kuka on kärsinyt isosta päänsärystä??

Alkuperäinen kirjoittaja morein:
kuka teistä on kärsinyt joskus esim. migreenistä? minulla on ollut monta päivää tälläistä päänsärkyä, enkä tiedä onko se vakavaa, tai onko siihen jotain lääkettä? :headwall:
Ootko ottanut mitään lääkettä?
Jos lääkityksen jälkeenkään ei kipu laannu,mene lääkäriin.

Mulla oli usein ihan kolme,neljä päivääkin kestävä päänsärky.
Sain hyvät lääkkeet ja niillä selviän.
Ei tarvii ees ns migreenilääkkeitä ottaa,vahvat kipulääkkeet ja beetasalpaaja.

Mutta kokeile Panadol 1 gramma+Burana 600 mg
ainakin kahdesti päivässä,kolmastikin voi ottaa huoletta.
Jos tuolla ei päänsärky lähde niin sitten lääkäriin.

Sillä lääkäri kysyy ensimmäisenä että oletko ottanut asianmukaista lääkettä.Jos et niin hän toteaa että ota näitä...
Ja taas kotiin.

Panadol 1g kuin Burana 600mg ovat reseptitavaraa. Jos niitä ei löydy omata takaa, niin sitten ota 2xPanadol Zapp ja 400mg Burana tai vastaavasti joku muu tulehduskipulääke (Ketorin).

Migreeni ei välttämättä taitu noilla, jos se on päässy kunnolla päälle. Yritä levähtää pimeässä. Kokeile kylmää käärettä pään päälle. Koneella oleminen ei auta asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja AC:
Panadol 1g kuin Burana 600mg ovat reseptitavaraa. Jos niitä ei löydy omata takaa, niin sitten ota 2xPanadol Zapp ja 400mg Burana tai vastaavasti joku muu tulehduskipulääke (Ketorin).

Migreeni ei välttämättä taitu noilla, jos se on päässy kunnolla päälle. Yritä levähtää pimeässä. Kokeile kylmää käärettä pään päälle. Koneella oleminen ei auta asiaa.
NIin,siis ihan tavallista Panadolia kaksi ja Buranasta 1 kokonainen ja puolikas..... :headwall:
Mutta annostus siis riittävän suureksi jotta tehoaa kipuun.Ja yhdistelmähoito jotta toimivat eri kipureseptoreihin.

Mulla ei taltu migreeni muuten kun täsmälääkkeellä, ellei ehdi ottaa reilua burana-annosta välittömästi kun huomaa kohtauksen tulevan+pääse täyteen lepoon. Raskausaikana kohtaus kesti keskimäärin 2pv kun ei saanu ottaa lääkettä. Niskastakin voi kyl tulla kova särky.

joo
En tiedä päänsäryn isoudesta mutta kovasta migreenistä kärsin. On näköhäiriöt sun muut puutumiset. En muista edes omien lasteni nimiä kun kohtaus iskee. Enkä luonnollisesti kykene lapsiani kohtauksen aikana hoitamaan. Pelottaa milloin seuraava kohtaus taas tulee. Viimeksi jouduin keskussairaalaan.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
En tiedä päänsäryn isoudesta mutta kovasta migreenistä kärsin. On näköhäiriöt sun muut puutumiset. En muista edes omien lasteni nimiä kun kohtaus iskee. Enkä luonnollisesti kykene lapsiani kohtauksen aikana hoitamaan. Pelottaa milloin seuraava kohtaus taas tulee. Viimeksi jouduin keskussairaalaan.
Huh, sullahan on paha. Itsekään en kykenen mihinkään vaan makaan sängynpohjalla ämpärin kera. Kerran on mies jääny kotiin päiväksi kun iski just aamuyöstä.

vieras
Mulla on helvetillisiä migreeni kohtauksia, päätä särkee niin että toivoo vaan kuolevansa että loppuis se kipu. Synnytyskään (vaikea sellanen) ei ollu niin kivulias kuin tämä migreeni. Ja tällästä pari kerta kuussa ja mikään lääke ei ole auttanut paljoa. Jos joskus löytyis lääke joka auttaa...

