Kuka on antanut adhd tai asperger lapsen pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Uskaltaako joku tunnustaa ja miten päädyitte tälläiseen ratkaisuun?
Minulla on poika jolla vaikeahko adhd ja takki alkaa olemaan tyhjä, emme jaksa kertakaikkiaan enään henkisesti. :(
Kokoperhe kärsii kaverit ja suku hylkii jopa oma äitini ei pidä pojastani ja myös sen näyttää koko ajan kyttäämällä ja komentelemalla lastani ihan turhastakin.
Pojalla on itsetunto nollassa häntä on haukuttu paskaksi,kehariksi,häiriköksi,idiootiksi, onnettomaksi luuseriksi jne...aikuisten sukulaisteni toimesta. Tuntuu pahalta että vielä oma äitikin hylkäisi mutta mitä hittoa sitten tekee jos ei erityislasta enään jaksa?

[QUOTE="vieras";25131621]Uskaltaako joku tunnustaa ja miten päädyitte tälläiseen ratkaisuun?
Minulla on poika jolla vaikeahko adhd ja takki alkaa olemaan tyhjä, emme jaksa kertakaikkiaan enään henkisesti. :(
Kokoperhe kärsii kaverit ja suku hylkii jopa oma äitini ei pidä pojastani ja myös sen näyttää koko ajan kyttäämällä ja komentelemalla lastani ihan turhastakin.
Pojalla on itsetunto nollassa häntä on haukuttu paskaksi,kehariksi,häiriköksi,idiootiksi, onnettomaksi luuseriksi jne...aikuisten sukulaisteni toimesta. Tuntuu pahalta että vielä oma äitikin hylkäisi mutta mitä hittoa sitten tekee jos ei erityislasta enään jaksa?[/QUOTE]

minkä ikäinen lapsi on? Itse en kyllä pystyis missään tapauksessa luopumaan omasta lapsestani.....onko pojalla lääkitystä?
kaverin pojalla adhd ja poika oli aikamoisen kamala pienenä, mutta n 7vuotiaana aloitettiin lääkitys ja nyt ihan kuin toinen lapsi.

Pyytää vaikka apua jostain, ihan niitä viikonloppuja mihin mennään perheenä ja opetellaan yhdessä elämistä ja olemista. Ja noista sukulaisista, miksi sinä äitinä viet ja annat poikasi altistua tuollaisille puheille? sulla on äitinä vastuu huolehtia siitä, ettei kukaan puhu tuollaisia. Sairaita aikuisia todellakin! ei ihme jos lapsikin oireilee

Jos ei ole provo, niin sitten pikaisesti hakemaan tukitoimia. Kuulostaa siltä, että joku mielenterveyspuolen paikka olisi sinulle ensisijaisesti nyt tarpeellinen.

[QUOTE="vieras";25131643]Jos ei ole provo, niin sitten pikaisesti hakemaan tukitoimia. Kuulostaa siltä, että joku mielenterveyspuolen paikka olisi sinulle ensisijaisesti nyt tarpeellinen.[/QUOTE]
Ja ihmettelen, että miten sotket vaikeaan tilanteeseen häiriintyneitä sukulaisia ja aiheutat pojalle pahaa oloa tahallisesti.

no mun yks tuttava perhe joutui sijoittamaan kyseistä oireyhtymää sairastavan lapsen perhekotiin. koska eivät yksinkertaisesti jaksaneet enää, ja muutkin lapset alkoi kärsimään tilanteesta. nyt lapsi on jo lukio ikäinen ja asui vuoden perhekodin jälkeen vanhemmillaan, ja nyt omassa asunnossaa. mistä ei oikein tahdo tulla mitään

Tosiaan, sopeutumisvalmennuskursseille kannattaa hakeutua (adhd-liitosta saa lisätietoa), ja lastensuojeluun voi itsekin olla yhteydessä ja tiedustella tukiperhemahdollisuutta. Ainakin nämä kortit suosittelisin kattomaan ensin.

