Kuka muistaa Eemelistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Runotyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Runotyttö

Vieras
Kun Eemeli teki metkujaan ja sai sitten selkäsaunan, kuten siihen aikaan oli tapana, mutta sitten laitettiin myös arestiin. Kuka muistaa, saiko eemeli yleensä selkäsaunan ennen arestia vai vietiinkö se sinne varastoon sitä selkäsaunaa varten?

Alkuperäinen kirjoittaja ei:
hän meni verstaseen isäänsä karkuun ja näin vältti selkäsaunan. aikansa siellä puu-ukkoja vuoli ja isä lauhtui sillä aikaa ja ei saanu selkäsaunaa.

näin se oli; siinä verstaassa oli se lukkokapula ulkona ja sisällä jut tän takia

Joskus iskä ehtii vähän ravistelemaan Eemeliä,yleensä ehtii livahtamaan iskän nenän eestä.En muista että varsinaisesti ois selkään saanut.Meidän lasten lempiohjelma,filmit pyörii koneessa päivittäin :)

Alkuperäinen kirjoittaja mielestäni:
eemeli juoksi yleensä itse verstashuoneeseen ennenkuin isä ehti antaa selkään...isä olis kai joutanu anger management- kurssille

Joo näin se minustakin meni, ovi säppiin kummaltakin puolelta, joskus Eemelin piti mennä ikkunasta ulos,kun ulkopuolen säppiä ei avattukaan.

Niinkö se oli? Kyllä Eemelille minun muistaakseni selkäsaunoja annettiin piian tai isän toimesta. Ja eikös se ollut talon piika, joka juoksi Eemelin perässä minkä puukengissä pääsi?

Se oli eemelin isä, joka juoksi puukengät jalassa pojan perässä, mutta juuri siksi ei saanut kiinni. (Muistan vaan yhden pätkän jossa ne lenteli ympäriinsä, kun se jahtasi eemeliä) :DMuuten olisi selkäsauna varmaan tullutkin.

Alkuperäinen kirjoittaja V.:
Se oli eemelin isä, joka juoksi puukengät jalassa pojan perässä, mutta juuri siksi ei saanut kiinni. (Muistan vaan yhden pätkän jossa ne lenteli ympäriinsä, kun se jahtasi eemeliä) :DMuuten olisi selkäsauna varmaan tullutkin.

Puukengät oli heillä kaikilla siinä sarjassa, myös Eemelillä.

minusta eemelin vanhemmat eivät oikein osanneet kasvattaa poikaansa, mutta onneksi toki äiti suojeli poikaa ja vei eemelin sinne ennen selkäsaunaa. eemeli lukitsi oven sisäpuolelta.

Piti oikein katsoa nauhalta. Äiti vie Eemelin verstashuoneeseen ja isä tulee raivoten perässä, kamala huuto :D mutta ei kyllä selkäsaunaa uhannut antaa. Piikatytöllä ja Eemelin pikkusiskolla oli mustat puukengät jalassa, ei isällä.

Eemeli ei saa selkäänsä, vaan on jäähyllä verstashuoneessa.

Ja Eemeli on erittäin sydämellinen poika, jolle vain sattuu ja tapahtuu vähän kaikenlaista. Ilkeyttään ei metkujaan tee eikä Eemelin kasvatuksessa ole mitään vikaa.

Kannattaa lukea ne kirjat tai katsoa vaikka ne elokuvat, nekin ovat hyviä.

Alkuperäinen kirjoittaja Runotyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Ja meillä on yks Eemeli-kirja olemassa, ja mun mielestä siinä se piika antaa Eemelille selkään.

Sellainen muistikuva minullakin kyllä on, että piika olisi antanut eemelille selkään joskus.

Mut vanhemmat ei mun mielestä hyväksyny sitä piian kurittamista. Ne (ja äiti lähinnä ) mieluummin pisti sen pojan arestiin, kun antoivat selkään. Niin et vanhemmat ei antanu, mut piika anto, näin muistelen.

Alkuperäinen kirjoittaja Runotyttö:
Ja meillä on yks Eemeli-kirja olemassa, ja mun mielestä siinä se piika antaa Eemelille selkään.

Sellainen muistikuva minullakin kyllä on, että piika olisi antanut eemelille selkään joskus.

Mut vanhemmat ei mun mielestä hyväksyny sitä piian kurittamista. Ne (ja äiti lähinnä ) mieluummin pisti sen pojan arestiin, kun antoivat selkään. Niin et vanhemmat ei antanu, mut piika anto, näin muistelen.

Voi olla, että se oli juuri näin. Eemeli teki piiallekin metkujaan ja jos piika sai tilaisuuden kurittaa, niin antoi selkäsaunan jonka jälkeen eemeli joutui sitten arestiin ja piika kuulla kunniansa.

Yhteistyössä