vieras
Sitä migreenin rajuutta ei voi ymmärtää sellainen joka ei itse ole sitä kokenut. Asiaa kokemattomat aika usein vähättelee migreeniä. Ei ymmärretä että se on kaukana tavallisesta päänsärystä.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
mulla on siis diagnosoituna basilaarimigreeni, kerran jo olen tän raskauden aikana käyny sairaalassa tiputuksessa, ja saapi nähä lähdenkö tänään uudestaan..
Okei. Taitaa olla sitten sama tilanne kun muillakin, kohtaus ei mene pois kun ei voi lääkitä tarpeeksi kotona.

mie
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sitä migreenin rajuutta ei voi ymmärtää sellainen joka ei itse ole sitä kokenut. Asiaa kokemattomat aika usein vähättelee migreeniä. Ei ymmärretä että se on kaukana tavallisesta päänsärystä.
Joo, olen huomannut saman. "Lenkille vaan raittiiseen ilmaan kun päätä koskee, se auttaa..." Just just. Eipä auta migreeniin!

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Joo, olen huomannut saman. "Lenkille vaan raittiiseen ilmaan kun päätä koskee, se auttaa..." Just just. Eipä auta migreeniin!
Juujuu...sinne vaan yrjösanko kainalossa ja silmät peitossa kun ei siedä valoa :kieh:
Tavis särkyyn ulkoilu saattaakin auttaa.

Piika-äiti
Hartia-niskajännitys peräisestä päänsärystä olen kärsinyt ikäni, ja se ei parane oikein pahaksi päästyään kuin akupunktioneuloilla.

Migreenistä en onneksi tiedä, mutta esikoinen tietää liiankin hyvin.

paha migreeni
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Juujuu...sinne vaan yrjösanko kainalossa ja silmät peitossa kun ei siedä valoa :kieh:
mä en pysty kovan migreenikohtauksen aikana liikkumaan senttiäkään :/ et ei paljon pihalle lähdetä. Usein istun suihkussa ja jääkylmää vettä annan valua päähän (ei varmaan kovin terveellistä) mutta tämä auttaa sen verran, että pystyy edes istumaan. ensin puutuu sormet, sitten siitä ylöspäin, huulet voivat puutua jne. Silmäoireina mulla "sokeat kohdat" ihmisen naamasta esim häipyy nenä tms ja pikkuhiljaa tämä alue isontuu, sahalaitaa jne.. Ja pää tietysti särkee TOSI kovin, oksu lentää yms yms

....
Alkuperäinen kirjoittaja paha migreeni:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
mä en pysty kovan migreenikohtauksen aikana liikkumaan senttiäkään :/ et ei paljon pihalle lähdetä. Usein istun suihkussa ja jääkylmää vettä annan valua päähän (ei varmaan kovin terveellistä) mutta tämä auttaa sen verran, että pystyy edes istumaan. ensin puutuu sormet, sitten siitä ylöspäin, huulet voivat puutua jne. Silmäoireina mulla "sokeat kohdat" ihmisen naamasta esim häipyy nenä tms ja pikkuhiljaa tämä alue isontuu, sahalaitaa jne.. Ja pää tietysti särkee TOSI kovin, oksu lentää yms yms
mulla kans noita puutumisia. alkaa just pisteleen sormista ja leviää käsivarteen ja siitä kasvoihin. silmissä mustia kohtia ja joskus sanat menee ihan sekasin, tulee sellaisia muistikatkoksia joistakin sanoista ihan siis arkipäiväsistä jutuista. tämän jälkeen alkaa kova päänsärky joskus oksennan joskus en, yleensä päänsärky helpottaa 4tunnin kuluttua mutta jos hiukan joutuu kumartelemaan tai ponnistamaan niin päähän koskee aivan mielettömästi, tämä voi kestää kolmekin vuorokautta.

Yhteistyössä