[QUOTE="mjää";25131642]Pyytää vaikka apua jostain, ihan niitä viikonloppuja mihin mennään perheenä ja opetellaan yhdessä elämistä ja olemista. Ja noista sukulaisista, miksi sinä äitinä viet ja annat poikasi altistua tuollaisille puheille? sulla on äitinä vastuu huolehtia siitä, ettei kukaan puhu tuollaisia. Sairaita aikuisia todellakin! ei ihme jos lapsikin oireilee[/QUOTE]

Sain jälkikäteen vasta tietää noista haukkumisista.:( En uskonut poikaa kun valehtelee muutoinkin koko ajan, mutta eräs "kiltti" sukulainen oli kuullut myös poikaa haukuttavan ja vahvisti pojan kertomuksen. En todellakaan vie enään lähellekkään noita idiootteja sukulaisiani. :( Syy oli kuulemma poikani jatkuva kuriton käyttäytyminen... juu se johtuu sairaudesta nimeltä adhd, mutta kun ei nämä ymmärrä sitä!

[QUOTE="jep";25131660]Tosiaan, sopeutumisvalmennuskursseille kannattaa hakeutua (adhd-liitosta saa lisätietoa), ja lastensuojeluun voi itsekin olla yhteydessä ja tiedustella tukiperhemahdollisuutta. Ainakin nämä kortit suosittelisin kattomaan ensin.[/QUOTE]
Näin, mutta akuuttiavuksi mielenterveystoimistoon juttelemaan. Kun tuntuu, että realismi ja tiulannetaju puuttuu nyt kokonaan. Ylirasitus voi johtaa tähän. Sieltä osaavat neuvoa myös sosiaalipuolen asioista, että mitä kannattaa tehdä, koska tuossa voi olla vähän vaikea alkaa vaan soittelemaan jonnekin.

[QUOTE="vieras";25131643]Jos ei ole provo, niin sitten pikaisesti hakemaan tukitoimia. Kuulostaa siltä, että joku mielenterveyspuolen paikka olisi sinulle ensisijaisesti nyt tarpeellinen.[/QUOTE]

Kiitos kiitos tätä juuri toivoinkin lyökää lyötyä vaan...

[QUOTE="aapee";25131670]Sain jälkikäteen vasta tietää noista haukkumisista.:( En uskonut poikaa kun valehtelee muutoinkin koko ajan, mutta eräs "kiltti" sukulainen oli kuullut myös poikaa haukuttavan ja vahvisti pojan kertomuksen. En todellakaan vie enään lähellekkään noita idiootteja sukulaisiani. :( Syy oli kuulemma poikani jatkuva kuriton käyttäytyminen... juu se johtuu sairaudesta nimeltä adhd, mutta kun ei nämä ymmärrä sitä![/QUOTE]
Nyt pistät täysin välit poikki sukulaisiin ja alat hoitamaan käytännön asioita kuntoon.

[QUOTE="aapee";25131679]Kiitos kiitos tätä juuri toivoinkin lyökää lyötyä vaan...[/QUOTE]
Et nyt ymmärrä. Jos ajattelet lapsesi antamista pois ennen kuin on edes tehty kaikkea voitavaa, niin kyllä siinä on ihan hyvä käydä ammattilaisella juttelemassa. Ei ole kyse mielisairaudesta, vaan siitä, että vaikeassa tilanteessa tarvitsee tukea ja jonkun ulkopuolisen antamaan näkökulmaa. Perheneuvola voisi olla vielä parempi paikka.

ootko tosissas?! ensinnäkin tuohon on olemassa lääkitys.kysy sosiaalitoimelta omaishoitajan vapaista olisiko mahdollista saada? tiedän todellakin miltä tuntuu kun suku haukkuu ja syyllistää.oman sairaan lapseni jouduin hoitokotiin laittamaan niin oman kuin sisarrustensa turvallisuuden vuoksi(lapsi väkivaltainen) olen huono äiti kun hylkäsin lapseni jne jne...mutta! mieti nyt hyvin tarkoin mitä teet ad/hd on hoidettavissa ja lapsen laitokseen laittaminen on hyvin raskasta niin lapselle kuin äidillekkin elämän raskaimpia asioita älä ryhdy tuohon keveästi!!

