Kuka maksaa? aiempaan ketjuun viitaten

Siis me ollaan varmaan ihan erilainen perhe. Kumpikin töissä mies tienaa noin 2 kertaa enemmän kuin minä. Jostain syystä tämä maailman sosiaalisin ihminen (noussut uralla juuri tästä syystä) haluaa aina, että minä maksan niin kaupassa kuin ravintolassa. Rahat menee yhteiselle tilille.

"Etelässä" tämä aina herättää huomioita, kun nainen tilaa ja maksaa, mutta onko totta että Suomessakin vielä ajatellaan miehen täytyy elättää nainen???

Siis me elätetään yhdessä tämä perhe ja miehen tienaamat "ylimääräiset" manee sijoituksiin ym lapsiamme varten ja minusta tämä ei ole outoa.
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on yhteinen tili ja yhteiset rahat, ei lasketa kuka maksaa mitäkin. Tällä hetkellä ei tosin tarvitse olla matemaatikko tietääkseen, mistä rahat tulevat, kun mä olen opiskelija ja mies suht menestyvä yrittäjä...

Niin ja tosiaan varsinaiseen aiheeseen. Se maksaa, kellä on kortti nopeammin kädessä tai joka ei juuri kirmaa kakaran perässä. :D
 
Viimeksi muokattu:
lucifer
mies maksaa ruokaostokset koska tekeekin ne yksin, molemmat tankkaavat itse autonsa, ja molemmat maksasa omat ostoksensa kaupoissa muutenkin koska käydään eri aikaan ostoksilla.
 
"abc"
Me maksetaan ihan yhdessä. Siis juurikin niin kummalla on kortti kädessä tai kumpi ei kirmaa lasten perässä.
Tosin yleensä mies valitsee maksamisen, koska vihaa pakkaamista. Ja musta tuntuu et se pakkaaminen sujuu multa paremmin. Laskujakin maksan sen tililtä kummalla on enemmän rahaa. Tosin mies tienaa tällä hetkellä paremmin, mut välillä ollut toisinpäinkin. Yhdessä elätetään perhetta, yhteinen perhe tää on.
 
  • Tykkää
Reactions: MolliMelooni
meillä on omat tilit mutta yhteiset rahat siitä huolimatta. nettipankki tunnukset on sellaisessa paikassa säilössä että molemmat voi käydä toistensa tileiltä raha juttuja tekemään, ei mitään salailtavaa siis rahan käytössä. kyllä välillä huomaa että ravintoloissa rahastuksen tullessa ajankohtaiseksi niin laskua yritetään miehelle tyrkätä. sitten jos ite siinä on et eiku täältä tulee maksu ja ojentaa korttia niin joidenki tarjoilijoiden ilmeet on mielenkiintosia, ihanku mun ukko olis joku häntäheikki tai jotain :D mutta en pidä kyllä kirjaa kumpi on enemmän siinä maksajan roolissa, varmaan yhtäpaljon. jos ollaan jossain mun "rättikaupassa" niinku mies asian ilmasee niin kyl mä meen siihen kassalle maksamaan.. kai se sit on viel se luulo viel yleisesti että mies maksaa ja nainen on pikkurouvaa vaan :)
 

Yhteistyössä