Kuka kehtaa tunnustaa ostavansa alesta myyntiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viieras

Vieras
En nyt tarkoita mitään kymmenien talvihaalareiden ja rillimukien trokausta, mutta jos oikein halvalla löytää jotain minkä tietää myyvän hyvin, niin ettekö muka osta vai eikö kukaan kehtaa myöntää? Monesti olen ostanut omalle yhden kappaleen ja toisen myyntiin, jolloin oma kappale on melkein tullut ilmaiseksi. Samaten kirpparilta lähtee mukaan puoli-ilmaisia merkkivaatteita, joiden tiedän myyvän hyvin.

Tänään Lekmerin alesta löysin Ticketin talvihaalarin, sade-setin ja Swimpyn uimapukuja -70 %. Ainoastaan uimapukuja hamstrasin muutaman ylimääräisen, ammattilainen olisi ottanut useamman puvun ja säilönyt ensi talveen ;D Tosin löysin alesta myös Mini Rodinin talvipuvun, joten jompi kumpi jää lapselle ja toinen kiertoon ensi talvena...

Lähinnä oon joskus ostanu esim parit peräkkäisen koon kengät ja myyn sitten toiset pois kun tiedän kumpi meillä tulee käyttöön. Muuten en kyllä viitsi, myytävää on lasten vanhoissa muutenkin enemmän kuin ehdin/viitsin myydä joten myyn vaan kalliimmat ja annan halvemmat pois.

En osta mitään ylimääräistä! Useamman leikki-ikäisen kanssa sitä ulkovaatetta, hanskaa ja kenkää on niin paljon, että mitään ylimääräistä en ala trokata. Ostan uutena kaiken mitä tartte, kierrätän omilla ja kummilapsilla ja myyn lopuksi pois.

Hutiostokset myyn uutena ja näissä siis -70% ja jopa -90% alella ostettuja. Esim. lastenkenkiä ostan seuraavaksi kaudeksi alella monta kokoa jos hinta on 5e kalliista kengistä niin voin myydä ne toiset ja saan ainakin omani pois. Samoin -70% kengistä saa omansa pois ja laadukkaista vaatteista käytettyinä saa omansa pois jotka maksoi niistä uutena. Itselleni ostan joskus eurolla tai parilla farkkuja, villakangastakkeja 5e jne. ja varmasti saan käytettynä omani pois ja enemmänkin jos kestävät vain ehjinä ja puhtaina.

Myönnän hamstraavani loppuunmyynneistä tavaraa, kun saa tosi halvalla. Semmoista, mitä voisi mennä omaankin käyttöön, mutta myyn sitten pois, kun ei tue kaikkea käytettyä.

Jos ihan rehellisiä ollaan, niin minä uskon, että halvimmalla selviää kun ostaa sitä mitä tarvitsee silloin kun tarvitsee. Näillä, jotka ostavat alesta kaikenmoista myyntiin, on usein muutenkin taipumusta impulssiosteluun. Ja vaikka lasten kenkien ostelu puoli vuotta ennen tarvetta on melkoista hakuammuntaa. En usko, että tuossa hommassa lopulta omilleen pääsee, varsinkaan jos laskee omalle ajalleen mitään arvoa.

Mulle se on vähän harrastuskin se aletuotteiden metsästys ja kirpputorien kiertely. Aina tulee hyvä mieli, kun tekee hyvän löydön. Tämä on aiheuttanut sen, että maksan pitkin hampain mistään normaalia täyttä hintaa. Ja varmaan halvemmalla pääsisi, jos vaan tarpeeseen ostaisi, en sitä sano, eihän se penska tartte kun kolme paitaa, mutta on niitä kiva vähän enemmän kuitenkin olla.

Yhteistyössä