Kuka mukaan synnytykseen

• Viestiketjun aloittaja Maid Anna
  • Ensimmäinen viesti
Maid Anna
Mulla on pulma, kenet ottaisin mukaan synnytykseen kun lapsen isä on hylännyt meidät, ystävät asuvat satojen kilometrien päässä, siskoni kanssa emme ole väleissä ja äitini ei uskalla tulla.

Olen ollut oman kummityttöni synnytyksessä ja hän on kieltämättä rakkain kummilapsista. Ainutlaatuinen side syntyi välillemme kun katkaisin napanuoraa ja pitelin pikkuista =) Mukaan voit ottaa tietysti sukulaisen tai tuttavan. Turussa on ollut myös vapaaehtoisia "kiikkukaisoja" tukena niille jotka eivät halua yksin synnyttää. Tutustuminen on tapahtunut ennen synnytystä ja "kaisa" on käynyt myös jälkikäteen kotona.

Kiatsu
Tampereella ainakin on olemassa duoleja jotka ovat itse jo synnyttäneitä taikka synnytyksessä mukana olleita naisia jotka tulevat mukaan synnytykseen,tueksi ja esim.hieromaan selkää ym.
Synnytys sairaalastasi saat lisää tietoa asiasta. Oletko todella aivan yksin? toivottavasti äitisi on muuten tukena odotuksessa ja lapsen synnyttyä vaikka synnytykseen ei mukaan haluakkaan tulla. Onnellista odotusta sinulle.
:hug:

Kiatsu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2004 klo 23:28 Kiatsu kirjoitti:
Tampereella ainakin on olemassa duoleja jotka ovat itse jo synnyttäneitä taikka synnytyksessä mukana olleita naisia jotka tulevat mukaan synnytykseen,tueksi ja esim.hieromaan selkää ym.
Synnytys sairaalastasi saat lisää tietoa asiasta. Oletko todella aivan yksin? toivottavasti äitisi on muuten tukena odotuksessa ja lapsen synnyttyä vaikka synnytykseen ei mukaan haluakkaan tulla. Onnellista odotusta sinulle.
:hug:
siis douleja,heh oon kirjottanu ihan väärin enkä osaa korjata.

Maid Anna
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.11.2004 klo 21:04 pikkuruu kirjoitti:
Minä en suostuisi synnyttämään ilman tota miestä, sairaalasta voi pyytää tukihenkilöä (voi olla esim. opiskelija), mutta toivomus kannattanee tehdä ajoissa.
No jos se ottas hatkat nii miten oisit synnyttämättä ilman sitä?!??!?! Laittaisitko jalat ristiin vai?!?!?! ei millää pahalla mutta kommenttisi satutti aika paljon!!!!!! :/ :kieh: :'(

Kysy asiasta ilman muuta synnäriltä tai neuvolastasi etukäteen! Kyllä kaikki järjestyy ja saat tarvitsemaasi tukea sitten H-hetkellä. Ja ethän pahoita mieltäsi, kun täällä on taas ollut paljon kommentteja siitä, ettei ilman miestä synnyttäisi. Kaikilla kun ei sitä välttämättä ole tukena ja turvana esim. sen takia, että hän on "jättänyt" tai on töissä ulkomailla. VOIMIA JA TSEMPPIÄ :hug:

joskus luin että muualla maailmassa on tarjolla synnytystukihenkilöitä. häneen tutustuminen alkaa jo odotusaikana, hän on ihminen joka on itsekin kokenut synnytyksen ja opetellut asiaa sen verran että tietääkin jotain ja osaa olla kannustava, ja saanut koulutusta siihen tukihenkilönä olemiseen.

eli monessa tapauksessa se isä ei kuitenkaan ole se paras tuklihenkilö. meilläkin toki isäntä mukana molemmilla kerroilla, mutta periaatteessa enenmän olisi ollut apua ihmisestä joka kunnolla tietää mitä tulevan pitää eikä olisi itse yhtä ummikko kuin synnyttäjä.

toivottavasti löytyy joku ystävä yms joka lähtee kansasi. ja eihän hänen tartte olla esim ponnistusvaiheessa paikalla jos siltä tuntuu vaan olla mukana vaan siinä pitkästyttävässä avautumisvaiheessa yms.

criss
Mulla oli mukana paras ystävä. Mies sattui juuri olemaan tampereella ku meidän neiti päätti ilmoittaa tulostaan ennen laskettua aikaa... tämä tapahtui yöllä.. ei päässyt yöllä millään vaasaan jossa silloin asuin..
Ihanaa kun paras ystävä siellä oli pitämässä kädestä kiinni ja sai leikata kummityttönsä napanuoran=) Hänellä on vajaa 2v poika joten tiesi mitä tuleman pitää.. Olisihan se oma mies siellä ihanteellinen mutta ei todellakaan pakollinen=)

mä oli yksin kun synnytin. lapsen iä oli töissä satojen kilometrien päässä, ja muut eivät päässeet tulemaan, siispä ponnistus vaiheessa pidin kätilön kädestä kiinni! olihan siinä vähän orpo olo mutta syntyi kuitenki.. vähän olen kyllä vihainen ollu kun mieskään ei päässyt mukaan, mut se on ohi nyt kuitenki... :ashamed:

Yhteistyössä