Kuka kustantaa lastenlasten lomat?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Isovanhempana kyselen, että kuuluuko isovanhemmille lastenlasten lomien kustantaminen? Kolme kouluikäistä useita viikkoja mummolassa on aikamoinen kustannuserä. Tiukkaa tekee. Lasten vanhemmat eivät ole tietävinään vaan pitävät itsestään selvänä että mummolassa olo on ilmaista. Ruokakustannukset ovat suuret. Toinen meistä vielä pienellä eläkkeellä ja toinen vajaasti työssä.
 
vierailija
Kannattaa ottaa asia esille näiden lastenlasten vanhempien kanssa. Jos ette pääse taloudelliseen sopimukseen, niin siinä tapauksessa, ette ota lapsia luoksenne tai rajaatte ajan esim yhteen viikkoon.
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Mun lapset ovat jo isoja, mutta yhäkin, jos päättävät mennä mummulaan yökylään, vievät mennessään jotain mistä tehdä ruokaa.

Meillä käytäntö on syntynyt luonnostan, koska mummulla ei ole autoa eikä kylässä kuin pienenpieni kauppa.

Mummu on kyllä usein halunnut maksaa ruokaostokset mutta vähintään joka toinen kerta olen topakasti kieltäytynyt todeten että mun lapsethan ne ruoat syövätkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Boobis
vierailija
Ei kuulu isovanhemmille kustantaa.
Ja en kehtaisi edes viedä isovanhemmilleni viikoiksi lapsia, pitäähän heidänkin nauttia kesästä.
Ja lapset vievät paljon energiaa ja väsyttävät.

Miehen kanssa olemme vuorotellen lomilla koululaisen loman takia, yritämme toki myös järjestää yhteistä aikaakin. Mutta kun ne lomapäivät ei oikein riitä ja pitää myös työpaikalla sopia lomapäivistä työtovereiden kanssa eikä ole itsestään selvyys missä niitä saa pitää.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Lasten vanhemmat maksavat.

Erikoista, jos kokee olevan luonnollista, että isovanhemmat maksavat ylläpidon.

En kyllä kehtaisi.😳
 

Yhteistyössä