään.
Olet todella typerä.

[QUOTE="vieras";25467679]Olet todella typerä.[/QUOTE]
No voisitko vastata typerälle.

Mulla on parissa kämpässä ollut turkiskuoriaisia ja/tai niiden toukkia. Eivät ole riesaksi asti lisääntyneet. Mitä olisi sinun mielestäsi pitänyt tehdä?

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä