Kuka on uhmannut lääkäriä

• Viestiketjun aloittaja Jääräpää
  • Ensimmäinen viesti
Jääräpää
ja aloittanut uuden yrityksen, eikä ole odottanut ensimmäisiin menkkoihin? Edellinen (ja ainoa) km oli mulla 3 viikkoa sitten. Kävin tänään ultrassa ja kierto oli taas alkanut normaalisti, kohtu siisti ja munasarjat vauhdissa :) . Lääkäri siis sanoi, että kannattaisi odottaa jo laskunkin takia seuraavaan kiertoon, muttei osannut varmasti sanoa, onko yrittäminen muuten erityisen vaarallista...Onko tämä siis tulitikuilla leikkimistä? Haluaisi niin kovasti jo aloittaa taas yrityksen...

Kaivelepa vanhoja keskusteluja. Moni lääkäri on sitä mieltä, ettei tarvi odottaa yhtään - varsinkaan jos ei kaavintaa. Laskettu aika saadaan selvitettyä ultrassa ja kroppa kyllä itse hylkii munasolua, jos ei ole vielä valmis. Toiset lääkärit silti suosittelevat yhtiä menkkoja.

Itse onnellisesti raskaana heti seuraavasta km:n jälkeisestä kierrosta (ei ollut kaavintaa, varhainen keskenmeno) eli en odottanut yhtään.

Eka keskenmeno rv 9+0, en tarvinnut kaavintaa/lääkkeitä, ei neuvottu odottamaan menkkoja. Lyhyt jälkivuoto. Yhdet menkat kuitenkin tuli ja sitten taas raskaana. Taas keskenmeno rv 7+0, lyhyt jälkivuoto ja nyt kahdet menkat tulleet. En mielestäni ole edes ovuloinut ennen ekoja menkkoja. Juuri luin jostain täältä netistä, että keho ei "muista" keskenmenoa, onnistumisen mahdollisuus on uudessa raskaudessa yhtä hyvä. Tietysti on asioita jotka saattavat lisätä keskenmenon riskiä.

Täällä toinen jääräpää. Päätimme ettemme käytä ehkäisyä kohdunulkoisen leikkauksen jälkeen vaikka suositus oli juuri tuo ekojen menkkojen odotteleminen.

Niin paljon olen netistä lukenut eri mielipiteitä että päädyin tähän ratkaisuun...tuntuu että riippuu ihan lääkäristä mitä ovat mieltä. Ymmärrän että esim. kaavinnan jälkeen saattaa limakalvo esim. vielä olla huonossa kunnossa tms. Silloin ehkä odottelisin...

Mutta nyt näyttää siltä että täti olisi tulossa käymään... hienoa, sen jälkeen pääseekin kuumeilemaan tosissaan :)

Plussatuulia kaikille!

Jääräpää
Kiitokset kommenteista! Juu, aiheesta on kyllä ollut paljon keskusteluja, mutta juttuja siitä, mihin lopulta päädyttiin, on vähemmän. Olo tuntuu hyvältä ja ultran mukaan kaikki jo kunnossa, joten eipä tässä taida auta muu kuin yrittää uudelleen ja varautua pahimpaan (joka tosin saattaa olla hieman vaikeaa). Tsemppi kaikille muillekin uudestaan yrittäjille!

Yhteistyössä