vieras
jos olet itse kotona vaikka vauvan kanssa ja päiväkodin seinässä on toista viikkoa lappu henkilökuntavajeesta, veisitkö silti oman lapsesi hoitoon vai pitäisitkö kotona?
sitä minäkin olen aina ihmetellyt!!!!!Alkuperäinen kirjoittaja no:kuka kehtaa ensinkään viedä lasta hoitoon, jos on itse kotona?
ei ole vanhempien vika eikä henkilökunnankaan. mutta se joka tuossa tilanteessa kärsii on ne lapset.Alkuperäinen kirjoittaja ella:Eihän se nyt hyvänen aika ole vanhempien vika jos kunta/kaupunki ei kykene järjestämään riittävästi henkilökuntaa päiväkotiin. Tottakai veisin lapseni hoitoon, kun kerran niin on sovittu ja laskukin tulee.
Niin...Mä olen kotona vauvan ja 2v 4kk kanssa ja en tosiaan kehtaisi toista viedä hoitoon kotona ollessani. Kun kerran kotona olen niin katson että mun velvollisuus on hoitaa kumpikin lapsi ja hakea niitä virikkeitä muulla kun hoitopaikalla. Kyllä mä ymmärrän, että viedään toinen lapsi hoitoon poikkeustapauksissa tai on yh tai jotain. Ja varmaan veisin jossakin tapauksessa itsekin. Mutta "normaali" tapauksessa en itse tosiaan kehtaisi toiselle hoitopaikkaa hakea, vaikka moni niin tekee.Alkuperäinen kirjoittaja no:kuka kehtaa ensinkään viedä lasta hoitoon, jos on itse kotona?
mutta kuka siitä ensisijassa kärsii? sinä siellä kotona vai lapsesi ylisuuressa ryhmässä alimiehitetyssä päiväkodissa?Alkuperäinen kirjoittaja s:Veisin, niitten henkilöstövaje ei mielestäni ole mun ongelma vaan kaupungin.
ja ajattelet näin lapsesi parasta?Alkuperäinen kirjoittaja s:Veisin, niitten henkilöstövaje ei mielestäni ole mun ongelma vaan kaupungin.
Ja kun kaikki kiltit superäidit aina joustaa vaan niin eihän niitä resursseja koskaan nostetakaan. Tiedän lapsestani, että se pärjää kyllä ja on hoidossa vaan pari päivää viikossa. Samalla kun olen itsekkäästi kotona vauvan kanssa.Alkuperäinen kirjoittaja no:ja ajattelet näin lapsesi parasta?Alkuperäinen kirjoittaja s:Veisin, niitten henkilöstövaje ei mielestäni ole mun ongelma vaan kaupungin.
ai tiedät vai? tiedät myös että sille ei satu mitään tai se ei satuta muita lapsia sillä hetkellä kun se ryhmän ainoa aikuinen lähtee hakemaan ruokakärryä?Alkuperäinen kirjoittaja s:Tiedän lapsestani, että se pärjää kyllä
se, että lapsi pärjää ei ole sama asia kuin lapsen paras.Alkuperäinen kirjoittaja s:Ja kun kaikki kiltit superäidit aina joustaa vaan niin eihän niitä resursseja koskaan nostetakaan. Tiedän lapsestani, että se pärjää kyllä ja on hoidossa vaan pari päivää viikossa. Samalla kun olen itsekkäästi kotona vauvan kanssa.Alkuperäinen kirjoittaja no:ja ajattelet näin lapsesi parasta?Alkuperäinen kirjoittaja s:Veisin, niitten henkilöstövaje ei mielestäni ole mun ongelma vaan kaupungin.
onko pumpulissa kasvattamista se, ettei anna lapsensa juosta ajotiellä, leikkiä tulitikuilla tai vie sitä tieten tahtoen ylikuormitettuun päiväkotiin, jossa sitä ei ehditä vahtia kunnolla?Alkuperäinen kirjoittaja ella:Niin mikä sitten on lapsen paras? Pumpulissa kasvattaminen...hmm...
Olen samaa mieltä s:n kanssa että mitä enemmän joustetaan (missä tahansa asiassa) sitä vähemmän asioille tehdään mitään, koska entisillä resursseilla kerran pärjätään.
Nämä on näitä ikuisuus kysymyksiä... Silloinkin kun olin töissä niin oli sovittu hoitohenkilökunnan kanssa että jos on ihan tiukka paikka niin sanovat sen ääneen ja mä voin joustaa. Mutta sitten kyllä vien asiaa eteenpäinkin ottamalla yhteyttä päivähoidonjohtoon, että lisää henkilökuntaa!!! Kyllä siellä pitää olla tarpeeksi henkilökuntaa aina.Alkuperäinen kirjoittaja ap:eli oikeasti kehtaisitte ja USKALTAISITTE viedä lapsenne sinne, vaikka tiedätte että henkilökunta paiskii töitä äärirajoilla ja kaikki ylimääräinen mukava on jätetty ohjelmasta pois vajaitten resurssien takia? kai ymmärrätte, että tämä vaikuttaa myös lasten turvallisuuteen??