Kuka keksi että imetys laihduttaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja MinttuÄiti
  • Ensimmäinen viesti
MinttuÄiti
Vietävä että ärsyttää.
Vauva on nyt 3kk ja syntymä paino oli 4,5kg ja nyt kaksinkertaistanu painonsa.
Ja äidillä samalla lailla noussu paino. Ja ruoka maistuu molemmille.
Minulla on koko ajan nälkä.
Paskat että ärsyttää ku joku tulee selittään et kuin paljon on laihtunu ku vaan imetti!!!!

Olenko mä vain jotenki tyhmä vai miksi mä en saa ittiä laihtumaan...Syö tosiaan itsetuntoa tämä läski määrä.
t. 167 cm ja 76kg. Läski mikä läski.

Ei se varmastikaan kaikilla niin toimi. Monesti tulee mieleen jotta pitäisi syödä sitten vähemmän, mutta sitten taas se maidontuotanto kyllä vaatii kunnon ravinnon jne. Ja pienen lapsen äitinä ja yösyötöillä niin saattaa väsymys viedä voiton ja syö mitä jaksaa tehdä jne. Ehkä se liikunta ois sitten avain siihen painon tippumiseen.
Haleja sulle, toivotaan jotta lähtee tilanne helpottamaan.

mä vaan
noh, paino melkein saman verran ja pituutta melkein -10cm... että revi siitä läskiä :D heh. en oo myöskään huomannu imetyksen laihduttavaa voimaa, päinvastoin. ja minulla myöskin nälkä melkein koko ajan...

MinttuÄiti
No ei näytä minulla toimivan. Tämä on viides lapsi jo ja aina vaan tulee lisää imetysaikana.
Ja ku ei kauheesti voi urheillakkaan ku sekin vähentää maidon tuotantoa. Kohtuus siinäkin hyvä. Ja nestettä pitää kitata kahta enempi.

MinttuÄiti
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Kyllähän se imetys kuluttaa kaloreita, mutta jos syö normimäärän lisäksi sen verran mitä se kuluttaa, ja vähän päälle, niin lihoohan sitä.
Mä en omasta mielestä syö silti mitään älyttömiä määriä ruokaa. Ja herkkujakin vain satunnaisesti.
no kait mä en sit osaa hallita syömistä oikein.

Sä itse sanoit että sulle ruoka maistuu. Eli syöt enemmän kuin kulutat sitten.

Imetys kyllä laihduttaa jos ei mässäile yli sen kalorimäärän :)

Laihdutus tapahtuu jos ei elimistössä mikään sairaus estä laihtumasta. Imetyskalorit oli 300 - jopa 600-700kaloria päivässä jos oikein muistan lukeneeni. Pakkohan niiden kaloreiden on lähteä naisesta. Ei se muualtakaan lähde.

Itse katson kun alan imettämään etten syö sitä 500 kaloria liikaa päivässä. Kyllä tekeekin jo mieli laihtua. Tänään painoa tullut lisää jo 21 kiloa yhteensä koko "hommaan". Vk 40 menossa.

MinttuÄiti
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Muista juoda reilusti vettä tai rasvatonta maitoa vaikka jos et vedestä piittaa. Niin juomakin pitää nälän tunnetta edes vähän loitolla.
Vesi on ainut mitä juon. Maitoa en voi käyttää missään muodossa.

MinttuÄiti

Laihdutus tapahtuu jos ei elimistössä mikään sairaus estä laihtumasta. Imetyskalorit oli 300 - jopa 600-700kaloria päivässä jos oikein muistan lukeneeni. Pakkohan niiden kaloreiden on lähteä naisesta. Ei se muualtakaan lähde.

Itse katson kun alan imettämään etten syö sitä 500 kaloria liikaa päivässä. Kyllä tekeekin jo mieli laihtua. Tänään painoa tullut lisää jo 21 kiloa yhteensä koko "hommaan". Vk 40 menossa.
Minulla ei odotusaikana ole koskaan tullu ku 8 kiloa painoa. mut sen jälkeen kyllä.
Katsotaanpa sit miten sinulla tämä imetys toimii. ;)

Eräs äiti
Sanotaan että imetys alkaisi lahduttamaan vasta 6 kk jälkeen. Siihen asti vauvaa varten pysyy "vararengas". Johtuu ilmeiseti jostakin synnytyksen jälkeisestä hormoni jutuista. Mutta ei silloinkaan voi syödä hirveitä määriä ja odottaa että muka päälle vielä laihtuukin. Vaan ihan normaali määrä. Ja todellakin se kaksi litraa ainakin päivässä vettä.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Kyllähän se imetys kuluttaa kaloreita, mutta jos syö normimäärän lisäksi sen verran mitä se kuluttaa, ja vähän päälle, niin lihoohan sitä.
Kyllä mulle ihan neuvola-lääkäri sanoi että siihen vaikuttaa myös hormonit imetysaikana. Että keho pitää tiukasti kiinni kiloistaan ja kerää lisääkin helposti että imetys on turvattu.