[QUOTE="vieras";25131688]Et nyt ymmärrä. Jos ajattelet lapsesi antamista pois ennen kuin on edes tehty kaikkea voitavaa, niin kyllä siinä on ihan hyvä käydä ammattilaisella juttelemassa. Ei ole kyse mielisairaudesta, vaan siitä, että vaikeassa tilanteessa tarvitsee tukea ja jonkun ulkopuolisen antamaan näkökulmaa. Perheneuvola voisi olla vielä parempi paikka.[/QUOTE]
Ja siis huonosti muotoilin tuossa eli en ollut sinua suljetulle laittamassa vaan ihan jutteluapua tarkoitin.

Mä en kyllä laittaisi välejä poikki sukulaisiin, raskasta sekin on jättäytyä oman onnensa nojaan ilman sukulaisten tukijoukkoa. Mielummin alkuun yrittäisin keskustella ja selittää että tilanne johtuu lapsen sairaudesta, luulisi normaalinen aikuisten ymmärtävän. Mikäli eivät ymmärrä, eivät ole kovin normaaleja...

Uskoisin että apua on saatavilla, entäs joku tukiperhe niin jäisi hieman lepoaikaa vanhemmillekin. Onko lääkitys ym. jutut selvitetty?

[QUOTE="www";25131703]Mä en kyllä laittaisi välejä poikki sukulaisiin, raskasta sekin on jättäytyä oman onnensa nojaan ilman sukulaisten tukijoukkoa. Mielummin alkuun yrittäisin keskustella ja selittää että tilanne johtuu lapsen sairaudesta, luulisi normaalinen aikuisten ymmärtävän. Mikäli eivät ymmärrä, eivät ole kovin normaaleja...

Uskoisin että apua on saatavilla, entäs joku tukiperhe niin jäisi hieman lepoaikaa vanhemmillekin. Onko lääkitys ym. jutut selvitetty?[/QUOTE]
Ei vaan sukulaisille on selitetty, ei ole mennyt perille ja heistä ei ilmeisesti muutenkaan ole juuri apua eli nyt ei missään tapauksessa kannata olla tekemisissä. Normaaleja eivät tämän perusteella todellakaan ole ja nyt on vähän huono hetki alkaa häiriintyneitä kouluttamaan.

Olisi lapseni sitten kuinka vaikea vain niin ikinä en luopuisi hänestä. Nyt apuja hakemaan heti ! Ajattele miltä lapsestasi tuntuu, kun muu maailma häntä vastustaa ja jopa oma äitinki alkaa tuollaisia pohtimaan =((

[QUOTE="vieras";25131712]Ei vaan sukulaisille on selitetty, ei ole mennyt perille ja heistä ei ilmeisesti muutenkaan ole juuri apua eli nyt ei missään tapauksessa kannata olla tekemisissä. Normaaleja eivät tämän perusteella todellakaan ole ja nyt on vähän huono hetki alkaa häiriintyneitä kouluttamaan.[/QUOTE]

Kyllä näin juuri eivät usko adhd:n olemassa oloon kun ei ennen vanhaankaan tuollaisia sairauksia ollut, muotisairaus jne... kotikurin puutetta kuulemma pitäisi "kovallakädellä" kouluttaa.:(
Todellakin lyömällä lastani se adhd varmaankin paranee prkl..

Lääkitys saadaan pian iski vain epätoivo ettei se autakkaan mitäs sitten?

