Kuka kumma kummiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kummitus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kummitus

Vieras
Pientä galluppia kehiin!! Kuka teillä on lapsen kummina, jos sellaista on? Onko lapsen täti/setä (siis jomman kumman vanhemman sisaruksia) se tavallisin?? Meillä tämä mietinnässä, kun ei osata päättää!! Kun jos ottaakin jonkun kaverin, eikä sitten olekkaan enää 5v päästä tekemisissä, niin onko se vähän tylsää...? Olisiko setä/täti parempi ja "pysyvämpi" vaihtoehto??

..juu joku sukulainen on parempi vaihtoehto. Ekalle lapselle otin vanhan kaverin, lapsuusystävän, sylikummiksi. Hän muistaa silloin kun muistaa; poikaa nähnyt varmaan yhteensä max. 5 kertaa kastetilaisuuden jälkeen (poika on nyt 9 v). Pojan toinen kummi on sukulaisnainen, mutta vähän outo tapaus muuten. Toiselle lapselle otin "varmat, hyvät " kummit..

Alkuperäinen kirjoittaja tahmis:
..juu joku sukulainen on parempi vaihtoehto. Ekalle lapselle otin vanhan kaverin, lapsuusystävän, sylikummiksi. Hän muistaa silloin kun muistaa; poikaa nähnyt varmaan yhteensä max. 5 kertaa kastetilaisuuden jälkeen (poika on nyt 9 v). Pojan toinen kummi on sukulaisnainen, mutta vähän outo tapaus muuten. Toiselle lapselle otin "varmat, hyvät " kummit..

Mutta eikö toisaalta säälitä tämä isompi lapsi kun sillä on huonommat kummit? Meidän esikoisen kummit kyllä muistaa synttärinä ja jouluna, ja näkevät lasta muutamia kertoja vuoden mittaan, kuopuksen kummit muistavat edellä mainuttujen lisäksi myös nimpparit ja ystävänpäivän yms., välillä tulee surku esikoista kun sille sattu kaikki ne "huonommat" kummit!

Kaikilla kolmella on mun toinen kummitäti sylikummina. Esikon kohdalla opin ettei kavereita kannata pyytää,esikolla on yhteensä 4 kummia joista 2 sukulaisia ja 2 mun lapsuuden kaveria(ovat kaksoset,siksi siis molemmat) Ensimmäisen vuoden jälkeen eivät ole muistaneet kummiuttaan. Kakkosella ja kolmosella toisina kummeina sukulaisia.

Itse olen parhaan ystäväni tytön kummi ja aion hoitaa velvollisuuteni kunnolla.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti kahdelle:
Alkuperäinen kirjoittaja tahmis:

Mutta eikö toisaalta säälitä tämä isompi lapsi kun sillä on huonommat kummit? Meidän esikoisen kummit kyllä muistaa synttärinä ja jouluna, ja näkevät lasta muutamia kertoja vuoden mittaan, kuopuksen kummit muistavat edellä mainuttujen lisäksi myös nimpparit ja ystävänpäivän yms., välillä tulee surku esikoista kun sille sattu kaikki ne "huonommat" kummit!

juu, kyllä mua harmittaa..Poika nyt ei itse tajua että asiat voisivat olla paremminkin. jos joskus mainitsen ettei "Lotastakaan" ole kuulunut mitään, niin poika ei edes tiedä kenestä on kyse! Toisaalta sääli, toisaalta helpotus ettei ole kummittomuuttaan hoksannut.

Meillä kummallakin lapsella sukulaisia kummeina, mutta esikoinen sai kyllä paremmat päältä ja kakkoselle jäi ns.huonommat kummit. Mutta sillä ei ole niin väliä kun ovat sukulaisia ja tän esikon kummit muistaa ihan yhtälailla kakkostakin samalla kun muistavat esikkoakin.

esikoisel kummina miehen veli ja sen vaimo ja mun sisko(sisko näkee n.4krt vuodes,mut toiset lähes joka vko loppu)kuopuksel kummina mun veli ja paras ystävä veli nähny viimeks kesäkuu alussa ja kamu näkee n.1-3krt kk)!!!

me ainaki pidetää kummeihi yhteyttä...kohta kyl lopetan ku ei sielt päi oteta millonkaa yhteyttä(lukuunottamatta kuopuksen kummitätiä minkä kans puheis joka pvä)!!!!no eipä meil pidä mummu ja pappakaa yhteyttä(mun vanhemmat)!!

Meillä on ainokaisella kummeina sekä sukulaisia että ystäviä. Enpä tiedä voiko sukulaisiakaan pitää välttämättä mitenkään varmoina. Oman kummit on kyllä ihan hyvät, mutta itse olen kummi ex- poikaystävän serkun lapselle ja itse kyllä pidän lapseen ja perheeseen yhteyttä yhä, mutta ex- mies ei. Kaikenlisäksi ex- mies asuu samalla paikkakunnalla kuin he ja minä taas 400 km päässä. Oman lapsen kummit asuvat 300- 500 km päässä ja silti jaksavat muistaa.