Ja täälä siis sama vika,paino senkun nousee vaan. ennen raskautta olleeseen tilanteeseen +7kg :/ Ja kyllä masentaa ja on läski olo..

??
Ihan käsittämätöntä. Mä taas syön kuin pikku possu kaiken aikaa ja koko ajan vaaka näyttää vähempi. Ja imettäny nyt siis vasta 6 viikkoa. En uskalla edes aatella mitä vaaka näyttää kun vauva on 4kk.
Ja sama tutullani, se on siis melkein hävinny näkyvistä koko nainen.

En nyt siis kertonu tätä pottuillakseni, en vaan voi käsittää. Musta tuntuu että toi vauva syö mut olemattomiin. Ja aina oon ollu helppo lihomaan. Tiedän jo miten käy kun imetys loppuu.

Mutta kun maidon tulo vähenee tosi helposti jos käy syömisiä "rajottamaan".. Niin mulle on kuitenkin se lapsen paras tärkein,vasta sen jälkeen mietin omaa ulkonäköäni. Ja kyllä sitä laihduttaa kerkeää imnetyksen jälkeenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:

Mutta kun maidon tulo vähenee tosi helposti jos käy syömisiä "rajottamaan".. Niin mulle on kuitenkin se lapsen paras tärkein,vasta sen jälkeen mietin omaa ulkonäköäni. Ja kyllä sitä laihduttaa kerkeää imnetyksen jälkeenkin.
En minäkään silti nälissää aijo olla. Ku jos joku päivä on syöny vähempi niin tulee ihan käsittämättömän huono olo ja maitoa ei sit riitä vauvalle. En kyllä ole koskaan laskenu et montako kaloria syön päivän aikana. :saint:
Nyt on vaan muutaki ajateltavaa ku pelkät karolinlaskemiset.

noniin lähdempä tästä pihalle ja postiin.

hmm
Miksei saisi liikkua?

Itsellä vasta edessä, mutta lähipiirissä monia urheilijoita, jotka on kyllä imettäneet pitkään ja se on onnistunut ihan hyvin, mutta silti käyvät kaks kertaa päivässä juoksulenkillä...

Minä kuihdun :p syön kyllä ihan riittävästi + vähän päällekin, mutta elimistöni vaan jatkaa laihtumista. Hyvä vaan sinänsä :D niin joo, piti lisätä että olen siis jatkanut raskausajan sokeritonta ruokavaliota.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Minä kuihdun :p syön kyllä ihan riittävästi + vähän päällekin, mutta elimistöni vaan jatkaa laihtumista. Hyvä vaan sinänsä :D niin joo, piti lisätä että olen siis jatkanut raskausajan sokeritonta ruokavaliota.
Miksi ihmeessä sokeritonta? Vanhaa tietoa, että diabeteksessa pitäisi sokeria välttää.

Jos kiloja tulee lisää niin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin se, että syö enemmän kuin kuluttaa. ja tuon painon pelkkä ylläpito vaatii aikamoisen määrän kaloreita.

Mulla oli ainakin imetysaikana niin paljon menossa, että sitä helpsoti vetäs suklaalevyn siinä sivussa. Mutta kerkeää sitä painoa pudotella myöhemmin tai olla pudottelematta.

Nauti vauvasta! ei sun mitat mahdottomia ole!

Mä esikoista imettäessä lihoin, mutt kuopusta imettäessä laihduin kyllä melkoisesti. Varmaan sekin vaikutti, että esikon aikaan ei ollut pakko oikeen tehdä mitään muuta, mutt kuopuksen ollessa vauva piti kuitenkin ulkoilla ja lenkkeillä esikon ja koirankin vuoksi ihan eri tavalla..

Ja kyll myönnän, että söin kuin hevonen esikoisen ollessa vauva. Sen sijaan kuopuksen kohdalla olin paljon maltillisempi, välillä piti oikein muistuttaa itseään syömään että maitoa tuli riittävästi. :ashamed:

Yhteistyössä