[QUOTE="aapee";25131670]Sain jälkikäteen vasta tietää noista haukkumisista.:( En uskonut poikaa kun valehtelee muutoinkin koko ajan, mutta eräs "kiltti" sukulainen oli kuullut myös poikaa haukuttavan ja vahvisti pojan kertomuksen. En todellakaan vie enään lähellekkään noita idiootteja sukulaisiani. :( Syy oli kuulemma poikani jatkuva kuriton käyttäytyminen... juu se johtuu sairaudesta nimeltä adhd, mutta kun ei nämä ymmärrä sitä![/QUOTE]

Nyt vaan "unohdat" sukulaisesi toistaiseksi, hoida pojan asiat kuntoon. Onko painopeitto/painoliivi jo käytössä? onko säännölliset käynnit toimintaterapiaan? onko kelan kanssa asiat hoidettu? vammaistuki? onko pojalla koulussa ongelmia?

Nyt ensinnäkin varaat ajan lääkärille, pyydät näitä asioita, ainakin toimintaterapian ARVIOON pääsyä (siitä on oikeasti suuri apu) kun nämä puolet alkavat olla kunnossa alette lääkärin kanssa miettiä lääkitystä, se on vasta viimeinen keino, mutta näkin auttavat varmasti jo vähän matkaa eteenpäin! Tsemppiä! meillä samaa menossa, mutta poika on ja pysyy kotona! yli 2 vuotta oon soitellut joka paikkaan ja yrittänyt laittaa vauhtia (pakko olla itse aktiivinen) ja se kyllä välillä ottaa voimille

[QUOTE="aapee";25131768]Kyllä näin juuri eivät usko adhd:n olemassa oloon kun ei ennen vanhaankaan tuollaisia sairauksia ollut, muotisairaus jne... kotikurin puutetta kuulemma pitäisi "kovallakädellä" kouluttaa.:(
Todellakin lyömällä lastani se adhd varmaankin paranee prkl..

Lääkitys saadaan pian iski vain epätoivo ettei se autakkaan mitäs sitten?[/QUOTE]
Älä mene asioiden edelle, vaan käytä nyt kaikki tarjolla oleva apu ensiksi hyödyksi. Jos tilanne on ollut jo pitkään vakava ja olet väsynyt, niin on ihan luonnollista, että ajattelet sitä, ettet jaksa enää. Eli ota yhteys sinne perheneuvolaan vaikka ja kysy, että mitä apua sinun olisi mahdollista saada.

Jos mun sukulaiset hylkisi mun lastani, niin laittaisin kaikki välit poikki ja tekisin hyvin kova äänisesti selväksi mitä olen mieltä tollaisesta. Sä olet lapsen äiti ja sun tehtävä on puolustaa lastasi!!!!

Hanki apua, jos et itse pärjää. Mutta se että äitikin hylkää lapsensa tuskin parantaa lastasi.

[QUOTE="vieras";25131621]Uskaltaako joku tunnustaa ja miten päädyitte tälläiseen ratkaisuun?
Pojalla on itsetunto nollassa häntä on haukuttu paskaksi,kehariksi,häiriköksi,idiootiksi, onnettomaksi luuseriksi jne...aikuisten sukulaisteni toimesta. Tuntuu pahalta että vielä oma äitikin hylkäisi mutta mitä hittoa sitten tekee jos ei erityislasta enään jaksa?[/QUOTE]

:hug: kirjaudu palstalle ja laita mulle yksäriä, meillä myös poika jolla vaikeahko adhd, tosin lääkityksestä ollut paljon apua ja koulukin sujuu nyt, mut ei se adhd noilla lääkkeillä katoa, illat meillä aika levottomia.:/ Ihan kun mä olisin kirjoittanut tuon tekstin meillä suku myös suhtautunut pojan sairauteen juuri noin.:|
Suvun takia ei lasta kannata hylätä, oletteko adhd-liitossa? Sieltä saa paljon apuja.

Adhd on edelleen sellainen sairaus mitä moni ei usko olevan olemassakaan, kuvitellaan kasvatuksessa olevan vikaa kun lapsi käyttäytyy muitä häiritsevästi...mutta mulla iltatoimet lasten kanssa nyt kesken tuun palstalle myöhemmin...

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä