Kuka on aloittanut jo lahjojen hankinnan?

  • Viestiketjun aloittaja mä...
  • Ensimmäinen viesti
mä...
Kun nyt palstalla on jouluaiheisia ketjuja niin kyllähän tämmönenkin mukaan mahtuu! Eikä vähiten siksi, että on muistutuksena vähävaraisille joulun tulosta ja lahjojen ostosta.
 
YaYa
[QUOTE="aapee";27026646]Tykkäätkö ostaa paljon lahjoja?

Itse tykkään "hukuttaa" lapseni lahjoihin :D Itsekin tykkään saada paljon kivoja lahjoja, erityisesti dvd:tä, joita voi katsella uudessa pyjamassa kynttilöiden valossa sohvalla lötköten ilman kiirettä ja menoa mihinkään :)[/QUOTE]

tykkään ostaa lahjoja. lasteni lisäksi ostan lahjoja sisaruksilleni, isovanhemmilleni, mun ja miehen vanhemmille..
en ole mitenkään materialistinen ollut ikinä, mutta meillä aikoinaan me lapset saatiin paljon lahjoja jouluna ja niin toivon omien lastenikin saavan. lapset saa sen palkan vuoden kilttinä olemisesta :DD
 
"Maatushka"
Mä oon ostanu pojalle jo playstation3, vaatteita alesta, tytölle muutama pieni duplo-paketti. Oon kutonut sukulais- ja ystävälapsille villasukkia ja kummeille kuteesta koreja. Isommille Kummitytöille on hamstrattu koruja gina tricotin alesta ja pienille kummitytöille on jo vaatteita ja kirjoja aleista. Kummipojalle on vaatteita alesta. Anoppi saa perinteen mukaan muutaman kirjan. Nekin aleista! Homma aika hyvin hanskassa! :)
 
bud
[QUOTE="vieras";27026617]En minä ainakaan. Lapset ei saa lahjoja ollenkaan tänä vuonna niin ilkeitä on olleet :)[/QUOTE]

:kieh: Näin se menis meilläkin, ainakin pojan suhteen, jos oikea pukki olis olemassa.
 
bud
[QUOTE="Maatushka";27026830]Mä oon ostanu pojalle jo playstation3, vaatteita alesta, tytölle muutama pieni duplo-paketti. Oon kutonut sukulais- ja ystävälapsille villasukkia ja kummeille kuteesta koreja. Isommille Kummitytöille on hamstrattu koruja gina tricotin alesta ja pienille kummitytöille on jo vaatteita ja kirjoja aleista. Kummipojalle on vaatteita alesta. Anoppi saa perinteen mukaan muutaman kirjan. Nekin aleista! Homma aika hyvin hanskassa! :)[/QUOTE]

Mut eikö tuo ole raskasta, siis henkisesti? Materian haalimista ja joulun miettimistä jo kuukausia etukäteen.
 
YaYa
[QUOTE="aapee";27026857]Huippua huomata, että muutkin tykkää suuresta määrästä lahjoja :D Ei se lapsi siitä pilalle mene, vaikka kerran vuodessa saakin enemmän. Eikä aikuinenkaan :D[/QUOTE]

ei. ja sit kun köyhiä ollaan niin pitää alottaa ajoissa.
tosiaan ku lapsia ei normaalisit mitenkään hemmotella piloille niin jouluna ja synttärinä muistetan kunnolla. varsinkin jouluna
 
"vieras"
En ole. Tili miinuksella ens viikkoon asti.
Just oli kolmella lapsella synttärit. Parin viikon päästä neljännellä. Lisäksi sit vielä viidellä kummilapsella synttärit ennen joulua että menee kyllä kaikki ylimääräinen niihin.

Toisaalta meillä ostetaan se 1 kalliimpi (50-100e) ja pari pienempää (esim kirja ja konvehtirasia) joululahjaksi. Kummilapsille laitan vain kortit ja ehkä jonkin pienen jutun mikä mahtuu kirjekuoreen. Yritän sit synttäreillä muistaa paremmin.
 
Ollaan aloitettu. Aina kun näkyy jotain mielenkiintoista, niin ehdottomasti ostetaan jo valmiiksi. Loppuvuonna on valmis saalis jaettavaksi kaikille. Enkä pidä suurista määristä lahjoja. Lapsille hommataan 1 tai maksimissaan kaksi lahjaa meiltä vanhemmilta.
 
Viimeksi muokattu:
"Maatushka"
Mut eikö tuo ole raskasta, siis henkisesti? Materian haalimista ja joulun miettimistä jo kuukausia etukäteen.
ei oo raskasta koska haluan säästää rahaa! PS3 oli prisman nettikaupan alessa halvalla ja sitä poika pyytänyt jo pidempään. Se olisi pitänyt ostaa joka tapauksessa joten miksi ei jo nyt kun kerran halvalla sai? :) kummilapsille pitää myös ostaa lahjat joten miksi en hankkisi mieleisiä jo kesällä jos ovat alessa! Saan sit veronpalautukset laittaa vaikka säästöön tai ihan itseeni kun lahjat hyvissä ajoin hankittu pikku hiljaa!
 
"vieras"
Mun äidillä on 2 ovinen vaatekaappi missä on hyllyt. Se kerää vuoden sinne kaikkea alennus myynneistä ja tarjouksista. Sitte joulua ennen purkaa kaapin ja jakaa tavarat meidän lasten kesken.
Harmittaa todella paljon kun monesti on arvokastakin tavaraa (Pentikkiä, Arabiaa, Hackmannia ym) mutta ei välttämättä just sitä mitä ite olis tarvinu.
Esim yhtenä syksynä ostin halppis kahvikuppeja kaapin täyteen. Ja olin ihan tyytyväinen niihin. No sain sit joululahjaksi äidiltä 12 arabian kahvikuppia (sama malli kuin iittalan teema) . Mieluummin olisin ottanut vaikka ruokalautasia tai aterimia.

Mutta joo kiitollinen olen noistakin.
 

Yhteistyössä